De Seiko 5 SNKL43 en Sternglas Liggen in een andere doos. Ik heb het nu over mijn core collectie, de meer high end pieces en iconen.
Daarom spreek ik ook altijd van mijn 8 (+1) piece collectie en sinds de Sternglas 8 (+2) piece collectie.
Is een icoon en een mooi horloge, dus ik zou het doen. Alleen dan eigenlijk wel de SKX009J voor wat meer kleur in jouw collectie.
Ach een ex opnieuw in huis halen is nooit een goed idee.
Je verwacht er veel van, maar de herinnering is beter dan the real thing…
Haha over het algemeen wel mee eens inderdaad. Echter de geruchten dat de SKX definitief uit productie gaat en vervangen wordt door die lelijke opvolger in 38 verschillende kleuren combinaties zonder schroefkroon en display caseback, zet mij aan het denken.
Toch is de SKX ondanks zijn prijs een vele mater groter icoon.
@JPM en @Naut Haha dat is ook de reden dat hij vorige keer weg ging. MM300 Sbdx001 is all I need. Echter met de geruchten dat de SKX definitief uitgezwaaid zal worden krijg ik het toch een beetje Spaans benauwd.
Even de Colt 44 Blue Automatic A17388 en de Seiko 5 SNKL43 eraf denken. Colt is verkocht en de Seiko 5 zit in een ander doosje momenteel.
Waarom dan? Zelf heb ik dat ook gehad. Moest een 007 en 009 hebben maar in de praktijk droeg ik ze bijna niet. Boeiend dat het een ‘icoon’ is
Precies. Ik draag ze niet, klote dingen.
Ach, ik heb 'm recentelijk veel ergere shitters zien pakken, en een SKX kan wat hebben als hij z’n overige horloges krasvrij wil houden.
Ik zeg doen, @RLC. Het blijft een iconisch beatertje.
Gewoon doen, perfecte toolwatch die eigenlijk in iedere collectie van een diver liefhebber hoort
Dan ga ik even kort door de bocht: je hebt voor +20K horloges liggen. Koop die SKX gewoon aangezien ie minder kost dan je doorsnee endlink. Draag je ‘m niet, dan heb je binnen 20 jaar een NOS SKX. Draag je’ m wel, dan heb je een spotgoedkope beater.
Ik zou een SKX013 nemen, als je dan toch persé geld wil uitgeven
Waarom de 013? De normale kan mijn pols prima hebben.
Ik vind de 007 te lomp. Ook op jouw pols
Ik denk dat je inderdaad nog wel een duiker kunt gebruiken.
Over welke polsdia spreken we dan? Ik vind de 007 allesbehalve lomp uitvallen op 19.5cm knuistjes .
Dat zou zomaar wel kunnen idd…