Nee precies… probeer het allemaal een beetje in goede banen te leiden, maar er zitten wat ongeleide projectielen tussen
Laten we de zaak nu eens omdraaien, jij hebt een horloge te koop dat het geld meer dan waard is. Deze bied je te koop aan en je krijgt een lowballer die een laag bod uitbrengt inclusief internationale verzending. Ook nog eens van een nieuweling op dat gebied die nog geen grote reputatie opgebouwd heeft als trouwe koper.
Je twijfelt, want ja, het is een lager bod dan je voor ogen had, en dan ook nog eens inclusief verzending. Lastig lastig, je geeft halfmondig toe, maar eigenlijk sta je er niet helemaal achter.
Even lager krijg je een bod van 200,- euro meer, exclusief verzending, van de buurman die om de hoek woont, of je broertje die het horloge graag wil hebben. Wat doe je dan. Een man een man, een woord een woord, of omdat je toch al twijfelde, ga je voor de andere koper/familie.
Misschien dacht de verkoper er over na en wil hij niet meer verkopen…
Hij had natuurlijk wel even netjes moeten afberichten met de reden waarom, dat dan weer wel.
Wellicht zie ik het erg zwart wit, je hebt gegokt, en verloren. That’s it
Geen geld weg, geen oplichting, gene baksteen in de brievenbus gekregen. Schade valt mee
Ik zit even in de advocaat van de duivel rol, neem me niet kwalijk. Zolang je niet weet waarom, is het toch speculeren.
Als ik al wat vind op Chrono24 ga ik altijd buiten de site om op zoek naar de verkoper. Dat heb ik met m’n Hamilton Navy Pioneer gedaan (Montredo) en met m’n Mühle Glashütte’s (WatchFever). Mij bevallen de kosten bij een Chrono24 deal niet, en ik koop de verkoper liever zelf.
Mijn ervaringen met de verkopers die ik via Chrono24 op het spoor ben gekomen zijn wisselend. Zowel Montredo als WatchFever zijn excellent: Goede communicatie, goede levering, fijn zaken doen. Wel heb ik een paar Britse en Brits/Duitse toko’s gesproken die me niet aanspraken: moeizame communicatie, onduidelijkheid en gewoon rare antwoorden nopen mij nooit tot het tot zaken willen komen. Heb ik dan ook niet geprobeerd.
Dat gezegd hebbende is dit misschien een beetje irritant, maar er is geen man overboord: Jij hebt geen geld uitgegeven, je hebt geen zendingen verloren zien gaan of horloges binnen gekregen waar wat mee was, dus het kan erger. Da’s misschien een schrale troost, maar toch. En wat @Marxje zegt, ja, daar kan ik ook wel inkomen.
Volgens mij kunnen particuliere verkopers geen gebruik maken van de trusted checkout.
Van chrono24 af:
Als particuliere verkoper heeft u de mogelijkheid om de escrowservice op Chrono24 aan te bieden. Door deze service wint u het vertrouwen van potentiële kopers en verhoogt u uw verkoopkansen. Het team van Chrono24 ondersteunt u graag bij de verkoop van uw horloge en staat altijd tot uw beschikking. Voor u als verkoper is de escrowservice volledig gratis. Wilt u betalen via de escrowservice op Chrono24 aanbieden? Meer informatie vindt u hier.
Thanks, kon een jaar geleden nog niet!