SKX loopt achteruit

Toen ik hier net mijn SKX007 op de juist tijd zette, merkte ik iets raar.
Toen ik de tijd 1 minuut wou terugdraaien liep de secondewijzer ook terug. Niet zomaar een schok maar normaal achteruit.

Is dit normaal of een technisch probleem?

Volstrekt normaalā€¦als je Benjamin Button heet :grin:

8 likes

En als je 'm loslaat of vooruit draait dan begint ie weer juist te lopen? Perfect normaal, charme-uurwerk die 7S26 :smiley:

2 likes

Klopt! Is normaal bij dit uurwerk.

2 likes

Itā€™s not a bug, itā€™s a featureā€¦

Stiekem toch hacken? :wink:

2 likes

Ok bedankt voor de reacties.
Op zich zou het niets problematisch zijn, vermits hij anders perfect vooruit loopt. Verwonderde me toch.

Herkenbaar. Als het horloge niet volledig opgewonden is doen ze dit. Ook handig als je hem precies op tijd wil zettenā€¦

2 likes

De Skx 009 van mij staat bij hacken direct stil. Loopt zeker bij niet achteruitā€¦je smeert um toch niet met alcohol heā€¦:joy:

3 likes

Mijn SNZH55 doet dit ook! Maar hij loopt nog steeds dus maak me geen zorgenšŸ˜†.

My bad, ik zie nu net dat er duidelijk WATERproof op staatā€¦

1 like

Karakter, charme en krijg je er gratis bij. Heb ik ook.

1 like

charme, bedoel je ?

2 likes

Dit is niet uniek voor de 7S26, heel veel horloges doen het. In de gebruiksaanwijzing van de Omega Speedmaster Professional wordt uit de doeken gedaan dat je met een juist gedoseerd koppel op de kroon tĆ³ch kunt hacken, ondanks dat er geen echt hacking-mechaniek is aangebracht (geen idee of dit voor alle bouwjaren in de manual gestaan heeft).
Het lukt iig altijd beter met een niet alt te ver opgewonden horloge, dus altijd 'smorgens proberen. Beter nog vlak na ā€œopstartenā€. Mijn SKX doet het iig niet na een dag dragen.
Bijna al mijn niet hackende vintage handopwinders doen het, maar weet het niet zeker (of ze het allemƔƔl doen bedoel ik): Ik draag ze doorgaans niet langer dan een dag, en als ik start doe ik dat met de secondenwijzer in de ā€œjuisteā€ positie, dus hoeft het eigenlijk nooit.

2 likes

Dat moet je ook helemaal niet doenā€¦ altijd met de tijd mee gelijk zetten :+1:

1 like

Heb je m niet op ze kop om :rofl::rofl::rofl:

1 like

Volgens mij moet je altijd met de klok mee draaien en nooit tegen de klok in.

:roll_eyes:

Dat maakt toch geen verschil?!

In de logica van, alcohol drinken is slechtā€¦ we doen het allemaal.

1 like

Misschien een rare vraag maar wat is hacking mechanisme?