Slechte reparatie, wat te doen?

hcptdg Schreef:

Dan mag het verhaal met naam en toenaam best dit
forum inmiddels.

+1

Jammer dat het zo ver heeft moeten komen.

Citaat : Eén horloge naar de fabrikant en het andere naar een horlogemaker in Nederland. Ik heb deze horlogemaker gekozen omdat hij een aantal goede recensies had op dit forum.

Een verhaal heeft natuurlijk wel altijd twee kanten ?
Waarom zou een goede horlogemaker zijn goede recensies op het spel zetten ?
Ik denk dat deze goede horlogemaker graag zijn kant van het verhaal zou willen prijsgeven maar dit niet wil doen , of uit fatsoen of bang voor zijn reputatie
Wat jaren lange opbouw gekost heeft kan namelijk in één berichtje tot niks overblijven verbouwd worden in 1 min.wel of niet terecht :sunglasses:
Blijft de vraag : waarom wil/kan (vanuit technisch of financieel oogpunt ?) de horlogemaker dit probleem niet oplossen ???

Ik denk dat je dit in alle redelijkheid met die betreffende horlogemaker kan oplossen
er wordt hier al gesproken over een gang naar de rechter.
Daar zit die goede man echt niet op te wachten en verdient ook een kans om dit recht te zetten.
Ook horlogemakers zijn mensen en kunnen ook een slechte dag hebben.
gemiddeld 8 uur per dag op de vierkante centimeter je werk uitoefenen kan ook wel eens ten koste gaan van de concentratie.

geef hem gewoon een kans, lijkt me wel zo eerlijk.

Gr jan ubels

geef hem gewoon een kans, lijkt me wel zo
eerlijk.

(tu) kijk dat bedoel ik , en niet het woord “recht” gebruiken !
Veel succes wat mij betreft !!

klokken Schreef:

Ik denk dat je dit in alle redelijkheid met die
betreffende horlogemaker kan oplossen
er wordt hier al gesproken over een gang naar de
rechter.
Daar zit die goede man echt niet op te wachten en
verdient ook een kans om dit recht te zetten.
Ook horlogemakers zijn mensen en kunnen ook een
slechte dag hebben.
gemiddeld 8 uur per dag op de vierkante centimeter
je werk uitoefenen kan ook wel eens ten koste gaan
van de concentratie.

eerlijk.

Gr jan ubels

Goeie relativering. Een paar jaar terug ook een horloge met stofjes teruggekregen. De beste man levert normaal gewoon goed werk af, maar soms kan zoiets erin sluipen.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat door communicatie, sfeer, en wat er nog meer bij komt kijken, dan soms het vertrouwen er niet meer is. Als je er dan geen goed gevoel meer bij hebt, dan kan ik me voorstellen dat je het er dan niet toevertrouwd om je horloge er weer achter te laten.

Als je je afvraagt of je in je recht staat hangt daar ook mee samen wat een rechter er mogelijk van zou vinden (of in een soortgelijke zaak van heeft gevonden) toch?
Als een soort hypothetische ondersteuning van je standpunt.

Volgens mij zou een rechter alleen al om de ‘waarde’ van het geschil hier niet aan de orde zijn?

Tja, dit is lastig. De horlogemaker stelt zich nogal formeel op, dus ik kan dan ook wel naar de kantonrechter gaan (kan je prima zelf doen), maar vind dat een nogal vervelende tijdsbesteding. Ik had gehoopt dat de horlogemaker me meer tegemoet zou komen, maar ik krijg gewoon niet de indruk dat hij de klacht serieus neemt. Er is nu inderdaad een vervelende sfeer ontstaan terwijl het een horloge betreft waar ik juist erg aan gehecht ben door goede herinneringen.

Ik ben nu een paar dagen verder en heb het horloge naar de fabrikant gestuurd, die maakt er vast weer iets moois van. De horlogemaker bood zoals gezegd wel aan er nog eens naar te kijken, maar ik had er geen vertrouwen meer in (vooral wat betreft het uurwerk, dat kan ik zelf niet controleren). Ook vond ik de toon van zijn mails totaal niet prettig (kort gezegd: hij ontkende alles terwijl er toch echt problemen zijn). Een dure hobby dus zo, maar naar de fabrikant gaan was de enige manier om de hobby ook nog leuk te laten zijn. Ik zal binnenkort een genuanceerde recensie schrijven over de horlogemaker, ik geloof best dat hij het wel kán, maar zelf zal ik hem dus niet bepaald aanraden :wink:

