SKX007 Tuna case mod

Beste forumleden, het Seiko-virus is blijkbaar aangeslagen: ik vind mijn SKX007j prachtig, maar de Tuna’s nog mooier. Online ben ik al flink aan het jutten. Mijzelf kennende zal ik met een paar weken een exemplaar op de kop getikt.

De potentieel hoge uitgave is te voorkomen met een aftermarket Tuna case (zie link). Seikomods verkoopt ook een Tina case.

Heeft iemand ervaring met deze mod? Nog tips of andere suggesties? Als iemand een dergelijke case in de aanbieding, dan hoor ik dat ook graag :wink:

219 Sing excl eventuele importkosten en dan mis je nog die über coole wijzers van de echte tuna, ik zou het wel weten :grimacing:

Te koop: Seiko SBBN017 Tuna

1 like

Zeker! De prijs van Seikomods is iets scherper maar nu ook vanuit de UK importkosten. De wijzers van de SKX007j kunnen er (voor mij) ook mee door.

Bedankt, de links van de twee (actuele) SBBN017’s houd ik momenteel in de gaten. Ik hoop stilletjes op een pricedrop naar €500-550 :crazy_face:

Zelf modden kan natuurlijk ook, maar ik ben een beetje bevooroordeeld. Overigens denk ik dat de prijs van Alphons best wel scherp is.

Succes met het vervolg!

2 likes

Lager ga ik ook niet, dan hou ik hem zelf. :sunglasses:

4 likes

Hallo, u ook hier :grin:

1 like

Zeker. :wink:

1 like

Ik zou die TST conversion van Seikomods een kans geven. Dat is een initiatief in samenwerking met John Bentley (aardige man en de ‘uitvinder’ van de TST).

£100 is een koopje, John heeft dit jaar voor mij een TST conversie gedaan en dat koste inclusief dezelfde donor case van Seikomods ruim het dubbele.

Edit: na aanleiding van mijn vlammende betoog heb ik zelf geprobeerd een bestelling bij Seikomods te plaatsen, maar het lijkt erop dat ze (tijdelijk) niet aan NL leveren….

1 like

Ik weet dat namoki deze ook hebben

Ik heb recent wat besteld voor een turtle, levering was snel en goed in orde.

1 like

De kwaliteit van Seikomods kasten ligt iets hoger vind ik.

1 like

Dat vind jij goed

1 like

Ai… goed om te weten!

Waar staat ‘TST’ voor?

Als je bij Seikomods UK wilt bestellen dan kan je het beste gewoon een mailtje sturen wat je wilt bestellen. Ik heb er onlangs nog een case besteld. De douane en import kosten komen dan wel voor jou rekening, maar dat is vrij logisch. Wat veel Hollanders dan weer niet vinden en daarom er een Paypall case van gemaakt hebben waardoor Seikomods UK tijdelijk dan maar niet levert via de site dankzij zeikende Hollanders…

En o ja. Ik denk ook dat de kwaliteit van Seikomods (CrystalTimes) iets beter is van kwaliteit en afwerking dan Namoki…

2 likes

Yobokies verkoopt leuke Tuna wijzers…

1 like

Ik kan er niks aan doen, maar zie die kasten ook op Ali voorbij komen. Wel met verschillende kroonposities.
Die zijn dan wel weer uitgevoerd met caseback en saffiertje, wat bij die van CT dan weer extra kost.
Dat bij elkaar genomen scheelt het +/- 75% :thinking:
En voor een merktekenloze ongeveer 50%, maar deze heeft dan wel een uurwerk erin zitten, en eventueel kun je de wijzers hergebruiken.
En heeft een stalen band.

De rasechte Hollander in mij zegt dan: “Dat moet vergeleken worden, al is het maar voor toekomstige projecten.”

En niet om de kniepert uit te hangen, maar ik heb zelf voorlopig niet de behoefte om nog meer projecten te hebben liggen.

1 like

Het Chinese staal zal 175% van mindere kwaliteit zijn en goedkoper om iets na te maken.
Zal er optisch misschien leuk uitzien…
Goedkoop is meestal duurkoop.

Dat is een aanname…?

Ik houd van feiten en niet van fabels.

Denk niet dat ze aan EN of welke standaarden dan ook doen in China. Dat zou je moeten weten denk ik.

Niet alles is crap wat uit China komt.

Toevallig heb ik mijn SteelDive Willard uit elkaar liggen, zal eens kijken of er een SKX chapterring in past en of er een SKX saffier in past.

1 like

Zou je misschien een ‘I love Ali Express’ topic aan kunnen maken over dit onderwerp? Mij hoef je niet te overtuigen. Staan genoeg draadjes in WUS forum over dit onderwerp en de (zelfde) fabriek waar de grote merken en homage merken vandaan komen uit China.
Je begint over ‘een’ Ali case, en komt nu met SteelDive…

Ook daar zijn al genoeg mensen van te vinden die het omgebouwd hebben met OEM Seiko parts…(alle homage merken met Seiko like kasten)

Google is your best friend zal ik maar zeggen

1 like