Slapend lid stelt zich voor

Leuke collectie zeg. Vindt het wel interresant! Ben benieuwd naar evt nieuwe NA’s. Onbekend maakt immers ook onbemind

Iedereen bedankt voor de bemoedigende reacties! Binnenkort hoop ik nog wat meer vd collectie te laten zien, wie weet in een soort The Best of Aliexpress topic zoals @Da_Watcher ook al voorstelt :wink:.

Vwb de vraag van @hplooijer

Was een buitenkansje op eBay en idd. <1k. Is nu overigens te koop, staat al een tijdje op MP, nog steeds voor <1k :grinning:

Interessant horloge al zeg ik het zelf, zal er binnenkort nog wel wat iets meer van laten zien…

1 like

Welkom, ook eclectisch :thinking::wink:!

Hier heb ik ook last van en met mijn collectie had ik dat allang kunnen kopen en wie weet gebeurd het nog eens… :roll_eyes: …blijft moeilijk :grin:

Maar welkom en veel plezier op HF! :+1::smiley:

Welkom. En idd lekker kopen en dragen wat je mooi vindt!

Ben zelf het meest gecharmeerd van de Perrelet! Zien we hier niet veel en ik dacht trouwens dat dat een zeer gerenomeerd horlogemerk was maar als jij aangeeft dat er geen horloge in je collectie zit > 1k dan zal dat wel meevallen…

Welkom op HF, mooie collectie ook :+1:

ps. Heb zelf ook wel eens last van een slapend lid, gewoon ff gaan staan en beetje op en neer springen :grin:

2 likes

Welkom! Die Seiko Premier Kinetic Direct Drive Moon Phase SRX008P1 vind ik echt netjes! Ook is op gaan google voor naast de “echte” blackbay

Grappig dat velen dat herkennen, je schetst dat je een waardevolle collectie hebt, maar niet meer dan ongeveer €1000,- uit kunt geven voor 1 horloge. Daar snap ik niks van. Het gaat toch ok bet totaal bedrag dat “erin” zit? Ook vind ik dan dat je de bewuste duurdere of het bewuste duurdere horloge(s) veel “effectiever” draagt, het krijgt meet wristtime en is er dus ook veel minder “verspilling” van geld?

1 like

Welkom!

Een andere rode draad is dat ik het lastig vind om meer dan 1000 euro voor één horloge uit te geven. Financieel kan ik het me veroorloven en met wat ik al heb uitgegeven aan deze hobby zou ik een Rolex én een Omega én een Breitling hebben kunnen kopen, maar meer dan 1000 euro voor een horloge vind ik nog steeds lastig te verantwoorden tegenover mezelf.

Bovenstaande heeft TS hierover geschreven.
Gewoon even de moeite nemen om een voorsteltopic goed te lezen. :anguished:

1 like

Welkom Joop! Leuk dat je je alsnog voorstelt. De Seiko, de Perrelet en de Tourbillon vind ik prachtig! De laatste 2? Zijn die niet 1000+?

Ja, dat las ik en daar verbaasde ik me over. Dat leg ik dus uit, dat ik dat niet snap, omdat ik vind dat het om het totaalbedrag gaat.

Gewoon even de moeite nemen om goed te lezen wat ik uitleg. Of ik snap je gewoon niet, dan moet je me even uitleggen wat ik niet snap.

Welkom! Ik vind dat je echt een toffe collectie hebt :ok_hand:t2:
Trouwens, niks aantrekken van de mensen die commentaar hebben op hommages etc. Iedereen z’n eigen mening en er zijn altijd genoeg mensen die ze wel mooi vinden.
Ik hoop dat je plezier op dit leuke forum terugkomt :+1:t2:

Adviesprijs van de Perrelet lag idd. een heel stuk boven de 1k, ik dacht ergens rond de 3- of 4000 euro. Is echter al een hele tijd niet meer te krijgen, ook niet te vinden op Chrono24 (alleen de tonneau versie). De mijne werd enkele jaren geleden op MP aangeboden voor 850 euro, en heb toen mijn slag geslagen :grinning:

De tourbillon is een beetje hetzelfde verhaal, al is de adviesprijs hier lastiger te achterhalen vanwege de Chinese achtergrond van het horloge. Prijzen gezien van ca. 2000 tot 900, vaak op veilingsites. De mijne heb ik op ebay gekocht voor rond de 600 euro dacht ik (is al weer een tijdje geleden).

2 likes

Die 1000 euro grens voor één horloge is ook meer een psychologische barrière dan een rationeel iets.
Bij mij werkt het zo (OCD! :wink:) dat ik al mijn horloges ong. even veel draagtijd wil geven. Met een collectie van zo’n 40 horloges betekent dat dus zo’n 9 dagen per horloge per jaar. In dat licht gezien is die 1000 euro dus een hoop geld.
Plus dat ik gemerkt heb dat het plezier dat ik heb in een horloge niet door de prijs wordt bepaald, maar eerder door andere factoren. Juist een lage prijs kan soms tot een verhoogd draagplezier leiden (koopje gescoord!)…

2 likes

Welkom

Jeetje, 40 :flushed:

Welkom!

Opnieuw welkom en wat mij betreft laat je gewoon mooie horloges zien, veel plezier!:+1: