SKX fans! Laat je 007/009 (Mod) zien!

Hoe bol is erg bol ?
Heb je daar een foto van?

Ben zelf geïnteresseerd in een SKX171 via Rob, met misschien gelijk een saffier mod.
Maar als het te bol wordt weet ik nog niet of ik dat mooi vindt.

Bvbd.
Elf.

Dat bolle glas ziet er uit als een “bubble boy” :+1:

Even wennen, maar in het echt erg mooi om te zien. Ik heb er zelf ook een SKX met dit glas en vindt dat het ten eerste goed afleesbaar is en ten tweede grappig hoe het telkens de vorm van wijzerplaat/wijzers verandert naar mate de hoek waarin je kijkt.

1 like

Da’s een hele mooie!

Een hele mooie @Selie!

@watchup, zo bol is die van mij dus ook. Je moet ervan houden! :stuck_out_tongue:
@robbie409 heeft ook minder bol of helemaal vlak saffier als het goed is. Dus die saffiermod kan sowieso!

Toch nog even wat fotootjes gemaakt.

3 likes

Oeps, dat is voor mij te bol. Een NoGo zeg maar.

Een hele lichte bolling is voor mij oké.

bedankt voor de inlichtingen en foto’s :+1:

Proost en 'n goed weekend.
Elf.

1 like

Bedankt Marco !!

Niks voor mij. Ik voel me gelijk een goudvis.

Wat ik wil is vlak met een ietsiepietsie bolling erin om de weerkaatsing van reflecties tegen te gaan.
Wat ik op m’n Mido’s heb is great genoeg.

Merci !!

Cheers,
Elf.

Erg gaaf :+1: Vooral die eerste foto :smiley:

Die is bijzonder leuk. Heb je een front aanzicht?

Gisteren binnengekomen :smile:

Een Mod van MartinCRC, basis SKX007, inner domed Saphirglas met AR coating, zwart/witte dag/datum, Atlas wijzers, Murphy bezel en W-Jean Oyster. Zie ook https://adventuresinamateurwatchfettling.wordpress.com/category/seiko/7s26/

11 likes

Perfect mooie aanwinst ,geniet ervan :ok_hand:

Die is straks zeg, mooi (@Marco_t)

Meesterlijk!

Erg mooi! Vooral die bezel vind ik interessant.

Standaard zit er een hardlex glaasje op, toch?

Heeft deze nou een bolling of compleet vlak ?

Elf.

Volgens mij is de skx standaard uitgevoerd met vlakke hardlex idd. Wat betreft de bolling weet ik het niet zeker. Als er al bolling is, dan is de bolling niet heel erg opvallend.

Merci.

Als ik zo de plaatjes eens terug kijk, buiten de meldingen van saffier, is het volgens mij ook zo vlak als m’n windows.

Mmmmmm. Wat is wijs ? eerst het hardlex beaten of toch maar gelijk saffier.

Elf.

In mijn ervaring krast hardlex enorm snel. Het is me dan ook een raadsel waar de naam vandaan komt. Voor mij dus nooit meer anders dan saffier.

Misschien een L teveel in de term ?

:confused:

Elf.