Hoi Jan,

Ik ben het helemaal met je eens, maar in dit geval is het vooral de reactie van de horlogemaker die de boel heeft verergerd. Hij gaf aan dat er volgens hem hoogstens een stofje kon zitten (terwijl er duidelijk meerdere zijn) en dat je zoiets kon verwachten op een zwarte wijzerplaat. Bovendien had hij beloofd de kroon te repareren en die werkt nog steeds nauwelijks. Volgens hem is er echter niks aan de hand!? Verder wijdde hij een alinea aan dat zijn garantie zou vervallen als ik de fabrikant er naar zou laten kijken… Het kwam al met al totaal niet begripvol en/of sympathiek over, dus 'durf’ik het horloge er eigenlijk al niet eens meer heen te sturen. Het kan een slechte dag of week zijn geweest, maar voor mij was dit allesbehalve de gewenste reactie…

Groeten,
Luuk

klokken Schreef:

Ik denk dat je dit in alle redelijkheid met die
betreffende horlogemaker kan oplossen
er wordt hier al gesproken over een gang naar de
rechter.
Daar zit die goede man echt niet op te wachten en
verdient ook een kans om dit recht te zetten.
Ook horlogemakers zijn mensen en kunnen ook een
slechte dag hebben.
gemiddeld 8 uur per dag op de vierkante centimeter
je werk uitoefenen kan ook wel eens ten koste gaan
van de concentratie.

eerlijk.

Gr jan ubels

luuk Schreef:

is het vooral de reactie van de horlogemaker die
de boel heeft verergerd. Hij gaf aan dat er
volgens hem hoogstens een stofje kon zitten
(terwijl er duidelijk meerdere zijn) en dat je
zoiets kon verwachten op een zwarte wijzerplaat.
Bovendien had hij beloofd de kroon te repareren en
die werkt nog steeds nauwelijks. Volgens hem is er
echter niks aan de hand!? Verder wijdde hij een
alinea aan dat zijn garantie zou vervallen als ik
de fabrikant er naar zou laten kijken… Het kwam
al met al totaal niet begripvol en/of sympathiek
over, dus 'durf’ik het horloge er eigenlijk al
niet eens meer heen te sturen. Het kan een slechte
dag of week zijn geweest, maar voor mij was dit
allesbehalve de gewenste reactie…

Groeten,
Luuk

Luuk,

Je hebt helemaal gelijk.

Wat is dat nou voor antwoord "volgens hem hoogstens een stofje kon zitten"
Komt bij mij over er zit maar één stofje dus wat zit je nou te zeuren.

Trouwens je hebt ook een zwarte wijzerplaat,moet je voortaan door mij maar niet laten servicen.
Ik ben namelijk beter met witte wijzerplaten :sunglasses:

Maar wel even duidelijk maken als je het horloge bij de fabrikant laat servicen,je helemaal niet meer bij hem terecht kan.

Al met al vind ik het allemaal erg bot overkomen.

Je verwacht eerder dat een horlogemaker zegt,stuur het horloge maar op dan zal even kijken of ik de klachten zo snel mogelijk kan verhelpen.

Het kost je nu weer geld omdat je de klok opnieuw naar de fabrikant hebt gestuurd.

Ik zou de naam hier gewoon bekend maken van deze "horlogemaker"
Is zijn verdiende loon met dat botte gedrag.

Helemaal gelijk, Luuk.
Een horlogemaker kan natuurlijk best eens de mist in gaan of een slechte dag hebben maar stofjes onder de wijzerplaat komt bij mij over als nonchalance.
Je mag dan best twijfel hebben over de rest v/d reparatie. M.i. De juiste keuze om deze horlogemaker niet meer in te schakelen, vooral OOk omdat hij zo nonchalant met je communiceerde.
In alle opzichten geen goed ondernemer!

Ha Luuk,

Heeft het verhaal ook nog een goed einde? Hihi!
(12jaar geleden) :smile:

Ben benieuwd!

4 likes

Haha, dat horloge heb ik al heel lang niet meer. Het horloge is uiteindelijk naar Eternal gegaan en daarna had het toch een wat vervelende bijsmaak en heb ik het verkocht. Helaas eigenlijk, want het was een mooi horloge.

2 likes

Is bewuste horlogemaker nog steeds actief (op HF?)?