SKX saffierglas "ingezakt"

NA deze skx, de hardlex is vervangen door saffier maar…

Denk niet dat dit de bedoeling is…

Suggesties? Zogezegd door een horlogemaker geplaatst, kan me niet herinneren dat mijn vorige skxjes dit ook hadden.

Alvast bedankt

Te dun glas gemonteerd misschien? Glas hoort gelijk te liggen met de binnenzijde van de bezel.

1 like

Of de pakking ring is meneer vergeten, waardoor het glas meer ruimte heeft.

1 like

Verkeerd om gemonteerd.
Er zit een schuin randje op het vlakke saffierglas.
Deze moet boven. Het monteerd wel een stuk makkelijker als deze onder zit. Maar dat is dus fout.

1 like

Wat een baler … iemand enig idee waar ik terecht kan voor zoiets te herstellen? Monsterwatches?

dat kan zeker, moet je wel wat geduld hebben. Je kan hem gewoon naar Rob sturen en dan op het formulier van zn site vermelden wat je gedaan wilt hebben, kosten denk ik iets van rond de €65,- of misschien wel goedkoper.

1 like

Kan ik daar ook ceramic bezels laten plaatsen?

Volgens mij wel, er weinig wat hij niet doet, de wachttijd en communicatie moet je dan wel voor lief nemen want deze is echt brak.

1 like

Wat voor een saffier heb je er in laten zetten? Heb je deze zelf besteld ?

1 like

Neen, saffier was al geplaatst, ben momenteel aan het wachten op een antwoord m.b.t. oorsprong en plaatsing

Zo te zien is het simpelweg te dun glas.

Een glas met correcte dikte en facetrand andersom monteren zou betekenen dat het glas verder richting wijzerplaat zakt, ofwel dan zitten de wijzers klem.

1 like

Heb net een mail gehad van monsterwatches (letterlijk binnen 2 minuten na contacteren)
Hij denkt ook dat het te dun saffier is; achja dan maar naar hem opsturen

Ben je zeker dat het niet gewoonweg een te dun glaasje is?

Ben wel benieuwd naar de oorsprong, maar zo hoort die niet of zit die niet goed.

Ik heb mijn comment weggehaald. Ik denk ook dat het glaasje te dun is zoals @Marco_T zegt.

Lullig. Een tip, laat er een CT025 met transparante AR-coating van Crystal Times. Dat zijn de beste.

1 like

Zou rob @ monsterwatches dit niet erg vinden? Dat ik een glaasje ergens anders bestel?
Ziet er wel fantastisch uit met die blauwe AR coating

Ik denk dat hij hem dan wil bestellen.

Maar fuck it, ik druk dat glaasje er wel in voor je, kost je alleen de verzendkosten heen en terug. En als je er uit jezelf een Walhalla Loki IPA bij wil doen voor na het modden, kan ik dat alleen maar aanmoedigen.:beers:

Op voorwaarde dat ik zie dat je compensatie haalt bij de verkoper, want ik vind dat je genaaid bent. Als dat glaasje te dun is, betekent het dat het zo’n goedkoop ding is van eBay a la 7 piek. Of nog beter, je doet hem terug naar de verkoper en ik druk een saffier in een nieuwe SKX.

Dit aanbod blijft staan, zo ben ik :sunglasses:

20 likes

:scream: :heart_eyes:
Dat zou heel vriendelijk zijn, ik zal eerst wachten op een antwoord van de verkoper alvorens te beslissen over mijn volgende stap(pen).

1 like

Niet aan mijn ex-vriendinnen of Breitling dragers vragen, maar zo noemen ze me vaker.

4 likes

Mocht het nodig zijn kan ik eventueel de bezel inlay wel even voor je strak strekken qua uitlijning. Als we dan toch bezig zijn…

4 likes