Slaat de journalist een flater?

1 like

Ja

De uurwerken in de resence horloges waren volgens mij gewoon aangepaste eta automaten.

Indien twijfel, geen flater

Die ressence zijn idd aangepaste Eta’s maar dan wel heel extreem.

Gaat stuk verder dan wat Iwc of Tudor ermee doen .

Ik vind t coole horloges. Heb begin oktober er een paar gepast bij een ad. Mja die va prijs… Dacht dat ze beginnen bij een 16k.

Edit

1 like

Maar ik vind dat je het, als je om den brode schrijft, wel eerst moet opzoeken.

Is btw uit Top Gear magazine.

Ieder die zich in een bepaald vakgebied verdiept heeft, zal soms vreemd opkijken van de onzin die sommige opschrijven m.b.t. dat gebied. Nu zijn wij horlogesfreaks, maar iemand die bijvoorbeeld erg geïnteresseerd is in meubilair kan zich weer verbazen over onjuistheden in dat soort artikelen terwijl vele van ons het voor zoete koek zullen slikken.

Natuurlijk is het niet goed, maar vaak krijg je als (beginnend) journalist de opdracht om over een bepaald onderwerp te schrijven waar je niets vanaf weet. Dan zijn foutjes of in dit geval één grote fout snel gemaakt.

3 likes

Ik zie het even niet - wat klopt er niet…? Het zijn deels (!) oliegevulde, hybride uurwerken met een enorm complex wijzerplaat/functies-mechanisme er achter, en ze zijn tranentrekkend duur. Heb er twee jaar terug in Geneve een aantal van dichtbij gezien.

Dit soort stukjes zou niet onder journalistiek geschaard moeten worden, en de schrijvers zijn geen journalisten, worden het ook niet.

1 like

Ik vermoed t stukje over de olietemperatuur.

Idd heel duur maar wel apart. Als ze eens zouden beginnen va een 5k zou ik m overwegen om op de shortlist te zetten.

Aandrijving door oliedruk :thinking:

1 like

Dat ook, scherp. Lijkt met niet gezond als er constant olie onder druk door tandraderen loopt :joy:

Eens. TopGear bedrijft geen journalistiek, maar ramt stukjes tegen betaling. Aangezien ik eerst niet wist uit welk blad het afkomstig was noemde ik het voor de zekerheid maar zo. Als je alles wat de sponsor/opdrachtgever zegt klakkeloos overneemt, krijg je dus zoiets als dit. Moet met een flinke korrel zout genomen worden :smirk:

1 like

Maar hoe werkt het dan wel?

Movement:

ROCS 5 module driven by the minute axle of a customised 2824/2 calibre
Magnetic Transmission
Compensating Bellow System for the oil (7 Bellows)

Voor mij niet helder en ik lees vooral dat de journalist het niet begrijpt, zonder duiding hoe het wel werkt. Bovenstaand citaat van hun website maakt het voor mij niet duidelijk :face_with_monocle:

Ik moet zeggen dat ik hun magazine wel graag lees. Maar hier was iemand aan de slag buiten zijn comfortzone.

Ik lees soms nog zo een dingen in thema bijlagen bij kwaliteitmagazines.

1 like

Toch wel een gaaf ding en geeft de olie temperatuur aan.


Gaaf, zoals die wijzerplaat draait.

1 like

Ja gaaf ding, maar nog nooit in t echt gezien. Beter breekt t glassje niet, geeft een grote bende. Dan heb ik iets meer vertrouwen in de Sinn UX serie.

Daar hebben ze (ook) geen verstand van horloges.

Ik dacht in eerste instantie dat de vraag sloeg op de alleszins redelijke prijs van de Silver Snoopy. :grinning:

Mika

1 like