SKX "K" of "J"

Je hebt niet eens een Seiko laat staan een automaat.

Sowieso als ik nog geen 3 weken lid ben van een nieuwe club zou ik me anders gedragen.
Maar ja, ik ben van de oude stempel he? :no_mouth:

3 likes

Precies dit :point_up_2:

I rest my caseā€¦:sweat_smile:

Heren laten we elkaar een beetje leven?

Ben vooral benieuwd van de topic starter @Exer nou heeft besteld. Zelf had ik het wel geweten, maar dat is naar mijn mening nu niet meer zo relevant na deze discussie.

Wat een niveau zeg. Respect ! pS

1 like

Ja je most geen leven hebben en 100 jaar lid zijn van het forum wil je ā€œietsā€ mogen vinden.
O ja, en als nieuw lid moet je wel meepraten met de veelposters hier.
Bah bah.

3 likes

Nee dat niet, maar ik denk wel dat het in een specifiek Seiko SKX topic handig is als je er Ć¼berhaupt ooit een (of Ć¼berhaupt een Seiko of een automaat) in je handen hebt gehad, voordat je van te toren bepaalde dingen gaat lopen roepenā€¦

Ik denk dat het er vooral om gaat wat een nieuweling zegt. In dit geval dropt deze nieuweling her en der over het forum opmerkingen als ongerichte projectielen en wil veel te graag ā€˜meepratenā€™. Ik denk dat dat soms verkeerd valt.

Nieuwelingen mogen juist alles vragen hier heb ik de indruk. Maar zoals op vele fora wordt er wel eerst gewezen op de zoekfunctie. En dan nog zijn er vele leden die maar al te graag nieuwelingen helpen. En een bijdehandje wordt altijd met een scheef oog aangekeken. Ook die nieuweling vroeger in de klas. :wink:

2 likes

Ho ho. Iemands argument afschieten omwille van de duur van zā€™n lidmaatschap is niet cool.

Overigens is het ook nog eens een straw man, want ome @SybrenAnne claimt hier helemaal geen expert te zijn, hij plakt hier alleen graag dingen van WUS en zo. :slight_smile:

Dat zijn er hier veel.

Heren, kunnen we niet eens aannemen dat een nieuw HF lid bijvoorbeeld al jaren op WUS leeft of misschien wel gewoon in zā€™n korte lidmaatschap zinnige dingen zegt? Alsjeblieft?

Het komt zo angstvallig reactionair over op deze manier.

Dat dus. Die neiging heeft mij een gebroken schedel en een wantrouwen jegens gevestigde ordes bezorgd. Vandaaar mijn milde protest als ik het de kop op zie steken.

Doe es niet. Beoordeel een argument alsjeblieft op inhoud. :slight_smile:

8 likes

Ik zal een nieuw topic openen waarop de duiker-bezitters, zowel quartz als automaat, kunnen reageren op de stelling 'Hoe diep ben ik ooit gezonken?'
Daar kan dan vermeld worden of en zo ja tot welke diepte het duikertje ooit gekomen is.
Iets zegt me dat een groot percentage nooit verder gekomen in dan het Sportfondsen bad of het strand.
:smirk:

1 like

Interessante vraag. Ikzelf ben met veel van mijn horloges tot zoā€™n drie a vijf meter gekomen, behalve Ć©Ć©n Citizen die in Florida zoā€™n 10 meter meemaakte op een koraalrif.

Dat was een mooie dag, mā€™n buis van eustachius speelde niet op.

2 likes

Hear Hear

Ik heb het voordien al geschreven maar herinner je de woorden van Martin Niemƶller

Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.

Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.

Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Gewerkschafter.

Als sie die Juden holten, habe ich nicht protestiert;
ich war ja kein Jude.

Als sie mich holten,
gab es keinen mehr, der protestieren konnte.

Tjah, ik heb als premium prinsje natuurlijk destijds ook de J versie gekocht. :sunglasses:

(K-versie is voor arme mensen die ook graag een duiker willen en dat is prima!)

On a serious note: ik vond het prijsverschil dermate klein en voor het echte Japanse Seiko gevoel heb ik maar de J-versie gekocht.
Het is mijn vaste vakantie horloge; kleurrijk en waterproef! :smiley:

De QC van een J versie is overigens ook maar ruk: bij mijn versie is de uitlijning prima van de wijzerplaat en bezel maar de kroon zit niet helemaal recht tussen de protectors.
Deze loopt net niet tegen de protector maar een tikje irritant is het soms wel.

Die QC moet Seiko echt eens fixen! :face_with_raised_eyebrow:

Hieronder in volle actie naast het zwembad van 300m diep:

2 likes

Hoezo vraag je dit als je de antwoorden niet wil horen?

Fantastich dit :joy::joy::joy: Neem even een pilletje en probeer het dan eens op een leuke manier, goedbedoeld advies hoor, want nu kom je een beetje raar over.

14 likes

Daā€™s even drie poepjes zwaarder op de hand dan mā€™n bedoeling was, maar OK. :grinning: :grinning: :grinning:

1 like

Een beetje? Komt over als de zoveelste calimero halve zool die ons forum rijk is. Gebrek aan medicijnen of overdaad aan drugs. Het is altijd Ć©Ć©n van de twee.

3 likes

Okā€¦ this party really diedā€¦ :joy:

Iemand nog iets zinnigs over SKXā€™en te zeggen, bijvoorbeeld of ik een Solid Jubilee of Solid Oyster moet bestellen???

Niemand hoeft van mij pilletjes te slikken maar een meer genuanceerde en sympathieke toon zou leuk zijn.
Een spitse grap vind ik prima maar toetsenboordgebrul daar kan ik niet tegen en moet hier op het
mooie HF zo min mogelijk gebeuren.
Helaas laat de trend de laatste tijd wat anders zien.
Jammer.
We kunnen met zā€™n allen dit tij keren, dat hoop ik, dat weet ik zeker.

2 likes

Zou ik wel doen.
Maar je kan natuurlijk altijd weer switchen naar rubber of iets anders.
Ik vind het een goede optie.

En nog een tip:
Gebruik dan altijd pins met kraagjes want met de originele Seiko pins
krijg je zoā€™n oyster er nooit meer af, behalve met de Dremel :grin:

Thanks voor je antwoord, maarehā€¦ Oyster of Jubilee? :wink:

2 likes

Ik heb gekozen voor oyster maar de solid jubilee is ook tof.
Hangt een beetje van je smaak af.
De jubilee is wat meer blingy.

Kies wel voor tapper naar 20mm, dan past de Seiko clasp er weer op.
En die is zo gek nog niet.