SKX007 upgrade naar 4R36 uurwerk

Na heel lang mijn SKX007 niet gedragen te hebben, omdat de afwijking behoorlijk veel was geworden (zo’n +10 min per dag) heb ik besloten om deze een upgrade te laten geven naar een 4R36 uurwerk. Ik miste bij dit horloge toch altijd wel een hacking functie welke ik nu wel heb en ben er zeer tevreden over. Verder wilde ik dit horloge niet afschrijven omdat dit mijn eerste echte automaat is en ik deze in het verleden al heb uitgerust met saffierglas, zichtbodem en keramische bezel wat hem nu naar mijn mening helemaal afmaakt met deze upgrade van het uurwerk.

Deze upgrade is volledig uitgevoerd door @PeterLC. Hieronder wat foto’s, omdat we daar allemaal zo van houden :wink:, welke gemaakt zijn tijdens de upgrade door @PeterLC.

Gedemonteerde SKX007

Overzetten van dagschijf naar 4R36 uurwerk

Wijzers plaatsen

Afregeling van het uurwerk met als uiteindelijke resultaat tussen de 0 en +8 sec/24h :open_mouth:

Waterdruk test

Bij terugomst van mijn vakantie lag deze de volgende dag weer op mijn deurmat. Dit was toch wel een hoogtepuntje van mijn vakantie. :wink:
Ik ben weer een zeer blij man en weet zeker dat ik nog jaren plezier ga hebben van deze, in mijn ogen, klassieker.

Mijn eigen pols met band weer gemonteerd.

Met dank aan @PeterLC welke dit heeft mogelijk gemaakt. :+1:

Groeten en nog een fijne zondag!
Dimitri

73 likes

wow is zo een heel hoogwaardig horloge geworden. Gefeliciteerd.

1 like

Moest de kroon niet worden overgezet op de nieuwe stem?
Of past de oude in het nieuwe uurwerk?

1 like

Scherp opgemerkt. Er moet inderdaad ook een nieuwe kroon op en de lengte moet op maat gemaakt worden. Vergeten te vermelden, maar heb nu ook een kroon met gesigneerde “S”.

4 likes

Netjes :+1::+1:

1 like

Mooi stukje werk !

1 like

Dit is weer een heel mooi verhaal. Graag meer. Bb

1 like

Mooi verslag / overzicht van een aanzienlijke verbetering. Gefeliciteerd en veel draagplezier.

1 like

Interessant verslag @dimi0808 en een mooi resultaat :+1: Ik heb met mijn 009j hetzelfde probleem als jij destijds en ben aan het uitvogelen of een 4R36 swap de moeite waard is. Mag ik vragen wat het je uiteindelijk gekost heeft?

Ik mis nog een zichtbodem op mijn skx007 mod. Zijn ze nog ergens te koop?

1 like

Ik wilde dit ook al vragen. Ik heb er zelf één van EBay (Raffles Time) maar dat is een andere, met een kleiner venstertje.

Ik heb deze in het verleden, meer dan 10 jaar geleden, gewoon bij Monsterwatches besteld…

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=skx007%20caseback&mkevt=1&mkrid=711-156598-695217-2&mkcid=2&keyword=skx007%20caseback&crlp=393613327569_5077&MT_ID=585686&geo_id=10232&rlsatarget=kwd-326274059004&adpos=1o1&device=m&loc=9064591&poi=&abcId=1141916&cmpgn=6541761746&sitelnk=&gclid=CjwKCAiAyeTxBRBvEiwAuM8dnWF11UHSzWrwMxOcxv65SXAtWYNjMtHM-G4IzBisixMtFAYoNGyWRBoCBoAQAvD_BwE

Ze zijn er nog wel. Ook in saffier.

Heb je het uurwerk zelf besteld ? Zo ja waar ?

Deze wil vervangen door een open backcase met saffier.

1 like

1 like

1 like