Skx013 met kromme / gedeukte wijzer

Ik heb gisteren een skx013 via EGlobal binnen gekregen. Het formaat valt me alleszins mee en het horloge bevalt prima. Wat me wel opviel is dat de minutenwijzer wat krom /gedeukt lijkt. Dit zorgt voor een wat vreemde reflectie van de wijzers. Zijn er skx013 bezitters die hier wellicht ervaring mee hebben?

Op onderstaande foto is het redelijk goed te zien.

1 like

Bedoel je dit?

1 like

Ja. Bedankt voor het markeren!

Zijn er geen skx013 bezitters die dit evt is opgevallen?

Is dit niet ‘gewoon’ een kwestie van beetje ruw op de as gedrukt?

Terugsturen dus.

1 like

Ah ik dacht bij het lezen van de titel dat dit een southerncomfortdonderdagavondmod was.

Gerustgesteld. :joy:

2 likes

Ik hoop niet dat je het drankje bedoelt, want dat is yuckiebuh.

Southern Comfort heb ik wel gekend in de zin dat ik een tijdje aan heb gerommeld met een gezellige blonde mondhygiëniste uit Georgia, een southern baptist met, eh, ruimhartige inborst. Maar dit terzijde.

Wat de wijzere van @ROH84 betreft, heb je betere foto’s van die wijzer onder een andere hoek? Ik twijfel of ik dit terugstuurwaardig acht, maar hee… Wie ben ik?

2 likes

Wat me eigenlijk meer verbaasd is de kleur van “DIVER’S 200m”… die oogt veel te geel (lees: oud)

Daarbij valt me in de vergroting tevens wat ruimte op tussen de wijzerplaat en chapter ring

image

Ik zou bijna zeggen dat het een retour is geweest welke (“refurbished”) opnieuw verkocht is.

4 likes

Ik vrees van wel.

Yup.

:point_down:

5 likes

TS heeft het eenmaal gezien, en kan het niet meer ont-zien.

En het voordeel bij online aankopen is dat je het zonder opgaaf van reden kunt terugsturen. Kost je hooguit de retourkosten.
Dus kiezen tussen hiermee leren leven omdat de prijs goed was, of terugsturen.

2 likes

Het kan ook gewoon de QC van Seiko zijn hoor. Die is gewoon erg slecht.

1 like

Bedankt voor jullie reacties.

Ik kan niets ontdekken dat er op te wijst dat het om een gerefurbished horloge gaat. De ruimte tussen de wijzerplaat en de chapter ring is prima. Dat lijkt op de foto erger dan het in wekelijkheid is.

De wijzers lijken er inderdaad te hard op gedrukt. Maar het is vooral in real life zichtbaar door de reflectie van de gepolijste wijzers.

Eerlijk gezegd heb ik zelf nog geen skx in handen gehad, waarbij alle QC punten klopten, dus ik hield er wel al rekening mee.

Ik heb hem gekocht bij Eglobal, dus van de after sales service verwacht ik niet zoveel.

Ik kan er wel meer leven.

Onderstaand een foto uit een andere hoek genomen.

De mijne is ook zo, is normaal, vind dit niet lelijk

1 like

Ik meende het ook al op wat gegooglede afbeeldingen te zien. Dan lijkt het inderdaad vaker voor te komen bij dit type.