SKX "K" of "J"

Ik weet niet van wie deze quote origineel zou zijn maar naast inderdaad heel veel door kinderen geproduceerd neptroep komt Seagull, Bejing Watches Factory en Rodina ook uit China.

1 like

Ik denk dat als je een goede K uitzoekt, goed uitgelijnd, goede kroon enzā€¦hij beter kan zijn als een ā€˜slechteā€™ J

Overigens zat er tussen de K&J Turtle wel degelijk een subtiel verschil toen ik ze naast elkaar had. Bezel ā€˜knurlingā€™ was net wat strakker op de J en ook de hoek tussen bovenkant van de lugs en de zijkant wat net tikje strakker. Nu ben ik ook wel een eagle eye.

Heb net toevallig de K versie gepast bij 2 juweliers. De 007 en de 009. Bijde waren prima uitgelijnd.
Bij Ć©Ć©n juwelier kreeg ik op de vraag of er nog iets van de prijs van 365(!!!) Euro af kon het antwoord dat dat niet kon omdat het de nieuwe Seiko lijn betrof :thinking:

1 like

Klinkt mij in de oren als een slap verkooppraatje, niet in trappen. Gewoon lekker bij Monsterwatches bestellen.

2 likes

Hoeveel heb je er naast elkaar gehad Arendsoog? :cowboy_hat_face:

Over Ć©Ć©n K- en Ć©Ć©n J-versie kun je geen uitspraak doen. Je kan over twee waarden in de statistiek geen uitspraak doen, je kan een analyse niet volgens ISO norm rapporteren als je maar twee resultaten hebt enz enz.

Lekker bij Eglobalcentral bestellen :ok_hand:t2:

4 likes

Sowieso trap ik niet zo snel in verkooppraatjes. Heb al een adres waar ik hem eventueel nieuw ga bestellen via het forum. Wou hem alleen nog even passen voor de zekerheid.
Heb nog even een gezocht advertentie gemaakt voor een goede gebruikte om wat geld te besparen voor wat mod parts. Anders wordt het een nieuwe, maar niet voor 365šŸ¤—

1 like

Speelt dit hele K en J gedoe ook voor monsters?

Ik had er 5 naast elkaar. Rob had 2 Jā€™s meegenomen en 3 Kā€™s. Bij alleen wat het verschil opmerkbaar. Zal nog steeds geen ISO-norm zijn maar voor mij reden genoeg om voor de J te gaan.

2 likes

Deze bevindingen hebben me geld gekost Honey :wink: en klopten wellicht maar ik heb nu een ā€˜Kā€™ en die is super uitgelijnd, uurwerk loopt dusdanig dat ik nu wel mijn tram haalā€¦

2 likes

In dat geval: Japanse robot operators zijn beter.

Heb zelf ook de J versie. Waarom? Omdat er nog zo weinig verschil kan zijn tussen de J en de K, als mensen iets tussen hun oren hebben is dat maar moeilijk weg te rationaliseren. Omdat die gewoon beter in elkaar steekt.

2 likes

Ook onzin, zijn gewoon dezelfde stuurprogrammaā€™s

Noem eens een paar punten.

Dat Japan made voĆØlt gewoon beter dan die derde wereld-Kā€¦
Is niet meetbaar maar je mĆØrkt het toch !
Een beetje hetzelfde als met de Grote Zwitsers en Grand Seiko, dan winnen de Zwitsers. Puur op gevoel.

Ja, en Sinterklaas bestaat ook.

Mag ik de Goedheiligman nu alvast ( 23:58 ) feliciteren met zijn 451ste verjaardag? :clown_face:

Veel plezier met de J :+1:
Ik ben zeer in mijn nopjes met mijn ā€˜derde wereldā€™ versie :crazy_face:

2 likes

En of Sinterklaas bestaat. En Zwarte Piet ook, hoewel sinds de komst van aardgas en zonnepanelen de uitstoot van roet en fijnstof zodanig verminderd is dat het zwarte er wel een beetje af gaatā€¦

Dit is toch een wegwerpseiko? Gelul in de uiterste miniem waarneembare details voor een goedkoop vakantie/houthakhorloge. Gewoon kopen en dgaf. Enjoy!

Ik zelf heb een k versie mm300 en merk ook geen verschil met de j versiešŸ˜‰

Een wegwerpseiko :disappointed_relieved::sob::sob::sob:

1 like

De prijs ?

1 like

De skx is niet voor niks de geliefde beater van menig horloge liefhebber met belachelijk dure klokjes die genieten van dit horloge . Het is een perfecte Seiko en een icoon! Je kan alleen maar winnen met dit horloge .

1 like