SKX ontloopt vuilstort!

Tijdens mijn recente gang naar de vuilstort na flink puinruimen in de man-cave merkte ik op dat mijn SKX plotseling wel heel los zat en kon 'm nog net grijpen voor hij reddeloos in de container verdween.
Er bleek een schroefje te zijn losgegaan van de oysterband; ik weet dat je die af en toe moet nakijken, maar niet gedaan… nergens meer te vinden natuurlijk tussen de rommel.
Opluchting enerzijds, balen anderzijds.
Weet iemand of die schroefjes ergens te krijgen zijn?

1 like

Ik heb zelf diverse oysterbanden gehad voor de SKX. De schroefjes waren niet altijd helemaal hetzelfde. Weetje wellicht van welke maker hij afkomstig is?

Ik heb ook al prijs gehad, gelukkig wel kunnen opvangen - die schroefjes zitten echt niet goed vast. Ook super solid oyster op de mijne. Regelmatig checken!

Een drupje van de juiste versie Loctite doet wonderen voor je gemoedsrust.

2 likes

Het gaat om het schroefje het dichtst bij de lug. Ik heb 'm van Rob “Monsterwatches” gekocht en het is een heel mooie band, maar inderdaad, een waarschuwing voor iedereen; controleren!
Logisch om het ook even aan Rob te vragen trouwens, als hij kan helpen zal hij het zeker doen is mijn ervaring.

…de blauwe. Die krijg je weer los indien gewenst. :slight_smile: Wel HEEL weinig gebruiken.

Ik weet niet of je schakels verwijderd hebt?
Hier zouden dan nog ( reserve ) schroefjes in moeten zitten :wink:

Grt.

Ik heb hetzelfde probleem met de strapcode band. Ben ook de schroef kwijt het dichts bij de lugs.

De schroefjes zijn niet allemaal even groot. En deze bij de lugs is de langste. Als je weet waar je hem vandaan kan halen hoor ik het graag.

Gaat om deze, bij jou ook?

Er is een heel effectieve oplossing voor ongewenst horlogeverlies.:wink: Draagt heerlijk in de zomer en geeft je horloge ook een lekker zomers tintje!:sunglasses:

4 likes

Mijn solid oyster ziet er toch anders uit.
Het middelste stukje van de end link is bij mij een schakeltje.
Schroeven zitten slechts in de links richting de sluiting.
Alle schroefjes zijn bij mij hetzelfde.

Zelfde schroef, zelfde probleem; deze is langer dan de rest.

Jep maar waar krijg je die schoef…

Als ik een nieuwe heb zet ik ze vast met loctite.

Loctite 222 (rose) is misschien beter. Dan krijg je het schroefje ook weer los indien gewenst.

De blauwe loctite wordt hard.

Ik heb ook nog een oude solid oysterband liggen die ik verpest heb met een polijstproject. Laat maar weten als je er iets van nodig hebt, dan stuur ik het je gratis toe. Moet je wel even een fotootje van een gelijk schroefje tussen een schuifmaatje doorsturen. Cheers!

1 like

Super probeer het gelijk vanavond te doen!

1 like

Dank zij forumlid Trevillian kan de SKX weer om de pols!
Heel hartelijk dank.

2 likes

Graag gedaan! :slight_smile:

1 like

T blijft een mooi ding om te zien, een SKX

1 like