Slechte ervaring service van Breitling (ervaringen/tips gevraagd)

Helium in een horloge wil men toch juist niet? Helium Escape Valve?

ticothijs82 Schreef:

Helium in een horloge wil men toch juist niet?
Helium Escape Valve?

Dat dacht ik ook. vandaar de Helium Escape Valve.

Onzin. De ecapevalve is (na decompressie bij professioneel duiken) bedoeld om de evt gevorrmde helium te laten ontsnappen om schafe aan het horloge door te hoge druk binnenin te vorkomen. Geen enkel horlogebis gevuld met helium.

Hans

hcptdg Schreef:

Onzin. De ecapevalve is (na decompressie bij
professioneel duiken) bedoeld om de evt gevorrmde
helium te laten ontsnappen om schafe aan het
horloge door te hoge druk binnenin te vorkomen.
Geen enkel horlogebis gevuld met helium.

Hans

Uiteraard. Maar johan195 heeft blijkbaar een bijzonder exemplaar :wink:

Beste medeforumleden,

Hoe vervelend ook; garantie op waterdichtheid is eigenlijk nooit te geven. Enkele uitzonderingen daargelaten zullen veruit de meeste leveranciers een claim dan ook resoluut afwijzen.
Of een horloge over een langere tijd waterdicht blijft is geheel afhankelijk van het gedrag van de bezitter; één verkeerde manoeuvre (een ongelukkige tik met de kroon tegen een deurpost bijvoorbeeld) of een eigenaar die het horloge aan chemische middelen (olie, alcohol, zweet [!]) of te grote temperatuursverschillen heeft blootgesteld en de kans is levensgroot dat de waterdichtheid ter ziele is.
En vergeet vooral de facturen temperatuur en druk niet: een waterdicht horloge hoeft onder de douche of ondergedompeld in een afwasteiltje niet waterdicht te zijn! Juist met die onder hoge druk geteste horloges is het uitkijken geblazen, vooral wanneer de dichtingen wat ouder en daardoor minder soepel zijn. Zelfs bij een perfect waterdicht horloge betaat de kans dat er condensatie optreedt, want afgezien van opgesloten water binnen de kast laten alle kunststof glazen op den duur onvermijdelijk kleine hoeveelheden vocht door.
Professionele duikers, wier leven immers van zo’n klokje afhankelijk is, weten het bovenstaande maar al te goed, dragen hun tijdmeters dan ook uitsluitend tijdens hun werk en zullen hun kostbare precisieinstrumenten minimaal eenmaal per jaar een grondige (druk)test laten ondergaan.

Met vriendelijke groeten,
Robbert

1 like

Precisieman Schreef:

Professionele duikers, wier leven immers van zo’n
klokje afhankelijk is, weten het bovenstaande maar
al te goed, dragen hun tijdmeters dan ook
uitsluitend tijdens hun werk en zullen hun
kostbare precisieinstrumenten minimaal eenmaal per
jaar een grondige (druk)test laten ondergaan.

Robbert

Dat is dus ook nonsens, professionele duikers zien het als gereedschap (en een beetje beeldvorming & status van hun professie), maar geven het zeker niet met enige regelmaat een service beurt, na 2 a 3 jaar gaattie de verkoop in en kopen ze gewoon een nw, makkelijk te doen als ZZPér.

Genesis

Precisieman Schreef:

Beste medeforumleden,

Hoe vervelend ook; garantie op waterdichtheid is
eigenlijk nooit te geven. Enkele uitzonderingen
daargelaten zullen veruit de meeste leveranciers
een claim dan ook resoluut afwijzen

Robbert

Dat zou dus inhouden dat de meeste merken hun horloges niet naar eer en geweten als waterdicht zouden mogen verkopen. Het lijkt me allemaal nogal kort door de bocht en uitgelegd vanuit de positie van de winkelier/producent. Maak dan toch betere horloges!!

Toen ik mijn sinn 903 kocht bij iemand die ook de breitling navitimer had gehad merkte hij op dat zijn navitimer een regenbuitje al niet was doorgekomen.
Toch een slechte zaak voor zo,n merk wat niet op zich zelf staat.

Waardeloze afhandeling!

En dat voor een merk die niet iedereen zich kan veroorloven.

Als ik dit lees stoor ik me ongelofelijk aan de arrogante houding van het personeel van de winkel, je koopt daar voor maar liefst 7.000 euro horloges.
De mensen die deze jou verkochten deden hun uiterste best om te scoren.
Nu is er een probleem en vinden ze je lastig, onvoorstelbaar dit soort mensen die waarschijnlijk nog niet eens een horloge van 100 euro kunnen of willen betalen.
Ik maak me daar zeer kwaad over, daarbij is je garantie periode je beste garantie en dienen zij zich aan de letter van de wet te houden zo simpel is het.
De winkel is verantwoordelijk en dient zich conform te gedragen met het vergoeden van de kosten.
Man ik leef met jullie mee

Sterket

mvg
Lex

geen garantie meer ? ga met je Breitling langs potma. www.potma.net repareren vele merken voor minder dan de merk dealers. Ben er zelf tevreden over iig.

en nee ik heb geen banden of relaties met Potma :smiley:

Beste forumleden,

bedankt voor de reacties tot zover. In de tussentijd heeft de dealer een reactie per email gegeven (zie hieronder)

Wat mij daar nog in stoort is dat er weer wordt gesproken in termen van wij (dealer) en zij (Breitling). Ook deze passages storen mij: “als er na gedegen onderzoek blijkt dat dit probleem niets te maken heeft met het functioneren van het horloge dan zullen er kosten doorberekend worden” en “Ik beschuldig u nergens van maar soms heb je zaken gewoon niet in de gaten. Wij maken dit maar al te vaak mee met horloges maar ook met sieraden. Als wij doorvragen bij b.v. een beschadigde ring dan kan het zijn dat deze beschadigd is door b.v. te applaudiseren”.

