skx007 vraag

Hoi ik had een vraag over een skx007 vind het een mooie klok en zou hem willen aanschaffen op een jubileum band.

Nu hoor ik wisselde berichten er over klokje voelt wat iel en de band ook .
en dat ik hem kwa degelijkheid niet kan vergelijken met een monster

graag hoor ik hoe andere skx007 eigenaren er over denken

Mocht er iemand in nijmegen wonen en ook zo een klokje hebben zou ik hem graag eens in het echt zien

gr wilco

Ik heb helemaal niets met een monster. Het model spreekt me niet aan. Ik ben echter wel helemaal idolaat van mijn SKX007. De jubilee band draagt heerlijk maar heeft een heel ander gevoel dan een solid oyster. Qua draagcomfort vind ik de jubilee band veel beter dan andere stalen banden. Hij moet wel lekker los om de pols. De klok is ook helemaal niet iel. Het is het enige horloge dat ik twee keer gekocht heb omdat ik hem gewoon miste. Je zult er zeker heel tevreden mee zijn.

Op rubber is hij ook mooi. Die zou ik er gewoon standaard bij nemen

Ik heb mijn SKX007 verkocht na aanschaf van de Monster omdat hij daarna helemaal niet meer gedragen werd.

Hij was niet iel, maar vergeleken met een Monster eigenlijk weer wel :slight_smile:

de sk007 is de perfecte classic duiker in de traditie van de befaamde modellen 6309 en 7002, maar dan gewoon nieuw, en met de stalen band, een prachtige klok. veel uitstraling voor een relatief lage prijs, en de volgende generatie zal hem ook nog kunnen dragen, net zo als ik nu mijn 6309 uit 85 trots draag.
eenmaal besmet met dit virus is er geen weg terug en wil je ook de oude voorlopers hebben, dus pas op.

er staat hier op het forum ook een mooie 7S26 duiker te koop voor een koopje m.i.
is dat niets voor je, en ook van een gerespecteerd medelid,heb je die gezien?

007 is echt niet en er zijn mooie(re) banden zoals de Seikolumpy of de solid oyster te koop. de Jubilee rammelt wat naar mijn smaak

Met de jubilee band heb ik geen ervaring. De SKX007 is beslist geen iel horloge. Ik heb die van mij nou al een paar jaar en ik ben er dik tevreden over. Ik draag 'm aan een Seiko Z22 straight-vented rubber band en dat vind ik perfect.

De kast voelt beslist niet iel aan. De jubileeband zit wel wat ‘losjes’ maar dat vind ik eerlijk gezegd wel prettig zitten bij deze klok.

Hoi heren bedank voor jullie reactie’s en dreski bedank voor die mooie foto’s.
Hardy ik ben nog al een zemel pietje wat betreft krassen ed.Dus ik denk dat ik voor die 140 euro maar gewoon een nieuwe moet kopen .
verder iedereen bedankt voor jullie reacties en ik denk dat ik er binnen kort maar een moet gaan bestellen

je hebt gelijk! veel plzr ermee en laat hem vooral zien, daar houden we hier van

Ik zal het goed volgen, ik vind dit (in tegenstelling to andere seiko duikers) echt een prachtig strak horloge! Het enige wat ik nog een beetje minder vind is de kroon die ipv op de 3 op de 4 uurspositie is geplaatst. Veel plezier met de aankoop en houd ons op de hoogte!

Overigens zijn op onderstaande site ook aardig wat leuke modjes van de skx007:

http://www.bobthayerjr.com/index.htm

hardy , het meeste wat ik bezit is hier wel voorbij gekomen

en moet je zeggen bijna alles wat ik heb is duiker

duikers:
Sandoz submariner
laco duiker
sinn u1
seiko monster
MKII Blackwater

Niet duikers

tw steel
suunto
Raymond weil
guess
marina mititare

hoi jee wee dat vind ik juist super heeft mijn monster, sinn u1 ook en draagt heel fijn ik had een hele mooie duiker die heb ik juist verkocht de kroon prikte steeds in mijn hand ik draag de horloges vaak niet te vast aan mijn pols

weet het type ff niet maar was ook erg groot

Ik heb die van Dreski destijds overgenomen, binnen een week weer weg gedaan omdat ik hem idd te iel vond, nu toch van plan er weer eentje terug te kopen tzt!

Tsjah, als je het zo bekijkt. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden zal ik maar zeggen ;). Maar mijn smaak verandert zeker nog wel, wie weet komt deze er ooit toch nog een keertje.

Persoonlijk vind ik de SKX007 wat iel, met name t.o.v. een monster (maar dat wist je al ;)).

Als je toch voor nieuw gaat, zou ik de nieuwe lumpy nemen (met de juiste aansluiting aan de kast). Voor dat kleine beetje meer in geld, krijg je veeeeeel meer horloge.

Top prijs-kwaliteit …

Niets iel aan, voelt solide aan.

Ga voor de super-oyster band.

Sorry, maar de oyster sluit niet mooi aan op de kast. Deze moet je nl. aanpassen (lees verbuigen) om 'm passend te krijgen.

De nieuwe Lumpy van Rob daarintegen past precies en is net zo makkelijk te verstellen ;).

Marco-T Schreef:

Sorry, maar de oyster sluit niet mooi aan op de
kast. Deze moet je nl. aanpassen (lees verbuigen)
om 'm passend te krijgen.

De nieuwe Lumpy van Rob daarintegen past precies
en is net zo makkelijk te verstellen ;).

Als Rob hem heeft verbogen is daar niets van te zien.

Daarnaast zijn er nu ook solid endlinks voor de super oyster, kijk maar bij yobokies…

De skx007 is zeker niet iel, maar de jubileum band vind ik persoonlijk de minste band. Ga liever voor de solid oyster, of nog liever de lumpy (lekker zwaar en degelijk, maar toch comfortabel).