Slapeloze nachten

Ik hoop ten eerste dat het een mooi horloge jaar wordt voor onze forumleden en voor degene met een wenslijst…HET NIEUWE JACHTSEIZOEN IS WEER BEGONNEN!

Okay het is bijna 03:00 AM en ik heb eigenlijk een “klein probleempje” en misschien herkennen jullie het ook of hebben het ook.
Was vorig jaar naar W.Wien geweest om een Panerai op te halen, aangekomen en Panerai inspectie gedaan ging ik kijken wat hij nog meer in zijn snoepwinkeltje had staan. Eerste wat mij opviel was de IWC Portuguese F.A.Jones…FOUTJE…had het nooit in mijn handen moeten nemen…mijn kaak viel zowat op de grond, de blik in m’n ogen stonden op “verliefd”, wat een schoonheid. Sindsdien krijg ik het maar niet uit m’n hoofd…IK WIL IK WIL IK WIL EEN PORTUGUESE!
Krijg ik nou een shift in interesse?
Dit is niet gezond, niet voor mij en niet voor m’n bankrekening.
Maar ongezond is meestal wel lekker toch?
Dus ga ik ook dit jaar op jacht naar een Portuguese met een display deksel…je moet toch ergens voor streven niet waar?

Lijden er meer mensen aan deze ziekte of zit ik in de verkeerde praatgroep?B)-

Hi Maik,

Ik weet PRECIES wat je bedoelt. Ik heb het ook, en ook met een IWC. Het probleem is dat dit soort fraaie klokjes duur zijn, maar niet onmogelijk duur.
Ik heb ooit een bepaalde Patek in mijn handen mogen hebben, maar de kans dat ik die kan aanschaffen is precies even groot als de kans dat ik de loterij win…

Mijn oplossing hiervoor is de verslaving onder controle te houden door nu en dan een goedkoper leuk klokje te kopen, en ondertussen telkens een beetje geld in een potje te stoppen, totdat ik het voor mijzelf kan verantwoorden een dergelijke aanschaf te doen.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Ik kan mij enigszins wel vinden in jou slapenloosheid, alhoewel ik de afgelopen nacht van een welverdiende nachtrust, prima heb genoten.

Niettegenstaande het feit dat het mijmeren over een mogelijke verovering van een nieuw horloge, mij soms in hoge mate doet beseffen dat het woord verslaving, voor mij wel degelijk een inhoud heeft gekregen.
Een inhoud welke ik met ‘gepaste lijdzaamheid’ kan beteugelen. En dat is misschien nog wel het mooiste van onze horlogepassie.
Afgezien van het feit dat elk horloge zijn prijs heeft, en elke koper(ster) zijn of haar budget, geeft het: informeren, selecteren, navraag doen, brochures, bekijken, enz., enz… mij een spannende doch aangename berusting.
Vanuit deze ‘lijdzaamheid / berusting’ leef ik als het ware naar dat ene horloge toe.
En dit is een euforisch gevoel. Een gevoel dat de mens goed doet.

Overigens om een antwoord te geven op jou vraag of dit forum een prima praatclub is, kan ik daar alleen maar zonder enige reserve “JA” op zeggen. Dus gewoon lekker blijven praten c.q. schrijven.

Vrede en alle goeds. (mag wel voor de Zondag, ;))

Coenraad alias, ‘Tissot62’

Orologio Signaturis Temporis

Coenraad, mijn beste,
Ik zat mij af te vragen wat ik nog aan jouw fraaie woorden zou kunnen toevoegen. Het antwoord is eenvoudig: niets. :wink:

Hee Maik

Hier een mede verslaafde aan IWC Portuguese. Mijn voorkeur gaat uit naar de 7 day versie. Productcodes: IW500101 en IW500107.

De Stowa marine biedt een uiterlijk aan dat veel weg heeft van de IWC portuguese en helemaal de FA Jones editie. Zie foto

De prijs van dit horloge begint bij de €790. Dan krijg je een standaard versie met een band die ik niet mooi vind. Puntje twee is dat er veel vraag is naar deze klok. Momenteel is er een wachtlijst van een maand.

Ik heb een Stowa marine in mijn handen gehad met een gewone secondewijzer maar de ervaring is helaas anders. Ik miste de extra 2,3 mm aan doorsnede en 5 mm aan hoogte van de kast.

Indien een praatgroep niet voldoende is, dan zou deze stowa misschien een leuk alternatief zijn.

Ryan

Ook ik ben al langer benieuwd hoe een Portuguese om mijn pols zal staan. Gisteren ben ik derhalve wederom een horlogerie binnengestapt alwaar men een heuse collectie IWC’s en de immer fraaie Portuguese in het bijzonder, tentoon stelde. Maar liefst 6 modellen variërend in prijs en uitvoering heb ik op neuslengte afstand kunnen bewonderen. Enigszins beperkt door de door mij gestelde bovengrens aan budget heb ik onderstaand model even in de handen gehad, zelfs even getwijfeld of ik dit sieraad maar beter meteen kon mee nemen. Maar vooraleer ik deze stap zet zal er nog veel onderzoek moeten plaats vinden, met name naar de gunstigste prijs. In de winkel was deze naar ik me meen te herinneren ongeveer 6800 euro, op internet zag ik al diverse aanbiedingen van 4800!. En of een iets ouder model niet passender is. Welaan, ooit komt de dag dat ik er een in mijn bezit heb!

@martin
Dat is precies wat ik in gedachte heb en een Patek is helemaal out of reach. Maaaaaar…durf te dromen, je weet maar nooit en als je het ooit om je pols hebt denk je misschien terug naar je bericht.

@ryan
Ziet er zeker goed uit maar is het net niet.

@coenRAAD
Jou wijze woorden stellen mij gerust, jij weet wel (coen)RAAD.:wink:

Hier nog een F.A.Jones en kijk eens naar het caliber.

Haha, op het moment ben ik ook aan het sparen voor een echte. De Stowa’s waren niet geheel naar mijn smaak en om dan “eventjes” 500 euro voor te betalen, mij niet gezien.

Heb jij al een spaarplan opgezet om deze schoonheid te kunnen betalen? Zo niet, dan heb ik nog wel tips…

Ryan

Och, zo duur zijn ze toch niet? Ik zie ze al voor €159 op Marktplaats :smiley:

Groeten,

Martin

gnag gnag
foei Martin.

MartinB Schreef:

Och, zo duur zijn ze toch niet? Ik zie ze al voor
€159 op Marktplaats :smiley:

Groeten,

Martin

Hahaha…jaaaaa die heb ik ook gezien op MP(:smiley: