Skx007/009 opvolger?

Het zou blijkbaar eindelijk zover zijn, de laatste productierun van bovengenoemde heeft plaatsgevonden.

Volgens Rob komt de opvolger er in behoorlijk wat kleurtjes aan, echter als Seiko 5-model.

Plaatjes kon ik op het wijde web niet meteen vinden.
Heeft iemand van jullie misschien al iets meer beelden van diepgewortelde Seiko-bronnen? :sunglasses:

De opvolger zal NOOIT een Seiko 5 model zijn. Dat zou dan in retrospect de nieuwe Turtle zijn.

2 likes

Ik ben benieuwd, ik had ook gelezen dat het een Seiko 5 model wordt kan mij er nog weinig bij voorstellen.

Als jij nauwgezettere info hebt dan Rob hoor ik het graag van je!

Hij rept niet over een opvolger, er wordt gewoon een nieuw model gemaakt. Een Seiko 5 duiker zal nooit de (instap) Seiko duiker lijn kunnen voortzetten. In retrospect zullen we denk ik de SRP777 gaan zien als opvolger van de SKX007.

1 like

“maakt er een Seiko5 van” lijkt me toch duidelijk aan te geven dat de look&feel van de skx wordt overgenomen. In een ander bericht geeft hij tevens aan dat het eruit gaat zien als een 007/009 maar “kleurrijker”. Vroeg me enkel af of er ergens leaks bestonden die ik niet kon vinden.

De SRP lijkt eerder de broer dan de opvolger me dunkt.

Hier staat nog 1 foto.

Dat gebeurt niet, de SKX was een 200m certified duiker, die nieuwe zijn slechts gewoon seiko 5 sports duikertjes.

Gaan we mee terug naar de 6306/6309. De turtle lijn is de enige lijn die zou voldoen om de onafgebroken lijn van duikers sinds 1964 door te zetten.

Ah, gaat de SKX er alwéér uit.

Het is toch een beetje “de soldaat van oranje” van de horlogewereld als je al die topics op HF moet geloven waarin geschreven wordt dat men er mee stopt.

5 likes

:joy::joy:

2 likes

Waarom gooit niemand er voor @Naut even een plaatje in?

Ik ben ook niet zo’n fan, maar meer vanwege de 100m WR in plaats van 200. Ik wacht nog steeds op een mini Samurai, sinds 2016 :roll_eyes:

3 likes

Vandaar de uitspraak “look&feel”

Die zocht ik dus! Inderdaad wel een beetje spijtig
 Als ie serieus in prijs gaat zaken is’t misschien wel eentje voor erbij.

1 like

Geen idee of dit een soldaat van oranje verhaal gaat worden of dat het echt gaat stoppen, ik heb vd week toch maar een 009j besteld. Nu het nog kan.

Zag daarbij dat ik mijn 007k vorig jaar rond deze tijd besteld had en daar geniet ik nog regelmatig van. Is ook mijn vaste vakantie horloge geworden. (want dan laat ik de oudjes veilig thuis).

Yup, die zou ik ook graag zien. Heb de gewone al vaak zat gepast maar val steeds over die 44mm.

2 likes

Bij Seiko Nederland zijn ze toch niet meer te bestellen. Deze is wel nieuw : seiko

Arnie in PADI-uitvoering. Ja, maar da’s wel even een heel ander horloge. Een shrouded ana-digi quartzhorloge. Zou trouwens de zwarte wel willen. Die lijkt 't meest op het origineel; behalve dat natuurlijk de twee kronen links een stuk groter zijn en ik meen screw down en dat de WR nu 200m is, i.p.v. 150 bij het origineel. Al met al wel een coole reissue, vind ik. Maar heeft niets met de SKX te maken.