Hoi
Ben van plan een speedy pro te kopen. Nu zie ik veel foto’s van exemplaren met slechte sel fit. Is dit een bekend fenomeen en moet ik hiervoor extra uitkijken of is het irl niet zo’n probleem als op foto lijkt?
Hoi
Ben van plan een speedy pro te kopen. Nu zie ik veel foto’s van exemplaren met slechte sel fit. Is dit een bekend fenomeen en moet ik hiervoor extra uitkijken of is het irl niet zo’n probleem als op foto lijkt?
Solid end link
Nee hoor. Zit super strak bij mijn speedy. Enige commentaar is dat de nieuwe bracelet endlink heeft welke ik erg lang vind. Vroeger waren de endlink een stukje korter.
Gezien de prijsklasse van de Speedmaster (Moonwatch) mag je inderdaad concluderen dat de pasvorm van de band op de kast en de afwerking niet meer dan matig is…
Veel belangrijker is dat vrijwel alle Speedmasters redelijk briljante horloges zijn!
Die speedy is een toolwatch, net als de SKX en nog wat meer…
Niet gemaakt om de hele tijd met een loep te bekijken.
Gemaakt voor performance, het is ook geen luxurywatch zoals
zovelen denken.
Niet lullen maar poetsen, iemand die dat kan is Arie, geniet er van:
Toolwatch of niet, voor dat geld moet het in orde zijn Je kan dat niet verantwoorden door het een toolwatch te noemen…
Ik heb nog nooit een Speedy gehad die dit strak had.
Zelfde geldt voor Rolex. Ook niet altijd een mooie SEL
Ik heb nog nooit een Rolex gezien waar de SEL niet perfect zaten…
Heb een Omega Aqua terra gehad en daar vond ik het echt belabberd voor de prijs, zo’n gleuf zat er tussen de SEL en de kast. Zal wel vergelijkbaar zijn met een Speedmaster?
Bij mijn Explorer past er nog geen haar tussen de SEL en de kast! Dit zijn wel de details waarom een horloge het wel of niet voor mij is.
Misschien bedoel ik meer de aanhechting op de lugs. Die was lang niet bij al mijn Rolexen perfect hoor.
Oude foto:
Dat is een bewuste keuzen om de eindstukken zo te vormen. Dat staat los van het feit dat ze perfect tussen de lugs passen zonder enige speling.
Nou @jeroenderee, ik ben het met je eens. Misschien past de end-link perfect tussen de lugs, de end-link aansluiting op jou foto is gewoon niet netjes voor de prijsklasse.
Waarom kan de end-link niet gewoon de vorm van de lug volgen. Dan vind ik het zelfs bij mijn Tissot van +/- €500 van vandaag nog beter gedaan.
Klopt, snap ook niet dat ze het zo gedaan hebben. Gelukkig zijn ze daar weer mee gestopt.