Skx007k1 en Skx007k2

Vandaag heb ik mijn skxoo7? Binnen gekregen met nato en rubber!
Op het garantie kaartje staat skxoo7k2 (volgens mij is die origineel op staal) maar als ik een beetje kijk op het internet zie bij de gegevens dat de K1 42mm (bij sommige sites zelfs 42,5mm) zou zijn en de K1 41mm weet er iemand of dat klopt? Zijn er nog andere verschillen?

Volgens mij is enige verschil rubber vs staal.

Klop!

Hier een aantal verschillende sites met verschillende afmetingen…(niet dat het echt uitmaakt. Maar ben wel benieuwd wat het formaat nu daadwerkelijk is).

Hij voelt bij mijn wat klein aan ivm bv de LLD die 42mm is of mijn oris BC4 small second date (43mm)

@bvloon
Heb hem net even nagemeten ( diagonaal van 8 naar 2 uur )
42mm.
Meer kan ik er niet van maken, maar hij draagt iets kleiner.
Hou er wel rekening mee dat hij vrij hoog op de pols ligt.

En oei! die prijzen zijn allemaal veel te hoog.
Ik heb ze gezien voor 164 Eurie bij eglobal op rubber.

Ja klopt. Prijzen zijn hoog. Eglobal vertrouwde ik alleen niet zo. Gisteren maar een bestelt via Pangehorlogrs. Vandaag al binnen!:smiley:Prijs was iets hoger dan Eglobal maar een stuk lager dan bij Bol.com.

1 like

Gefeli, echt een beukertje voor die prijs :+1:

Ik meet ook 42mm gewoon lekker formaat en natuurlijk de evergreen beater van Seiko👌

Het ligt er aan waar je precies meet, je wilt niet de glooiing van de crownguards meemeten want dan meet je steeds wat anders. Heb het even met een digitale schuifmaat voor je gemeten: Diameter van de kast is 42.35mm als ik meet van “kwart voor vier” naar “kwart over twee”.

Diameter van de bezel op het breedste stuk (hij loopt wat taps uit naar beneden) is 41.08mm
De meetnauwkeurigheid moet ik met deze digitale schuifmaat met een marge van een paar hondersten nemen.

K1 of K2 of J modellen hebben allemaal idd dezelfde kast en bezel.

3 likes

Kijk dat is zinvolle informatie over de exacte maten. Zie ik vaker dat opgegeven case diameter niet gelijk is als de diameter van de bezel. Dat is meestal de oorzaak dat een horloge groter of kleiner “past” op de pols tov opgeheven maatvoering

2 likes

???

Ik denk dat je kwart over acht bedoeld :wink:

1 like

Ja duh ik moet wel weten of je oplet hè :grin::sweat_smile:

1 like