Slapend lid stelt zich voor

Beter laat dat nooit, maar ik ben al sinds mrt 2014 lid zag ik. Ben hier echter nog niet actief geweest, behalve wat meelezen af en toe.
De reden daarvoor is dat ik tot nu toe vooral actief ben geweest op Watchuseek (WUS). WUS is wat overzichtelijker qua opbouw vind ik, met allerlei subfora waar gelijkgestemden kunnen praten over hun favoriete onderwerp bv. Affordable Watches, Divers, Chinese Mechanical Watches en – jawel – The Best of Aliexpress.

Daarnaast heb ik het idee dat op WUS men wat meer openstaat voor onderwerpen als hommages en Chinese horloges, zaken waar ik zelf in geïnteresseerd ben. Ik weet niet of dit inmiddels is veranderd maar destijds toen ik me hier inschreef werd daar vaak nogal denigrerend over gedaan.
Vaak terecht misschien maar als je er oog voor hebt zijn hier af en toe toch best mooie dingen te vinden, maar je moet het willen zien natuurlijk.

Mijn collectie is nogal eclectisch, m.a.w. het is van alles wat zonder dat er een leidende gedachte achter zit. Nagenoeg alles heeft een mechanisch uurwerk, dat wel. Bij quartz mis ik toch een ziel…
Een andere rode draad is dat ik het lastig vind om meer dan 1000 euro voor één horloge uit te geven. Financieel kan ik het me veroorloven en met wat ik al heb uitgegeven aan deze hobby zou ik een Rolex én een Omega én een Breitling hebben kunnen kopen, maar meer dan 1000 euro voor een horloge vind ik nog steeds lastig te verantwoorden tegenover mezelf. Misschien kom ik nog eens tot die kerncollectie van zeg een stuk of 5 horloges, maar dan moet ik eerst veel van mijn darlings killen…

Tenslotte nog wat voorbeelden uit mijn verzameling, mét foto’s want daar is men hier dol op heb ik begrepen…:grinning:

Seiko Premier Kinetic Direct Drive Moon Phase SRX008P1, quartz idd. maar toch ook afhankelijk van polsbeweging:

Perrelet Power Reserve A1004/7:


CW Trident Pro 600 op leer. Zit inmiddels toch weer op een stalen band:

Constantin Weisz T16CW Tourbillon:

Corgeut Black Bay Blue hommage:

Rodina. Ben de laatste tijd nogal gecharmeerd vd Bauhaus stijl, vandaar deze Nomos hommage:

Ailang, leuke Chinese automaat met een retro/vintage vibe. Van Aliexpress :wink:

Groeten,
Joop

40 likes

Mooie collectie! De CW is een mooie zeg

Welkom

Hoppa. Alsnog welkom, leuke collectie :sunglasses:

9100ceb46a924583a104eb64ab39775258928351_hq

Joop, welkom terug!
Die tourbillon vind ik interessant. Is die daadwerkelijk <1k?

Van harte welkom en helaas wordt er nog steeds denigerend gedaan over hommages en Chinese horloges door een groepje leden op het forum, maar trek je er niks van aan, er zijn genoeg liefhebbers! :smile: :+1: Rule of thumb: koop wat jij mooi vindt! Mooie collectie. :slight_smile:

4 likes

Welkom, mooie exemplaren hoor

Hoe vaker ik die Seiko zie (ook in het echt), hoe mooier ik hem vind!

En mee eens … koop wat je mooi of interessant vindt; het zit om jouw pols tenslotte :wink:

Mijn beste,

Leuk dat je alsnog een voorstel topic opent!!
Van harte welkom dan ook!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom alsnog; mooie collectie en snap wel een beetje het gevoel qua budget.

Inderdaad nog steeds niet de favoriet vd meesten: hommage, Chinees, Russisch.
In tegenstelling tot veel geld uitgeven aan horloges is het helaas zo dat het spreekwoord ‘spreken is zilver, zwijgen is goud’ niet is meegekregen bij sommigen.

Maar de meesten hier zijn toch wel vh type ‘leven en laten leven’…:wink:

Die Perrelet vind ik overigens erg geslaagd👍🏻

1 like

Klinkt als een echte liefhebber, welkom! Verfrissende collectie👍

Welkom! Veel plezier hier.
Wat mij aanspreekt is, dat je je eigen keuzes maakt! Niet middle of the road, maar je eigen weg uitstippelt. Heel prikkelend op dit forum.

Alsnog

image

Wederom welkom terug :grin: Idd een mooie collectie :+1: een verfrissende wind… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Welkom!
Ik kan mij heel erg vinden in je tekst. Maar doe gewoon lekker waar jij je goed bij voelt.

Hoi Joop, aangenaam!

Wat een mooie horloges zeg. Die Perrelet is werkelijk prachtig en die CW ook erg fraai. Zoek je ze ook gericht, of is het voor jou meer een kwestie van er toevallig tegenaan lopen en dan aan de collectie toevoegen?

Welkom terug :wink:
Er zijn horloges die ik zelf ook niet zou kopen of dragen maar dat is meer vanwege smaak.
Ik heb niks tegen hommage maar een “echte fake” vind ik niks.

En verder is dit een horlogeforum dus wat mij betreft mag daar alles op, Chinees en al wat er is.
Ik zou zo een topic best leuk vinden met Chinese horloges of the best of aliexpress. Er kunnen best leuke horloges tussen zitten denk ik.

Van harte welkom :clap:

Prachtige verzameling op een geheel eigen wijze samengesteld. Mooi, een slapend lid is wakker geworden😀. Al ben ik langer korter lid dan jij lid was toen ik mij hier heb aangemeld: welkom op het forum en veel plezier hier!