Slechte afwerking kast tussen lugs Conquest VHP GMT?

Zojuist mijn Longines Conquest VHP GMT ontvangen, maar bij het vervangen van de band viel me op dat de ruitme tusen de lugs maar slecht is afgewerkt – het lijkt of er een stap overgeslagen is tussen het maken van de ronding en het borstelen van het oppervlak:

Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit zo gezien, zelfs niet op aanzienlijk goedkopere horloges. Zijn er meer mensen met een Conquest, Conquest VHP of VHP GMT die dit herkennen? Met de meegeleverde rubber strap of metalen bracelet blijft het buiten zicht, maar bij een leren band valt het toch wel op vind ik.

1 like

Nooit gezien, en het heurt zo ook niet te zijn…
Snap niet dat hij door de QC is gekomen zo.

Zou er mee terug gaan, je kunt het niet onzien :upside_down_face:

1 like

Oh damn. Ik denk dat ze gewoon een stukje vergeten zijn.

1 like

Daar klopt inderdaad iets niet!

1 like

Alsof de band er een tijdje tegenaan heeft lopen schuren… als deze nieuw is terug ermee.

1 like

Tussen alle ‘limited editiions’ eindelijk een echte limited edition.

Maar inderdaad. Terugsturen.

1 like

Is dit aan beide kanten of maar aan 1 kant. Ik vind het zowieso niet kunnen.

Aan beide kanten. Ik heb het horloge teruggestuurd naar de AD en deze wil het doorsturen naar Longines voor herstel; doorlooptijd 6 weken. Aangegeven dat ik dat onaanvaardbaar vind voor een nieuw horloge en mijn geld terug gevraagd, maar daar is nog niet op gereageerd. Ondanks de door henzelf aangegeven 28 daagse retourmogelijkheid. :roll_eyes:

2 likes

Waarom vind je dat onacceptabel? Is toch een prima oplossing. Het hoort niet, maar het kan altijd gebeuren. Een service gerichte zaak onderscheidt Zich dan toch juist door het netjes af te handelen?

Voor een nieuw horloge vind ik dat ook niet netjes. Gewoon omwisselen zodat de dealer en fabrikant het oplossen zonder de klant te duperen die net een nieuw horloge gekocht heeft.

6 likes

:point_up:️dit vind ik de beste oplossing zoals een juwelier het zou moeten doen

1 like

Misschien is netjes afhandelen dan anders in mijn beleving. Een gloednieuw horloge meteen 6 weken kwijt zijn vanwege een out-of-the-box issue vind ik niet de fraaiste oplossing.

4 likes

Dit zou voor mij onacceptabel zijn. Ik zou een nieuw horloge willen of mijn geld terug. Dit hoort niet zo te zijn en is niet Longines-waardig. Kan gebeuren maar had niet door de kwaliteitscontrole mogen komen. Ik weet niet waar je hem vandaan hebt maar als ze een fysieke winkel hebben zou ik er persoonlijk mee terug gaan. Succes.

1 like

Vandaag alsnog een vervangend exemplaar binnengekregen met -helaas- hetzelfde euvel. Vermoed dat het dus gewoon niet anders is voor dit model… :confused: Beetje onder mijn verwachting van Longines. Wen er wel aan…

3 likes

Ander serienummer hoop ik ?

2 likes

Kan ik mij niet voorstellen… bizar dat ze dit afleveren. Heb je al direct contact gehad met Longines?