SKX007 upgrade

Recent heb ik mijn Seiko SKX007 voorzien van een upgrade. Doelstelling was om dicht bij het oorspronkelijke design te blijven omdat ik het op zichzelf al een mooie klok vind. Maar ik wilde graag een aantal verbeteringen doorvoeren.

Onderdelen die ik gebruikt heb:

  • Ceramic bezel insert - DLW watches
  • Double domed sapphire - DLW watches
  • Red seconds hand - DLW watches
  • “S” crown - seikoparts
  • Super 3D jubilee bracelet - Strapcode

Dit was de eerste mod die ik volledig zelf heb uitgevoerd. En ik ben heel blij met het resultaat! Heb wat foto’s toegevoegd van het proces en van het resultaat uiteraard. Misschien dat ik er op een dag nog eens een NH36 uurwerk in zet. Maar voor nu eerst tijd voor wat ‘wrist time’.

Hoor graag wat jullie er van denken!








27 likes

Mooi geworden hoor. Die secondenwijzer staat hem goed op die zwarte dial en die jubilee maakt het wel mooi af.

1 like

Thanks! De rode secondewijzer is eigenlijk de enige aanpassing aan het oorspronkelijke design. Maar die vind ik zelf ook wel stijlvol

1 like

En die secondewijzer vind ik de mooiste mod :+1:t4::+1:t4:!

1 like

Mijn beste,

Knap hoor, dat je deze Upgrade zelf ter hand hebt genomen!!
En het resultaat mag er wezen!!
Ik wens je er nog vele mooie tijden mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi, zeker die rode wijzer! Maar… is de lume nu ineens blauw? Het lijkt zowaar zo.

Mooi geworden :heart_eyes: Vooral de kroon en de band. :+1:

Een bol glas staat heel mooi maar vind ik zelf altijd een beetje kwetsbaar…

Geen nieuwe pakking gebruikt ?

Nee hoor, lume is nog steeds groen. Foto vertekend gewoon een beetje

1 like

Nee bestaande pakkingen gebruikt. Met een beetje siliconen vet.

Mooie mod hoor!
Ik sta ook op het punt om een eerste mod te doen. Wat voor siliconenvet heb jij voor de glaspakking gebruikt?

Je kan bij de bouwmarkt een tubetje (15ml) Griffon halen. Werkt prima. Ik heb voor het onderhoud aan mijn espressomachine een tube van Grasso, hier heb ik een klein beetje van gebruikt.

1 like

Heey Dennis, dat ziet er top uit.
Mooi verslag, durf het zelf nog niet aan :sweat_smile: , gevalletje twee linkerhanden…

Maar kijk en lees altijd graag mee bij zulke projecten
Vind het een zeer geslaagde mod :+1:

1 like

Thanks! Ik ben ook begonnen met het ‘repareren’ (en in het begin kapot maken helaas) van een paar goedkope replica’s. Belangrijkste is dat je het juiste gereedschap hebt (meeste van mijn spullen heb ik voor een prikkie via Ali Express) en dat je rustig en secuur werkt. Zijn heel veel goede online tutorials te vinden.

2 likes

:+1: mooi hoor :+1:

Ehhhhh wat mij betreft slaan jullie Bennies dat glas er met een hamer in, maar je gebruikt geen vet voor glaspakkingen.

Het is een glaspakking. Please don’t do that.

:smile:

1 like

De SKX is mijn daily beater, ben zelf nog niet verder gekomen dan af en toe een ander bandje. Deze mod is heel mooi.
Als ik in de toekomst wat meet tijd vrij heb ga ik ook eens zelf wat proberen, ik heb teveel hobby’s :grin:

Klopt. Daar heb ik overheen gelezen. Alleen op de case-back en crown pakking. Saffier gaat erin met een crystal press overigens en niet met een hamer :joy:

3 likes

Ok duidelijk, las laatst dat iemand wel zijn glaspakking had ingevet, omdat ie steeds een pakking vernielde…

Dat gaat er ook prima in met een hamer hoor. Niks aan de hand.

Het gaat er ook prima uit met een hamer trouwens. Probeer maar eens een bubble domed glaasje uit je SKX te drukken met een standaard persje.

Maatje @ThaPapper is trouwens wel wat spaarzamer met zijn gereedschap dan ik ben.
Hij dacht; “waarom zou ik in godsnaam mijn goede hamer gebruiken wanneer ik nog een oude fietspomp heb?”

Ik hou hiervan :joy: #omdenken

6 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like