Slechte ervaringen met de Swatchgroep

Eind 2009 een TISSOT-horloge gekocht bij een juweliersgroep. Na ruim een jaar moest het hele binnenwerk worden vervangen. Uit coulance werd de reparatie zonder kosten uitgevoerd. Begin dit jaar was het weer zover. Kosten van de reparatie ruim € 160,00 zondere coulance. Schandelig! Het kan toch niet zo zijn dat het binnenwerk van dit horloge binnen 3 jaar 2x moet worden vervangen. Een slechte zaak. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de Swatchgroep, die mij een nieuw horloge dient aan te bieden. Maar de Swatchgroep weigert dat. Naar verluidt hebben vele anderen ook slechte ervaringen met de Swatch Group. Conclusie: een merkhorloge i.c. een TISSOT horloge kopen bij een juwlier, aangesloten bij de Swatch Group is een riskante zaak!!! Lees dit en zegt het voort.

speciaal aangemeld om dit verhaal te doen?!
wat was de reden dat t gehele uurwerk vervangen moest worden?!

en de swatch grorp, enig idee hoe groot dat is?!
ze zullen toch wel iets goed doen, zeikklanten heb je overal…ook ik heb ze.

Popma Schreef:

speciaal aangemeld om dit verhaal te doen?!
wat was de reden dat t gehele uurwerk vervangen
moest worden?!

en de swatch grorp, enig idee hoe groot dat is?!
ze zullen toch wel iets goed doen, zeikklanten heb
je overal…ook ik heb ze.

Volkomen overbodige reactie.(TD)
Als je er toch niet inhoudelijk op in wilt gaan, reageer dan niet.

Enige coulance was op zijn plaats geweest, ook als na 24 maanden de garantie verlopen is. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of het om een mechanisch, of b.v. een T-touch horloge ging. Het is nu ook te laat om de rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Ik hoop dat je ondanks deze vervelende ervaring, nog wel schik hebt met het horloge.

Wat een azijnpisser ben jij (mister Popma)! jij ben wel erg deskundig op horlogegebied! Je bent een betweter die het beter weet dan 2 juweliers. binnenwerk 2 keer totaallos binnen 3 jaar? Is dat geen reden om het uurwerk gratis te vervangen, zeurkous. misschien ben je wel een medewerker van de Swatchgroep. Een groep die te groot is om enige coulance te bieden aan haar klanten. Voor het je nog niet door hebt, er zijn vele klanten met dat soort klachten!!! Overigens over zeikklanten gesproken. P.S. is het Popma of Fopma?

Bedankt voor je reactie. Het is een Tissot horloge chrono quartz. Reparatiekosten waren ruim € 160,00. Heb een nieuw SEIKO horloge gekocht. Heb echt geen enkel vertrouwen ion de merkhorloges van de Swatch Group.

Ik ga me niet verlagen tot dat soort communicatie.

volgens mij had ik hier een post gezet, verwijderd ofzo?

afijn, je eerste post was bovenstaande, speciaal aangemeld om je negatieve inslag te delen?

ben wel benieuwd wat nou de oorzaak was om het gehele uurwerk te vervangen, dat is geen half werk!

enige coulance na 24 maanden, het zal niet op een week aankomen maar ze moeten toch ook ergens de grens trekken?

@ts:
geen vertrouwen meer in de merkhorloges van de Swatch Group?
even een reminder:

Prestige and Luxury Range: Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Jaquet Droz, Léon Hatot, Omega, Tiffany & Co.;

High Range: Longines, Rado, Union Glashütte;

Middle Range: Tissot, ck watch & jewelry, Balmain, Certina, Mido, Hamilton

je hebt dus spontaan geen vertrouwen in bijv. Omega of Glashütte?

Om elk misverstand uit de wereld te helpen nog het volgende. Aan de kwaliteit van de door de Swatch Group geleverde horloges wil ik niets afdingen. Wel wil ik de bijzonder slechte service c.q. de praktijken van de Swatch Group inzake reparaties aan de kaak stellen! Uit btrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er meer mensen zijn die in soortgelijke situaties door de Swatch Group zijn gedupeerd. Men is dus gewaarschuwd. Radar zou de Swatch Group een koude douche geven. Door een te goeder naam en faam bekend staande juwelier onbewust een ‘maandagmorgen’ horloge van het merk Tissot gekocht. Een horlge dus dat ondeugdelijk is gefabriceert. Het binnenwerk was na een jaar al ‘total loss’. Uit coulance is door de Swatch Group het binnenwerk gratis vervangen. Coulance? Ik noem het een plicht van de Swatch Group. Ik vraag mij af of de Swatch Group er wel een nieuw deugdelijk binnenwerk heeft ingezet of dat men zich er met een Jantje van Leiden heeft afgemaakt. Immers het kan niet zo zijn dat zich na een jaar weer hetzelfde euvel voordat. Nu zou ik wel reparatiekosten € 160,00 moieten betalen. Schandalig! Ik heb het niet maar laten repareren maar een nieuw Seiko horloge gekocht. De service van deze fabrikant zou wel goed zijn!

Dit wil ik iederen die dit leest laten weten.

Ik sta te kijken van je verhaal, zeker omdat het een quartzcaliber betreft. Deze uurwerken worden in een sterile en geconditioneerde ruimte (massa) geproduceerd, eigenlijk kan van een maandagmorgen exemplaar geen sprake zijn. Om welk model Tissot ging het? Dan kan ik er nog een beetje onderzoek naar doen. Het is en blijft natuurlijk zuur, dat dit je overkwam net na het verstrijken van de garantietermijn.

Hierbij wat gegevens van het betreffende horloge. Ik hoop dat je er wat mee kan doen. Merk: Tissot, collectie: Others, SerienummerQKP-BC-17647, Type: MEN, Type gangwerk: Chrono Quartz Caliber Type/kast/armband: steel, aldus SG CS Benelux te Brussel. Succes met het onderzoek!

En wat was er kapot aan dan? Vochtschade?

Lijkt me logisch dat wanneer het gehele binnenwerk (het gangwerk) moet worden vervangen dat er wel degelijk wat aan de hand is.
Van vocht kan geen sprake zijn, het horloge is waterdicht wat je van een horloge van het merk TISSOT mag verwachten.

Ik kon aan de hand van je informatie geen Tissot horloge vinden. Quartzkalibers worden vaker uitgewisseld door fabrikanten of horlogemakers, omdat repareren (als ze al reparabel zijn) nog duurder zou zijn. Ik ben ook benieuwd naar het defect.

drsedmeijer Schreef:

Lijkt me logisch dat wanneer het gehele binnenwerk
(het gangwerk) moet worden vervangen dat er wel
degelijk wat aan de hand is.
Van vocht kan geen sprake zijn, het horloge is
waterdicht wat je van een horloge van het merk
TISSOT mag verwachten.

Je moet wel een oderscheid maken tussen spatwaterdicht en waterdicht waarmee je kunt zwemmen of duiken. Ik lees chrono quartz, is de chronograaf misschien onder water bediend?

Niet wantrouwend bedoeld, maar wij zijn gek op zo veel mogelijk informatie en ik heb het vermoeden dat we nog wat missen in dit verhaal.