Slechte PR foto's, stock en andere hilariteiten

Die vind ik de beste.

1 like

25 likes

Makkelijke tekening… 5 vrouwen die zijn eenpersoons tentje kapot trappen, omdat hij daar voor de deur ligt. :clown_face:

Andere keer.

5 likes

Wie zet zijn tent nu midden het gangpad, die festivalgangers zijn 's nachts te zat om het te ontwijken.

4 likes

:joy:

2 likes

11 likes

Dit was 1972…

Het ontwerp van de Amphibia dateert al van 1967, het is gewoon een heel ingenieus ontwerp dat beter afsluit naarmate er meer druk op komt. Tot op het punt van echt structureel falen natuurlijk.

7 likes

En de eerste Amphibia komt uit 1967 :grin:

Zal je verder ook geen fluit interesseren maar goed kon het niet laten :joy:

Edit: @Oldheritage was mij voor :+1:

5 likes

IWC is echt sterk in reclames zeg! :rofl::ok_hand:

Bedoel te zeggen dat deze sterke case in 1972 al zo goed was en dat er in de tussentijd natuurlijk nog meer verbeterd is. Dat een kast van een moderne Vostok sterker is dan een Oyster case uit 1972 mag ik hopen ja.

Hele punt was net dat dit in 1972 ook al zo was, het ontwerp van de kast van een Vostok is sinds de jaren '70 geen bal aan veranderd behalve dat er wat nieuwe varianten zijn toegevoegd.

Nu is bombastische reclame natuurlijk zeker geen vreemde in de horlogewereld.

3 likes

Is dat de bedoeling van het topic kennelijk weer compleet voorbij gaat aan @RLC. Geeft niet, daar heeft hij wel vaker last van. Gewoon iets posten zonder te lezen. Kan de beste overkomen toch? :man_shrugging:

Ga rustig door Ralph, welke Ralph dan ook …

9 likes

Ik adviseer je toch om een keer te lezen waar je nu op reageert.

4 likes

Dit interesseert mij. Was dat gelieerd aan EPSA compressor-achtige dingen? Of hadden ze dat op een andere manier gedaan?

Welk horloge ? :sweat_smile::rofl:

Volgens mij was de opdracht voor de ontwerpers om gebruik van elk bestaand patent te vermijden en met iets nieuws te komen. Onderstaande video geeft wat details over de verschillende designelementen.

The Vostok Amphibia - A Brief History, Guide & Review - YouTube

4 likes

In 1972 was het de 1680 die de klok sloeg met zo’n plastieken glaasje, en die konden vervormen. Sinds saffier z’n intrede heeft gedaan zou het glas anno nu versplinteren in plaats van buigen, als ik mij niet vergis. Nu zou je uurwerk dus niet tot gruis gedrukt worden, maar wel gewoon vollopen wanneer het glas aan het einde van z’n latijn was gekomen.

1 like

Gelijkaardig aan de traditionele compressor kasten. Achteraan wordt een brede en dikke dichtingsring gebruikt en het achterdeksel wordt met een ring vastgeschroefd in plaats van zelf vast te schroeven. De dikte van die dichtingring zorgt ervoor dat die ver ingedrukt kan worden zonder dat er openingen ontstaan waarlangs water zou kunnen binnendringen. Het glas vooraan is dik plexiglas gezeten in een ring die eveneens kan uitzetten. Door vervorming wordt net als bij een “echte compressor” de kast dus waterdichter onder hogere druk. Het is geen kopie van het bestaande compressor systeem, maar een eenvoudiger te produceren systeem dat sindsdien op elke Amfibia is toegepast.

Mooi artikel hierover: https://www.watchuseek.com/threads/vostok-amphibia-an-analysis-of-design-methodology.491757/

1 like

Het zijn er maar vier per pols hier he :joy:
image

5 likes