SKX007 vs Sea Ram: Battle of the value divers

Sinds de ontvangst van mijn SKX007 dit weekend leek me dit een mooie gelegenheid om deze twee horloges eens naast elkaar te leggen voor een korte vergelijking. Het gaat hier om twee divers die geprezen worden om hun betaalbaarheid, hoge ‘‘value for money’’ en goede looks. Ik kreeg dit idee omdat ik zelf een tijd heb getwijfeld tussen deze twee klokken, en er weinig echte side-by-side comparisons bestaan zover ik kon vinden.

Seiko SKX007

Aan de ene kant de Japanse koning onder de entry level divers: de Seiko SKX007 op de Super Solid Oyster band. Een prachtig klassiek design wat vandaag de dag nog steeds zijn mannetje staat. Een erg mooie, vloeiende kast met simpele en vooral duidelijke wijzerplaat en bezel. Alles gericht op bruikbaarheid zonder concessies te doen op de styling. De super solid oyster is een mooie band die gemaakt lijkt te zijn voor deze Seiko. Het staat hem werkelijk prachtig! Dit horloge draagt heerlijk en voelt als een klok uit een veel hogere prijsklasse.

Deep Blue Sea Ram

En de uitdager: de Amerikaanse Deep Blue Sea Ram MOP (mother of pearl) op rubber. Het gaat hier om de quartz uitvoering, die al nieuw te vinden is voor net iets over de €100.- De automaat is vergelijkbaar in prijs met de SKX007. Dit horloge is een stuk groter, dikker en vooral moderner vormgegeven vergeleken met de Seiko. Ik heb de witte parelmoeren wijzerplaat. Erg mooi in het juiste licht, maar niet overdadig (het effect is subtiel). De omlijste indices en plongeur wijzers zijn mooie details. Ook zijn het saffierglas en de keramische bezel features die je niet snel vindt in deze prijsklasse. De kast voelt massief en is met 51 mm lug to lug een stap groter dan de Seiko. Toch voelt hij niet zwaar aan de pols, dit zal ook door de rubberen strap komen. De standaard band is wel echt een stofmagneet!

Side by side

Het is mijn bedoeling de Seiko als daily beater te gaan dragen, de veelzijdigheid is gewoon erg handig. De DB wordt voor nu mijn weekend en mooi weer klok. Ik heb nog aan het zoeken naar een mooie Nato of rubberband met wat meer kleur.

Aan de pols

Het begin van de divers collectie:

Bedankt voor het lezen!

10 likes

Mijn beste,

Leuk gedaan zo’n horloge-review!!
Mooi verwoord en prachtig gefotografeerd.
Mijn complimenten!!
En als horlogeband voor de DB zou ik in ieder geval kiezen voor een band met felle kleuren.

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Leuk stukje!:+1:
Je ging zo van start , dat ik er eens goed
voor ging zitten…

Wat ik alleen een klein beetje mis is je/een ‘eindoordeel’. Temeer omdat je schrijft dat je tussen deze twee horloge’s getwijfeld hebt.

Bedankt!

Je hebt gelijk hoor. Het was mijn bedoeling om ze eens naast elkaar te leggen voor wat foto’s. Dit vind ik altijd handig om te zien bij “X vs X” vraagstukken. Omdat ik de Seiko nog maar net heb ontvangen is het nog moeilijk zeggen welke de voorkeur zal krijgen op de lange termijn. Ik zal hier over een tijdje nog eens op terug komen!

Leuk verslag, mooie foto’s.

Heb zelf ook de DB mother of pearl maar dan met witte bezel. Ook eens kjken voor een andere band :wink:

Zelf ook groot 007 fan. De matgrijze wijzerplaat en de vorm van de kast blijf ik prachtig vinden. Ook het randje in het glaasje is een mooi detail.

[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/Seiko%20skx007%20macro_zps7ptxxdcq.jpg.html]

[/URL]

De sea tam zou ik eens van dichtbij willen zien.

Leuk verhaal. Ben ook wel benieuwd welke van de twee jouw nummer één is/wordt. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de 007 (maar volgens mij is bijna iedereen dat). Nog geen ervaring met Deep Blue. Maar dat zou best nog 'ns kunnen gaan gebeuren! :smile: Een mooie oranje rubber band of nato zal de DB trouwens erg goed staan, volgens mij!

Ik in ieder geval wel. Al heb ik zijn Pepsi broertje. Misschien toch een beetje spijt…

Mooie vergelijking, leuk om even te lezen. Vind het toch wel 2 wezenlijk verschillende horloges. Automaar vs quartz en "moderne"duiker vs klassieker ontwerp. Leuke duikers verzameling zo trouwens :wink:

1 like

Ik heb de laatste paar dagen de skx007 om en ik denk niet dat deze snel af zal gaan. Wat draagt dit horloge heerlijk op deze band!

Tja, een oude Engelse sportwagen vergelijken met een nieuwe sportieve Italiaan, zou je het kunnen noemen. De Seiko ziet er naast de strakke DB wel heel “ronder” uit. Ik heb beide modellen (SKXA35/009) en de Blauwe Sea Ram, maar vind ze allemaal lekker dragen.

Zoals je ziet heb ik bij mijn horloges allemaal voor staal gekozen, rubber vind ik niet prettig, leer zou kunnen, maar dit zijn duikers en Nato’s/zulu’s komen er bij mij niet in.

1 like