SKX007 verkocht. Sumo of Steinhart?

Vandaag is m’n SKX007 naar zijn volgende eigenaar gegaan. Het horloge heb ik een kleine maand in bezit gehad en is erg goed bevallen. De kwaliteit, uitstraling, het automatische uurwerk, de lume en hoe makkelijke het horloge van uiterlijk veranderd door andere straps te gebruiken. Helaas doordat het horloge iets te klein was voor mijn smaak en het ontbreken van de mogelijkheid om met de hand op te winden heb ik hem weer verkocht.

Vandaag ben ik in de stad opzoek gegaan naar een mogelijke opvolger. Helaas was er niks naar m’n smaak op een paar te dure horloges na. Online heb ik al een hoop rondgeneuzeld, maar vanaf foto’s is het lastig bedenken hoe het horloge in het echt zal zijn.

Dit was echt een geweldig horloge. De SPB083J1, weleens de baby MM genoemd. Een hartstikke mooie sunburst dial met Saffierglas en een kast die perfect op de pols lag. Helaas met 1200 euro zwaar uit het budget.

Daarnaast heb ik ook een paar Squale divers gezien. Erg mooi met het Double Domed saffier glas en zwitsers uurwerk. Maar ook te duur.

De save the ocean serie is niet aan mij besteed. De Samurai haakt sowieso af. Over de Turtle ben ik nog niet helemaal uit.

Voor het volgende horloge wil ik maximaal 300 euro uitgeven. Mijn polsmaat zit tussen de 17.5 cm en 18 cm in. Mijn voorkeuren gaan uit naar de Seiko Sumo Black of een Steinhart OVM 42mm of Ocean 1 42mm.
De tweedehands prijzen liggen rond 300 euro van deze horloges.
De Sumo heeft qua vorm veel weg van de SPB083J1 op de foto bovenin.
De Steinhart horloges vind ik gaaf qua design (ook al zijn het hommages) en het Zwitserse uurwerk is een mooie plus.

En misschien dat er nog wel een Turtle is die mij kan overtuigen. Wie weet…

De sunburst dial vond ik wel erg mooi. Ik zag dat de Sumo Coral deze ook heeft. Met een zwarte bezel i.p.v. van de blauwe lijkt mij dit ook een leuke combi. Alleen zal dit ook weer over het budget gaan.

Wat raden jullie aan? 1 van de 2 Steinharts? Of de Sumo of toch een Turtle (waar een Sunburst dial misschien wel mogelijk is binnen het budget).

En misschien is er nog wel een andere duiker waar ik nog niet aangedacht heb…

3 likes

Sumo.

Sumo

Steinhart! Betere kwaliteit uurwerken! Meer “waar” voor je geld, mits je geen moeite hebt met hommages. :wink: Ze maken overigens ook horloges met een “origineel” ontwerp.

4 likes

Sumo

Das best een aardige beperking :stuck_out_tongue:

Turtle! Kijk ook eens naar de vintage 6309 :wink:

1 like

Ik geef @Jurtz hier helemaal gelijk, de Steinhart OVM zou ik dan zelf het eerste overwegen.

2 likes

Had jij niet een Seiko te koop in dit budget @Jurtz?

Flauwe grap, i know

1 like

Sumo want


:blush:

Klopt, een goed smerig bod is welkom. :+1:

1 like

Vooruit. 325!

Uurwerk van de Seiko 6309 heeft volgens mij ook geen handmatige opwindfunctie middels de kroon, pfff hoe noem je dit?

1 like

Handwinden. :joy:

1 like

Daar zit een luchtje aan volgens mij… :crazy_face::rofl:

3 likes

Ah, dat klopt inderdaad!!

Maar een serieus leuk alternatief, dat zeker!

1 like

Misschien dat Fiffer je kan helpen met het doorhakken vd knoop?

Ik zou gaan voor de turtle, is mij tot nu toe uitmuntend bevallen!!

2 likes

Wel €85 boven het budget maar dat is nog te overzien…
Ik zou ook eens naar deze Squales kijken, goeie kwaliteit en je hebt hetzelfde type horloge.
Of wil je ze per se nieuw hebben?

1 like