SLA je slag!

Maar weer eens op rubber gezet.

5 likes

SLAat hem goed! :ok_hand:

1 like

1 like

SLAagt er heel dit wknd in om aan de pols te blijven.

9 likes

Na de SLA033, SLA021 en SLA023, nu de SLA017 eindelijk in mijn bezit en …

… potdomme, excuse my french, wat lekker!

17 likes

Lekker hoor. Ik kan je eventueel die Kaufmann tropic wel aanraden. 19mm, al schijnt een 20mm ook wel te passen als je er dikke endlinks door duwt.

Ik vond zelf de bijgeleverde banden wat te lang.

1 like

Linkje?

Ik heb m toen laten komen van B&S, die een premium vragen bovenop de prijs van Kaufmann … maar gewoon een B&S gesp op een Kaufmann tropic doen.

Daar was ik wel even zuur over, maar de band maakte voor mij de SLA017 een stuk draagbaarder.

1 like

Zeg dat! Blijft dat model toch akelig mooi!

Groetjes van zijn jongere broertje…

9 likes

Ik kreeg die Kaufmann tropic van Bulang and Sons bij mijn SLA033 die ik overnam. Maar ik vond het een bandje van niks. Heb hem eraf gehaald en weggelegd voor als ik de SLA033 ooit weer verkoop en iemand wil die tropic erbij.

Wacht, voor ik dit post zal ik het bandje nog even bevoelen om te bepalen of ik het echt een bandje van niks vind.

Ik heb het gechecked. Het is nog steeds een bandje van niks.

Ik heb ook een paar Hirsch rubber bandjes, die zijn een stuk beter en ga ik nog wel eens proberen, misschien, die zijn alleen 20mm., misschien snijd ik ze wel wat bij. Maar ik vind rubber sowieso nooit echt fijn. Liever leer of Nato.

2 likes

same same but different:

:ok_hand:

8 likes

Ook erg gaaf! Zusje zullen we maar zeggen :sweat_smile: tof model denk alleen te groot voor mij. Heb die nog niet veel in het wild gezien, leuk!

1 like

Dat vind ik opvallend. Kwaliteit is echt wel prima…

Wat is je vergelijkingsmateriaal? Ik vind ori tropic niet veel fijner.

Misschien is de kwaliteit wel “prima”, maar even afgezien van het ontwerp, zou ik die Bulang / Kaufmann er op materiaal, gewicht, flex, gevoel, nooit uit pakken.

De standaard band die bij de SLA033 zit komt vele malen beter op me over, alleen veel te lang, maar dat komt omdat ik niet met een neopreen pak aan mijn bureau zit. En ook de Hirsch Pure en een isofrane-achtige band die ik heb voelen beter aan. Alleen zijn ze niet allemaal in 19mm te krijgen. En bevalt rubber me sowieso vaak niet. Maar ik ga er eens die 20mm Hirsch tussen zetten, iets afsnijden naar 19mm misschien, eens kijken wat dat doet, zo’n 19/18 band op de SLA033. Want een taper naar 16 is natuurlijk wel heel vintage, maar wel smal voor zo’n horloge.

Iemand nog een rubber SLA021 / SLA019 bandje over die hij nooit gaat gebruiken?
Neem het graag over.

Seiko product code R028011J0

Ik heb niet alleen een hoop blad in de tuin maar ook SLA :sweat_smile:

12 likes

11 likes

Hoezo minder afgeregeld uurwerk die 8L55, nu een aantal keer gemeten maar wat loopt dit ding strak :muscle:t2:

6 likes

De 8L35 in mijn sla033 loopt ook een nette +5 bij normaal dragen. Dat is maar iets buiten Grand Seiko spec. Ook heel netjes.

1 like

:slightly_smiling_face:

10 likes