SKX Toolwatch mod

OK. Jammer. Deze is perfect als nieuwe werkbeater!

1 like

Aha, ook een mooie naam! Ik zie hem al een plank doorzagen

1 like

Ik dus ook, weer lekker een SKXje voor erbij. Heb @HanDavinci al ingeschakeld en wat dingen op het interweb besteld. Niet te gek allemaal (dial en wijzers laat ik misschien origineel). Denk dat ik er een ceramische YM style insert op wil (@lasteraar gaat de zijne toch inruilen op de nieuwe GMT Rootbeer). Dan zie ik die straks tenminste nog eens :sunglasses:
Zo niet wordt het een Sub style ceramic.
Verder een super 3D oyster in 22/18 met ratcheting clasp. Wist niet dat ze inmiddels een 3D verkochten; de SEL zijn veel scherper en het was bij mij destijds altijd een enorme bummer dat die zo gladjes waren. Nog een coin edge bezel + double domed saffier erop en niks meer aan doen.

Ik kan een crafter blue ook aanraden, ziet er mooi uit en draagt top :ok_hand:t2:

2 likes

Klopt, staat zeker top. Alleen @anon50762135EV heeft genoemd dat die wel erg lang is. Volgens mij zelfs 210cm totaal en dat is zelfs voor mijn 19cm pols echt veel te lang?

2 likes

Nee hoor Jeroen die CB past jou prima, geen zorgen.

1 like

Nee man. 210mm, 125+75 is al de max.

Dat hangt natuurlijk van de lug-to-lug af van het horloge. Ik denk dat het prima kan bij jou.

Hm… ik kijk. Thanks :watch:

Nice!
Naam? … “Tornado”

Ik zou wel wat met deze bezel insert willen doen:

In combinatie met een sunburst blauwe dial

en stalen chapter ring

1 like

Lekker hoorrrrrr!

@HanDavinci vertel eens wat jij van alle ideeen in dit topic vindt, oh waarde modmeister.

1 like

Cool, ik vind die verhoogde indicaties op de bezel wel wat hebben. Ideetje ga ik stelen voor een volgende mod! :stuck_out_tongue:

1 like

Blauwe dials zijn altijd een goed idee! (in my world anyway)

1 like

Van de namen? Top toch.

The sonic field sawtooth tornado master :ok_hand:

Ik zat meer te denken aan “Hans Kazan”

2 likes

Zeer geslaagd !

Wel wat twijfel over de bezel.

1 like

Seiko Lord the Terrible

1 like

@lordrembo wat d8 je van: freaky psycho the second…, bij het uitspreken klinkt het een beetje als “freaky Seiko the second” the 2nd omdat het je 2de mod is :sunglasses:

:smile:

@BadgeandBezel, @cash en @Batossai, kom maar op met die straattaal van jullie. Er zijn ergere dingen.

@lordrembo, mijn vermoeden is dat je snel uitgekeken raakt op zo’n mod. Ik zou zelf nooit een Seiko 5 of fliegerdial in een SKX zetten, want het is en blijft een duikhorloge.

En je hebt nu ticks op de wijzerplaat, chapter ring en insert staan. Het lijkt me dat één van de drie genoeg is. Maar dat is persoonlijk natuurlijk, het is altijd leuk om mensen enthousiast over een mod te zien.

Ga je nog iets doen met die Sumo onderdelen die ik je heb verkocht? :sunglasses:

1 like