Hallo, ik ben nieuw hier. Graag meteen advies over een restauratie die ik wil doen als projectje van een SKX013. Deze heb ik tweedehands aangeschaft. De lichte patina op de wijzerplaat vind ik tof, maar de bezel kan wel wat aandacht gebruiken. Mijn doel is om een SKX te creeren die er uit ziet als een orginele, maar onderhuids wat moderner is (saffierglas, NH36 movement).
Ten eerste draait deze bezel erg stroef. Moet ik hiervoor alleen de veer vervangen of moet de hele bezel vervangen worden? Daarnaast vind ik de bezel insert (ik neem aan keramisch) niet zo goed passen bij de SKX, deze zou ik willen vervangen door het liefst de orginele aluminium. Nu kan ik die insert totaal niet vinden. Of het is een keramische, of het heeft het verkeerde font, net als deze (let op de 1 en 2). Weet iemand een plek waar ik die kan vinden? Monsterwatches heeft niet zoveel voor de 13 en ebay geeft alleen inserts met het verkeerde font.
Tot slot nog een foto van de SKX, want waarom niet? Ik heb de armband al vervangen door een Strapcode Super Jubilee.
Alle hulp is welkom!