terugreageren per email kon niet want dat werd als de spam (is toch synoniem aan ongewenst?) gezien :sunglasses:

Ik houd jullie op de hoogte

Arno

Op 10 sep 2011, om 16:28 heeft xxxxxxxx het volgende geschreven:

Geachte heer Sanders,

Wij hebben elkaar afgelopen donderdag telefonisch gesproken m.b.t. uw Breitling horloge. Ik wil daar graag nog even op terug komen om u toch één en ander uit te leggen. Ik kan mij nl. heel goed voorstellen dat u op z’n zachts gezegd not amused was van de prijsopgave. Helaas kreeg ik telefonisch niet goed de gelegenheid om aan u uit te leggen hoe de procedure bij dit soort situaties is, vandaar deze e-mail.

Wij zijn als juwelier en dealer van Breitling horloges zeker verantwoordelijk voor de nazorg van onze verkopen en als er binnen de garantietermijn problemen aan het uurwerk optreden zal dit te allen tijde worden verholpen door de service afdeling van Breitling. Echter, op het moment dat er een horloge met een probleem binnenkomt en na gedegen onderzoek blijkt dat dit probleem niets te maken heeft met het niet functioneren van het horloge dan zullen er kosten doorberekend worden. Dit is een hard gelag en om het goed uit te leggen geeft Breitling heel uitgebreid melding van de geconstateerde problemen, aangevuld met foto’s. U kunt ervan verzekerd zijn dat dit zeer zorgvuldig wordt behandeld en bij enige twijfel wordt met de dealer overlegd wat te doen.

In uw geval is geconstateerd dat, bij het uitgebreid testen van de waterdichtheid, het horloge uitstekend waterdicht is. Doordat er corrosie bij de kroon en stift is geconstateerd, alsmede vocht tussen de windingen van de schroefdraad van de kroon is de conclusie van Breitling dat het vocht via de kroon is binnengekomen. Dit betekent concreet dat het horloge service nodig heeft door het vochtgehalte en een aantal uurwerkonderdelen moeten worden vervangen.

Dit zijn feiten waar wij niet omheen kunnen en u als gebruiker van het horloge weet natuurlijk hoe u er mee om gaat maar desondanks kunnen deze dingen gebeuren. Ik beschuldig u nergens van maar soms heb je zaken gewoon niet in de gaten. Wij maken dit maar al te vaak mee met horloges maar ook met sieraden. Als wij doorvragen bij b.v. een beschadigde ring dan kan het zijn dat deze beschadigd is door b.v. te applaudiseren, ik noem maar wat als voorbeeld.

U beëindigde afgelopen donderdag het gesprek met te zeggen dat u het opgelost wil zien en dat begrijp ik uiteraard. Ik zal aankomende dinsdag nog contact opnemen met Breitling en proberen of er enige coulance te betrachten is maar gezien onze ervaringen zal dit een lastige zaak worden. Wij zullen zelf als dealer in ieder geval wat aan de kosten doen maar uiteraard wacht ik eerst mijn gesprek met Breitling af.

Ik vond toch dat wij u dit moesten laten weten en zodra ik meer informatie heb neem ik contact met u op. Ik hoop dat u begrip kunt opbrengen voor deze situatie.

Met vriendelijke groet,

xxxxx xxxxxx

is dit ook een goede adres voor een evt. officiele second opinion indien noodzakelijk ?

mvg
Arno

Master-Fan Schreef:

geen garantie meer ? ga met je Breitling langs
potma. www.potma.net repareren vele merken voor
minder dan de merk dealers. Ben er zelf tevreden
over iig.

Master-Fan Schreef:

potma. www.potma.net repareren vele merken voor
minder dan de merk dealers. Ben er zelf tevreden
over iig.

en nee ik heb geen banden of relaties met Potma :smiley:

Als je tandengoud van je (al dan niet overleden) Oma wil verkopen moet je naar Potma. Als je iets met horloges wil dan moet je daar vooral geen stap binnenzetten.

hans

arno01 Schreef:

Wij zijn als juwelier en dealer van Breitling
horloges zeker verantwoordelijk voor de nazorg van
onze verkopen en als er binnen de garantietermijn
problemen aan het uurwerk optreden zal dit te
allen tijde worden verholpen door de service
afdeling van Breitling.

Een interessante formulering. De dealer verleent nazorg, maar dit wordt uitbesteed aan Breitling. Oftwel, de dealer doet niets aan nazorg.

hcptdg Schreef:

Master-Fan Schreef:

potma. www.potma.net repareren vele merken
voor
minder dan de merk dealers. Ben er zelf
tevreden
over iig.

en nee ik heb geen banden of relaties met Potma
:smiley:

Als je tandengoud van je (al dan niet overleden)
Oma wil verkopen moet je naar Potma. Als je iets
met horloges wil dan moet je daar vooral geen stap
binnenzetten.

hans

zij hebben voor mij een IWC keurig opgeknapt voor 135 euro, de offerte van IWC was 700 euro
Horloge heeft verder keurig gelopen en nooit meer problemen gegeven. Dat is mijn ervaring met potma. En een kennis van mij heeft zijn Breitling voor 300 euro compleet laten reviseren bij Potma. Dat zijn mijn ervaringen niet meer en niet minder.

second opinion zou je kunnen vragen bij iemand die jarenlang de service voor Breitling heeft uitgevoerd, ik stuur je wel een pm

dealer is alleen maar een doorgeefluik, ze repareren zelf vaak niet maar sturen alleen door naar de importeur of de fabrikant.
@Master-Fan, een complete revisie van een Breitling 300 euro, absoluut onmogelijk