De upgrade naar een 4R36 klinkt me interessant in de oren.
Ik heb wel m’n bedenking bij het plaatsen van een zichtbodem. Gaat dat niet ten koste van je WR? Is er überhaupt nog gelet op de WR na het plaatsen van een nieuw uurwerk? Ik begrijp ook dat er iets aan de stem gedaan is. Kan me voorstellen dat dat ook consequenties heeft.
Edit: is zie in je post dat er wel een waterdruktest is uitgevoerd. Dus de uitkomst zal bekend zijn.
Is mooi geworden, een goede keus om te upgraden.
De 4R36 is een mooie upgrade! Heb ik zelf ook gedaan met mijn skx. Achteraf denk ik wel had ik maar de 6r15 genomen…
Volgens mij kan dat laatste niet zo maar qua maat voering. Een 4R36 kan wel met wat werk.
Met een 6R15 mis je toch de dagaanduiding? Of zijn ze er ook mét dagaanduiding?
In de skx013 van the urban gentry zit een 6r15 movement incl dag datum wijzerplaat (orgineel). Het is mogelijk.
De stem moet gewoon korter gemaakt worden omdat deze anders niet past. Is volgens mij niet zo spannend omdat je deze aan de kant van de kroon korter maakt waarna de kroon er daarna gewoon opschroefd kan worden.
Oké. Maar hoe zit het verder met de WR? Zou je er met een gerust hart mee gaan duiken?
Ja hoor, zou ik geen problemen mee hebben. WR is getest en in praktijk zul je zelf nooit tot 200m diepte duiken…
Maar per saldo is ie dus niet verder dan tot 6atm getest?
2 puntjes …Mag ik vragen wat de prijs is van een upgrade naar 4r36. Ik ben in het bezit van een (skx007k2 blue lagoon mod) die ik misschien wel volledig will veranderen incl wijzerplaat kwestie een iets anders en de watch terug wat Meer draagtijd te geven . iemand sugesties voor Adressen, contactpersonen ?
2de punt ik zou ook wel bereid zijn deze te verkopen en voor een nieuwe originele skx007j te gaan omdat ze uit productie zijn .kestie prijs kwaliteit en meerwaarde .
dilema dus graag jullie mening.
Ik heb mijn skx007 bij monsterwatches laten upgraden naar het 4r35 movement.
70euro betaalde ik voor het movement
20euro voor de bijpassende kroon.
45euro voor de montage.
Je kan kosten besparen om voor de nh36 movement te kiezen dit scheelt 25euro.
Kosten maken niet uit . Ik heb gewoon een zwak voor deze uitgave Maar is dit een meerwaarde want twijfel of een originele geen meerwaarde heeft en uniek word doorheen de jaren
Orgineel is altijd meerwaard.
Maar ik koop hem voor mijzelf en niet voor een ander. De skx007j heeft zich bewezen. Dit zal geen horloge meer na doen in deze prijsklasse.
Ik twijfel zelfs om de skx009 te halen of een 007 beater… twijfels twijfels twijfels.
@Jeff Ik zou zelf voor de 007 gaan hehe maar dat is kwestie van smaak. Uiteraard heeft deze uitgave zich bewezen en zal het moeilijk zijn in deze prijsklasse dit te overtreffen maar het was een leuk extraatje snap je ? Ik denk dat ik de skx007j ga nemen met een saffier glaasje en wat bandjes … maar specifiek wat maakt de 4r36 dan beter dan de 7s26 …
Het verschil is dat de 4r35 wel kan hacken en handwinding.
Sapphire heb ik ook in de skx007j met heldere ar coating. Hierdoor krijg je geen blauwe glans.
Top bedankt voor de toelichting hiermee kan ik verder
Jep, gewoon bij Monsterwatches.