SKX "K" of "J"

Zeker.
Voor de prijs heb je voor minstens 20 jaar een leuk en redelijk goed horloge.
En dat is omgerekend goedkoper dan 20 jaar Ali of Amazon troep kopen :wink:

1 like

tenor

1 like

Ik even gekeken maar zowel de J als de K zijn als chocoladeletter verkrijgbaar, alleen nog deze week. Op is op.

4 likes

Toen ik begon met horloges kocht ik een J-SKX omdat dat “beter” zou zijn. Wel door Rob gemod, dus de rehaut stond recht.

Ding verkocht, geofferd aan het altaar van m’n Nomos. Omdat bloed kruipt waar het niet gaan kan toch weer een goeiekope standaard 009 gekocht, de K versie, van eGlobal, en het maakt geen reet uit.

Ik heb er nu heel veel zien passeren, meer dan een paar in handen gehad: Het is, wat mijn waarde confrère @HanDavinci al zei, gelul.

Waarom doet me dat aan Hans Teeuwen denken?

:slight_smile: Da’s, da’s, da’s een gevoel.

De tekst op de wijzerplaat kan ik niet lezen, want ik ben een ouwe lul die een loep nodig heeft voor zulke kleine letterkes. :blush:

Bij mijn weten heeft Seiko fabrieken in Maleisië en Singapore, en niet in China. Corrigeer me graag als ik dat fout heb.

Generally Seiko divers and many other models less than about $175 dollars are made of raw parts from China, with assembly done by robots in Malaysia and are overseen by Malaysian technicians. SKX007 K = Raw Parts made mainly in China, MIM, RA, Oversight from Malaysian Technicians SKX007 J = Raw Parts made mainly in China, MIM, RA, Oversight from Japanese Technicians (which allows the J version to be labeled as Made in Japan)

1 like

Zijn dat dan onderleveranciers of zijn dat ook Seiko fabrieken?

Hoe dan ook maakt het mij geen moer uit, he? Ik bedoel, het toetsenbord waar ik dit op zit te tikken komt waarschijnlijk bij de Chinese buurman weg, ook al staat er HP op. :slight_smile:

Ik vind die volksverlakkerij van Apple altijd mooi: Designed by Apple in California. Wat ze eigenlijk bedoelen is “Designed by a British Person and made in China”.

3 likes

Werkt bij mij net andersom …

4 likes

Dit was ook mijn perceptie. Alleen de nationaliteit van de supervisor telt… zegt dus helemaal niets… behalve wat er op de plaat staat. Bovendien betaal je meestal iets meer voor de J versies.

Het blijft wel een J natuurlijk…

Tussen de oren. Wat een bullshit dat haantjes gedrag tussen de J en de K versie. Zijn beide toppers voor dat geld.

Ik betaal echt geen cent meer omdat er “made in japan” op staat, want dat zijn ze niet eens. Geassembleerd misschien, dat wel. Door dezelfde machines, of robots zo je wil, zijn exact hetzelfde in beide landen. De bak met onderdelen wordt in China in tweeën gedeeld, de ene helft de ene kant op en de andere helft de andere kant.

Ik heb de SKX009K2(met stalen band) en loopt prima, is prima afgewerkt en is prima uitgelijnd. Voor € 132,- op de deurmat als ik me niet vergis.

1 like

Twee jaar geleden :thinking:

J, K, er is al zoveel over geschreven. Verschillende in handen gehad en zowel een J als K in bezit en nog nooit een verschil kunnen ontdekken.

Behalve de tekst op de wijzerplaat dan.

Wat me wel is opgevallen is dat verkopers zoals Monsterwatches en Long Island watches de J aanprijzen als “iets” beter. Maar ja, dat zijn verkopers, hè? :wink:

Rob heeft er wèl kijk op…

En ik niet? Laat staan @HanDavinci??

2 likes

Ikzelf heb meer met de letter S…
Begon al in dienst, S5

Ik meng mij niet in deze discussie of zal ik een nieuw HF met één SKX om de pols over proberen te halen.

:point_down:

2 likes

Heb zelf een 009 K op rubber via Eglobal en voor het geld wat ik daarbij bespaarde op een J
heb ik een Miltat Oyster erop gezet
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/6/a/86a15b081a6d772e16d51a2f84a8dbf05046a2ae.jpg

2 likes

Er is enigzins verschil maar ik zal voor de goedkoopste versie gaan. Het is een budget horloge en daar hoort een budget prijs. Dus de K en wat je over houdt, kan je een extra band of voor je volgende horloge opzij zetten.

Hieronder nog een vergelijking van tgv

3 likes

Wat mooi! Dat ik dat nog mag mee maken zeg! Een echte Seiko expert hier op het forum. Vers van de pers. Mijn dag kan niet meer stuk! Deel alsjeblieft nog meer van je Seiko wijsheden die je afgelopen maand sinds je lid bent geworden hebt opgedaan :sunglasses::+1:

@HanDavinci jij kunt inpakken. Je bent van je troon gestoten door dit nieuwe orakel! :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ooooh Ralph… al twee jaar op HF. Twee jaar. Wie denkt die nieuweling wel dat ie is ?
Zomaar meepraten met De Grote Jongens over een J of een K ?
Het moet toch niet gekker worden !
Get a life Ralph of moet ik je King Seiko noemen ?

1 like