Ik kreeg vorige week een horloge uit Italië binnen, wat slechts in 1 velletje plastic gewikkeld in een envelop via GLS binnenkwam; het klokje liep in tegenstelling tot mijn verwachting, niet 100% naar mijn zin en moest daardoor direct hier aan denken:
Filmpje betreft iemand van DHL Duitsland overigens en gelukkig bleek een welbekende horlogemaker mijn nieuwe aanwinst binnen 5 minuten perfect te laten lopen.
Denk dat het met zowel verkoper als pakketdienst in mijn geval wel meeviel. Het betrof tenslotte maar een kleinigheidje en nu is het klokje top.
Maar moest wel denken aan dat filmpje wat ik een week eerder op UF had gezien
Maar alle gekheid op een stokje, daarom ga ik wat overkill met horloges.
Horloge in de bubbelfolie, dat in een bubbel envelop, bubbel envelop in een doos gevuld met airbags. Als je dat naar de klote helpt ben je toch wel al echt fout bezig.
Ik verstuur heel wat… Bubblewrap en schuimvlokken… eerst eenlaag vlokken… dan het horloge in bubblewrap middenin… en dan afvullen met vlokken… dan mogen ze er van mij mee gooien… als ze em dan ook maar in de juiste brievenbus gooien… of in elk geval een briefje achterlaten als de ontvanger niet thuis is…
Ik denk dat de meeste horlogeliefhebbers bij verkoop het horloge wel goed verpakken. Probleem ligt meer bij bv sommige ebay of mp verkopers die slecht verpakken, waardoor je, behalve vermissing/diefstal ook nog beschadigings-risico loopt tijdens het transport.
Een (sub-) HF categorie ‘Ervaring met pakketdiensten’ zou door mij zeker gebruikt worden. Blijft nu toch vaak moeilijk om transportprijs&-kwaliteit van en naar verschillende landen te onderscheiden.