SkX mod probeersel in de maak, work in progress...

Moest ik eerst niks hebben van een SkX, omdat bijna iedereen deze aanbeveelde, ben ik uiteindelijk toch overstag gegaan… en ja, hij bevalt😬
Hij bevalt zo goed, dat ik een gloednieuwe erbij kocht (de linker op aliX-band)
Dit mede door alle mod’s die ik al heb gezien online.


Deze en vooral de Save DAO cean vielen het meeste op… en alhoewel ik beide zeer mooi vind verzin ik toch liever iets zelf.

20180126_233827



Nou komt deze 5 van opa af, maar de 6309 is ook naar de eeuwige jachtvelden…
Daarbij is het horloge gewoon te klein voor mijn 21cm pols.


De wijzerplaat heb ik al gesloopt, door te denken dat ik het pinnetje achterop er wel af kon trekken.
Aangezien ik deze plaat zeer moeilijk nog een keer zal vinden… ga ik stug door.
Dan is de mod ook extra uniek :grin:


Het lume zie je alleen met blacklight aan, en ik ga ervan uit dat de wijzers niet op de NH36 passen… dus nog even op zoek naar een mooie set, met of zonder goede lume… lijkend op het origineel.
GS / 5 stijl :thinking:


Ik weet dat ik het dagwiel moet aanpassen, en ik vermoed ook het datumwiel…
Aangezien ik 0-ervaring heb, behalve met slopen, kocht ik er voor de zekerheid een 5Sports bij met de kroon op 3uur… om de plaat eventueel daarop te zetten.


Maar bij thuiskomst zag ik al dat dit het niet gaat worden… oeps.
Aan de andere kant… er zit hier een 4r36 in

En ik heb 2 SkX-en :sunglasses:

Al het hakkietakkie instap gereedschap uit china is ook binnen.

Het gehele plan heb ik nog niet uitgestippelt…
De originele bezel vind ik niet lelijk, maar gezien het bruin en goud van de plaat zat ik te denken aan de originele bezelinsert van de skx011.

Heb wel aan andere bezels gedacht, zoals OSC Soft Coin en Revenge One… maar welke insert dan? Geen bruin met goud, want dat gaat geheid vloeken met de wijzerplaat…

Voor de band had ik deze in gedachte:


Maar deze is al een poosje Sold Out

Dus is deze nog onderweg zijnde mock-up…


Als deze uiteindelijk het gewenste resultaat geeft dan komt de strapcode er wel… zodra die op voorraad is.

En om de boel af te maken een saffier met heldere AR… moet nog even kijken welke het mooiste gaat staan.

De naam voor deze ombouw of sloop is er al wel, skXL1

6 likes

Leuke ideeën. Heb zelf ook een SKX gemod. Heb toen wel de “moeite” genomen om passende onderdelen te gebruiken :hugs: Ik had geen zin om alles aan te moeten gaan passen.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes en veel plezier met bouwen!

Hier is de mijne:


5 likes

bouwen of slopen wordt het… ik heb 3 kansen🤐
NH36, 4r36 en 7s26.
De 6309 plaat paste niet op de nh36, daarom heb ik de pinnetjes verwijderd… heb hier al gelezen dat plakken ook werkt.

Op de band en saffier na wil ik alleen origineel Seiko gebruiken…

De aankomende maand zal vooral uit elkaar halen zijn…

Mocht het allemaal niet lukken… dan zoek ik wel naar iemand om het uit te besteden.

1 like

Moet vast lukken. Hou ons maar op de hoogte!

1 like

Kleine update… en wat vragen :flushed:

De 5dial is van de baan… dat is voor een eerste mod te hoog gegrepen. Daarbij is de dial toch wat verder heen dan ik dacht.
Ik ga deze gebruiken om te oefenen met wijzers plaatsen… zonde? Ja, maar anders ligt hij ook maar wat in de la.

Maar nou vroeg ik me af of ik iedere 7s… en 4r… wijzerplaat kan gebruiken (afhankelijk vd diameter), of dat een 7C46-7008 wijzerplaat ook mogelijk is…

En hoe zit het dan met de wijzers, zijn die van een 6r… mogelijk?

Nog ergens rekening mee houden wat betreft de chapterring?

Bezel + ring en saffier ben ik nog niet over uit…
Die vragen komen dus nog :hugs:

Poeh, met wat allemaal onderling uitwisselbaar is ben ik niet bekend.
Handavinci is daar wel aardig bekend mee, misschien kun je hem eens lief vragen via PB.

