Slechte ervaring met Chrono24 en een private verkoper

Als horloge liefhebber kijk je natuurlijk of er toppertjes die je op je lijstje hebt staan op de diverse fora en verkoopsite voorbij komen. Dat doe ik zelf ook en soms kriebelt het wat harder dan een andere keer. Zo staat er al heel lang een Tag Heuer Monaco op mijn lijstje. Uiteraard met blauwe wijzerplaat. Daar wil ik ongeveer € 2500 aan uit geven en daar zit wel wat rek in maar het moet niet richting de € 3000 gaan. Zo heb ik er hier al eens misgelopen op € 150,00.

Maar goed, op Chrono24 dit horloge gezien met een vraagprijs van € 2590. De foto’s waren niet heel scherp en bij een koop op afstand is dat toch wel een vereiste. Na een week wat scherpere foto’s ontvangen en er zat een klein deukje in maar verder zag hij er goed uit. Goed genoeg om er in ieder geval een bod op te doen van € 2400 incl verzending (verkoper in Duitsland). De verkoper gaat akkoord en ik ben happy. Omdat het mijn eerste aankoop via Chrono24 wat heb ik ze even gebeld om te vragen hoe die trusted checkout werkt. Kennelijk moet de verkoper dat in werking zetten. Ik mail de verkopende partij dat hij dat in werking moet zetten en hij stuurde me een mailtje met de mededeling dat het horloge al verkocht en betaald is. Ik natuurlijk over de zeik omdat we een deal hadden.

Mijn beklag gedaan bij Chrono24 en die doen daar niets mee. Het is een zaak tussen de koper en de verkoper. Dat is toch wel jammer van zo’n platform dat je daar anoniem als particulier kunt verkopen en dat je aan niemand verantwoording hoef af te leggen. Op Ebay en hier zou ik een negatieve revieuw achter kunnen laten. Op Chrono24 kun je niets, ik baal daar stevig van, de verkoper heeft nog meer horloges te koop staan.

Hoe zijn jullie ervaringen met het kopen van particulieren op Chrono24?

Wat fijn trouwens dat we hier een goed forum hebben, hier heb ik nog nooit gehad dat iemand zijn/haar afspraak niet na kwam.

2 likes

Ook hier komt het wel eens voor hoor! Maar het “ons kent ons” gaat hier wat meer op, waardoor de sociale controle wat groter is. Wat de kans op flauwekul wel wat indamt!

Hopelijk komt toch alles goed voor jou!

3 likes

Ow dat is balen. Door de anonimiteit van chrono24 snap ik de verkoper misschien wel. Jij had je bijvoorbeeld nog terug kunnen trekken en nu heeft hij zijn horloge kunnen verkopen, wat zijn enige doel is op dat platform. Natuurlijk was het wel netter geweest om eerst de deal met jou te doen. Verder is chrono24 niet echt een eerlijk platform wat betreft reviews etc.
Misschien als je een gezocht advertentie op dit forum plaatst dat er wat leuks jouw kant op komt.

Balen natuurlijk! Bah
Van de ene kan mag je nog blij zij dat je niet hebt kunnen betalen… stel dat die dan een beter voorstel had gekregen…

Het lijkt wel de huizenmarkt🤦‍♂️

Hoeveel tijd was er tussen de “deal” en jouw vraag om de trusted check out te activeren ?

Ik snap dat het voor jou enorm naar is, maar ik snap het ook wel van de verkoper, op chrono krijg je enorm veel berichten en ik denk dat minstens de helft van de “akkoorden” onbetaald zullen blijven, als er dan toevallig twee tegelijkertijd zijn die zeggen hem te willen kopen, kan ik me voorstellen dat je twee lijntjes uitgooit.

Niet netjes van de verkoper maar als je 20 berichtjes per dag krijgt waarvan er geen een doorpakt kan ik er nog inkomen.

1 like

Ik wel, martijnfaber bleek geen man van zijn woord. Kan helaas over gebeuren, zelfs op de beste fora.

@peaceloveandpitbulls Serieus? Wat een uitermate lage manier om iemand bij naam&toenaam te noemen! (en ook nog eens in een topic van iemand anders)

Shame on you! :rage::thumbsdown:

5 likes

Ik zie even geen feedback in de daarvoor bestemde rubriek van jou richting Martijn. Dat was de betere plek geweest, wat mij betreft.

4 likes

Weet ik maar was toen geen deal dus ook geen ervaring met. Maar zit me nog dwars. Maar je hebt gelijk.

2 likes

Ik heb een tweetal maanden geleden een vintage Omega Seamaster gekocht via Chrono24 en die transactie verliep vrij vlot. Dit was weliswaar niet met een private verkoper. Chrono24 is een middelpersoon dat optreedt als platform tussen koper en verkoper. Ik denk dat in dit geval Chrono24 weinig zou kunnen doen en dat de schuld eerder ligt bij de verkoper.

Je hebt gelukkig je geld nog in je zak. Lekker verder zoeken. Komt vast een mooie voorbij.

Ik vind het inderdaad ook lastig, particulier zonder trusted checkout laat ik in ieder geval links liggen. Had een prachtig horloge gezien alleen was in Mexico, stond mij al tegen. Na wat over en weer berichten bleek dat de meneer overduidelijk het mooier maakte dan het was. Was helaas niet mijn eerste keer op Chrono24.

Dat chrono er niets mee doet is niet echt vreemd. Ze bieden slechts de verkoopruimte. Als je wat via MP koopt, of via het prikbord van de supermarkt, gaan MP en/of Appie ook geen actie ondernemen in de richting van de adverteerder.

Slecht een paar uur. Hij mailt savonds dat hij akkoord is en binnen 8 uur vraag ik hem om dat via Chrono24 te regelen.

hallo mensen heb ook wel eens slechte ervaringen gehad, had een horloge te koop staan komt er een reactie naar mij via hun. ik een mailtje gedaan naar 24 nooit niks meer gehoord 2x in 2 maanden tijd??? vreemd ik dacht ook altijd net bedrijf maar. marino

Ik heb net deze week mijn eerste koop gedaan via Chrono24 en dat is me uitstekend bevallen. Verkoper in Spanje (Todo Reloj).
Na via de pb van Chrono een deal te hebben gesloten met de verkoper, zelf de knop ’ betalen met trusted checkout’ in de mail geklikt en dan gaat er automatisch een bericht naar de verkoper dat hij een offerte moet maken. Het kost 3,5 % van de prijs, maar het gevoel van veiligheid was me dat wel waard (56 euro in mijn geval). Chrono stuurt me een mail met bankgegevens van Chrono op en zodra ik betaald heb, sturen ze een bericht naar de verkoper dat hij moet verzenden. Pas als ik het horloge in goede staat heb ontvangen en dat door heb gegeven aan Chrono, krijgt de verkoper zijn geld.
Dus ik snap het verhaal niet dat je afhankelijk bent van de verkoper om trusted checkout te gebruiken?

1 like

De verkoper kan er voor kiezen om wel/niet Trusted Checkout te gebruiken. ls hij dat niet al direct aanbied kan een potentiele koper vragen om deze mogelijkheid alsnog ‘aan’ te zetten. De verkoper heeft er geen last van en de koper betaald de TC kosten.

ik had een lager bod gedaan dan zijn vraagprijs, dan moet hij dat aanpassen.

Ja, want jij houdt niet van flauwekul hier op het forum :wink:

1 like