Skx007 of iets anders voor 250 euro

Een vriend van mij is van plan om zijn eerste horloge te kopen.
Zijn budget is 250 euro, dus ik heb hem direct een Seiko SKX007 aangeraden. Maar nu is mijn vraag of je die goedkoper kan vinden dan 250 euro met een stalen band. Of zijn er ook andere leuke horloges voor 250€.

Het moet een automaat zijn en niet groter dan 42mm.

Alvast bedankt
Adam

Ik heb nog een skx171 met een skx007 bezl die weg mag, met een super solid band erbij een mooie klok voor jaren plezier

Met een 007 zit je altijd goed :thumbsup:
Heb er al een paar jaar een, prima klok!

En er is momenteel een run op dus ik zou zeggen, doen!

Grt.

Leuke horloges zijn er zat. Ook voor <250 euro. Maar met een SKX007 zit je imo toch prima wat betreft value icm mechanisch…
Daarnaast ook nog een icoon! De echte Seiko boys zullen je waarschijnlijk beter overtuigen. Succes met de keuze!

gr, HJR

Een ander icoon en directe concurrent

De Citizen NY0040-09E aka Lefty

3 likes

Of een Seiko monster. Ook een icoon!

Als ie iets wat opvallenders wil: inderdaad een monster, maar dat moet wel zijn smaak zijn, want behoorlijk risico dat ie m foeilelijk vindt :slight_smile:
Maar op HF zijn natuurlijk ook prachtige klokken in goede staat voor een mooie prijs te vinden
Ik vind de Stargate ook erg mooi, en wat subtieler dan een monster of een 007
Moet ook voor die prijs kunnen

Seiko SKX007 is een mooi horloge om mee te beginnen! Een andere optie is deze;

Aramar arctic marine blue.
Miyota 9015 (hacking en handwinding)
Saffierglas
500m WR
Zag op de site dat ze van €285,- voor €249,- in de sale zijn. Het is alleen geen icoon natuurlijk en je moet geen bezwaar tegen een hommage hebben.

Ook heel vet. Blijft moeilijk kiezen tussen die twee. De stalen band optie op de Citizen is iig om te janken. Maar op rubber heb ik hem destijds voor 139,- gekocht… dus wel goedkoop. En opwinden via kroon.

Overall is qua uiterlijk de Seiko wel meer dan superieur aan de Citizen. (Bezel, wijzers en achterdeksel)

Als je goed genoeg zoekt kan je ze beide kopen voor het geld mischien? :wink:

Oplossing voor de Citizenband heb ik iig gevonden.

4 likes

Er wordt momenteel een Citizen hier op het HF aangeboden. Wellicht is dat iets? Houdt hij ook nog geld over :laughing:.

een deepblue sun diver III heeft een seiko uurwerk is wel iets groter maar heeft naar mijn mening ook wat meer presence dan een skx.

Je kunt eens kijken bij Obris Morgan (klik).
Moet je wel even willen wachten tot ze weer beschikbaar zijn. Maar heb je wel veel waar voor je geld!

Japanse manufacture

Mako of ray.

2 likes

Ik vind zelf Bulova een erg mooi merk, met mooie horloges. De ouderwetse Accutron uiteraard, maar ook de huidige automaten zijn erg tof. En niet een klok die iedereen heeft…

Niet alleen om mee te beginnen, hoor.:wink: Ben al meer dan twintig jaar gek op horloges en draag m’n SKX007 (nog steeds) het meest van al m’n horloges.

Denk dat eigenlijk alle in dit topic genoemde opties wel prima zijn. Dus vooral een kwestie van smaak. Ben zelf niet zo van de hommages, dus dat zou voor mij geen optie zijn. Monster is een cultklok. Zeer populair, maar moet je maar net aanspreken. Stargate staat qua modelpositionering net een stapje boven de SKX007. Zie je bijvoorbeeld terug in de fraaie kast. Maar ‘subtieler’ (zoals hierboven omschreven) dan een 007 zou ik 'm niet willen noemen. De Stargate ‘gok’, die hem z’n naam bezorgde, valt zeker niet bij iedereen in de smaak en van de 1e generatie vind ik de indexen wat ‘grof’. Sommige mensen zien hier een soort link met de 6105 in. Wat betreft de SKX007; lees vooral dit topic. Gaat het doek nu echt vallen voor de SKX007?
Als je daarna niet overtuigd bent, dan is de SKX007 gewoon niet het horloge voor jou (kan natuurlijk) of die vriend van je.:slight_smile: Succes met de keuze, in ieder geval!

1 like

SKX007 is gewoon een goed idee. Maar bij wijze van alternatief:

Ook een iconisch horloge, en heeft 'ie meteen een chronograaf!

3 likes

Hahaha weet niet precies hoe je het geinterpreteerd hebt, maar bedoelde alleen te zeggen dat het een goede keuze is om een collectie mee te beginnen! Een icoon en loopt probleemloos 15 à 20 jaar zonder servicebeurt. En idd gezien het aangeduide SKX007 topic moet je er denk ik snel bij zijn. Maar TS zocht naar alternatieven vandaar.

1 like

Dat zou ik van die Sea-gull bijvoorbeeld niet durven garanderen.

Dat zou ik ook niet durven nee. Maar vind het wel een leuk klokje voor niet al te veel geld.
En chronograaf hè :thumbsup:.

@Adam Tip:
Nu twee vliegen ( klassiekers ) in 1 klap! ± 300,- SKX009 en orange monster in de verkoop.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.