SKX007 stijl voor kinderpols

Voor een klein stoer kereltje zoek ik een horloge wat een beetje lijkt op een SKX007.
Wie heeft er een mooie suggestie, of wat leuks liggen?

1 like

Ik denk dat je op zoek bent naar een Seiko duiker van 38mm. Daar zijn legio uitvoeringen van, modern en vintage. Afhankelijk van budget kun je zeker slagen.

2 likes

SKX013. Hieronder links op de foto, versus de SKX007 rechts.

IMG_5918

10 likes

Als het geen Seiko hoeft te zijn, maar een Citizen mag wezen, raad ik deze leuke 36mm Ecodrive duiker aan. Gebruikt ook te vinden voor een leuk prijsje.

4 likes

SKX013 is de kleinere variant. (38mm), maar denk ik wel wat lastiger te krijgen. Een alternatief kan een Citizen Promaster EO2020-08E (36.5mm) zijn.

Edit: Nou dat wat iedereen hier boven dus zegt :wink:

3 likes

ik sluit me aan bij hierboven
heb voor mijn zoon (15 jaar / dunne polsen) de Citizen EO-2020-08e gekocht + bijpassende stalen band (Long Island Watch)

189 euro + ongeveer 45 euro = voor 234 euro klaar en betere prijs kwaliteit vind je niet denk ik (maar ik ben biased :grinning:)

2 likes

Deze mag gaan op de originele band. PB maar bij interesse.

38mm

1 like

Zelfde Citizen antwoord als hierboven. Ik heb er afgelopen week eentje aangeschaft voor mijn 16.8 cm pols.

Het was even schrikken om de kleine diameter IRL, maar intussen bevalt ie prima.

Past op de standaard rubberband ook om de pols van mijn 9-jarige dochter. :blush:

3 likes

Casio MDV-10, het kleine broertje van de Duro?

2 likes

plaatje voor de sfeer

Citizen EO-2020-08e met stalen band (Long Island Watch)

2 likes

Stuk voor stuk allemaal mooie oplossingen, alleen aan de pols van een 4jarige echt overkill.

Nog een jaar of 10 wachten denk ik, en dan slinger ik er wel een mooie mod heen.

1 like

Ik heb recent een SNE571 opgepikt. Wel solar Quartz, dat moet je op de koop toe nemen. Maar ik ben er erg blij mee.
(En ze hebben verschillende kleuren)

Voorzien… mini Casio :sunglasses:

1 like