Een info-topic zou nog veel beter zijn…
Maar dan gaan de modmannen onderling ruzie maken…

Ik ga verder met googlen, en yt filmpjes kijken…

@Jur knal het maar dicht, wis maar… dit topic is zonde van de serverspace

He …ben ik net lekker aan het lezen ,veel bouwplezier .

Op die van mij zitten de wijzers van een SARB033 omdat ik dauphine wijzers mooi vind. En in een SARB033 zit een 6R15.

9 likes

Dit blijft een vet ding. Zit er wel gewoon een 7s26 in?

Yep, standaard uurwerk behouden en geserviced door @Aad57

2 likes

We gaan verder met de reis :cowboy_hat_face:

De AliX band is nog niet binnen, maar kon de gewenste Strapcode nieuw kopen… aangezien die lastig te verkrijgen is, kon ik dit niet gaan uitstellen… dus die is onderweg 🥳

De oude 5 zit ook weer in elkaar, en op de 5sports heb ik flink geoefend met de wijzers terug plaatsen.
Ik heb goede moed dat het wel gaat lukken bij het project…maar oefen gewoon door🤐

Ik wou de CT094 of CT037cis bestellen voor een sloped insert, alleen CrystalTimes is momenteel gesloten… en kwam zo uit bij Monsterwatches
Iemand ervaring met deze… ik ga ervan uit dat het kwaliteit is.

Ik twijfel dus nog om stepped-vlak of stepped-DD.
Waar gaat jouw voorkeur naar uit:

  • Stepped vlak saffier
  • Stepped double dome saffier

0 stemmers

AR coating wordt waarschijnlijk helder, tenzij alleen blauw mogelijk is.
Voor de zekerheid een nieuwe pakking er ook maar bij doen…

De kroon, bezel en insert zijn al gekozen.
Alleen de chapterring nog niet… :thinking:

Wijzers en plaat zijn ook nog niet gevonden, maar ben er bijna uit… en dan nog bestellen :grin:

Voor iedereen die twijfelt om zelf een mod te maken…
Houd dit topic goed in de gaten… ik ben echt een LEO, Lomp En Onbenullig.
En wijzers plaatsen gaat goed :grinning:

4 likes

Leuk! Ik ga dit draadje volgen…
Houd je er rekening mee dat je de chapterring tegelijk met het glas moet plaatsen? Al je eerst het glas doet, krijg je de ring er niet meer in…
De wijzers plaatsen vind ik zelf altijd nog de rottigste klus, maar al doende leert men (trucjes…)

Veel succes!

1 like

Ik volg ook. Ook ik ben onlangs gezwicht voor een SKX007 en het lijkt mij leuk om deze te gaan modden.

1 like

Proost :slight_smile:

1 like

Wel knap… nieuwe kroon en stem binnen 2 dagen geleverd voor $5,- geleverd.
Voor de band €30,- verzending, vorige week betaald en nog niet binnen.

Ik kon natuurlijk niet wachten op de nieuwe plaat en wijzers (levertijd nog onbekend) en heb dus het nieuwe hart erin gezet.
De wijzers van de donor zijn helaas te lang, daarom de skx wijzers erop.

Even een pauze om o.a. dit bericht te plaatsen… en dan de stem inkorten.

Wordt vervolgt :grin:

3 likes



Zo, en nog 1 voorzien van een nieuw hart… wel 'n hart met problemen deze nh36.
Het datumwiel is niet handmatig te verstellen, enkel door de tijd wil deze wel overspringen.

Er is al een nieuw uurwerk onderweg… de huidige ga ik in de toekomst verder openmaken, wellicht is het te fixen en anders zit de volgende er zo in.

Wel een kleine verandering geplaatst… de secondewijzer van de 5sports ingekort, en erin :grin:

Even 24uur wachten tot de lockbond tussen kroon en stem uitgehard is…

2 likes

De volgende update is ook eindelijk binnen…

Twijfel alleen of dit uiteindelijk ook wel gaat staan zodra alle componenten zijn toegevoegd…:thinking:

2 likes

Ik twijfel niet.

Misschien de volgende keer even een ‘moodboard’ maken zoals @Dao altijd doet. Dan krijg je er een beter beeld van. Of Photoshop.

3 likes

In mijn gedachtegang ziet het er goed uit…
Alleen die levertijden :pensive: