Slechte service Tissot en juwelier

theohospers Schreef:

Beste Hub,

Op de site van Tissot staan gewoon de prijzen voor
het vervangen van een compleet nieuw uur werk,
even omgerekend met de huidige valuta koers kost
dit maar 210 euro ! Snap dus sowieso niet dat m’n
horloge 700 EUR kost !

Gr.
Theo

Duidelijk , ofschoon wij/ik graag een kaliber of type horloge zouden weten ?
Uurwerkje kost misschien wel €50 of minder ???

Hallo Hub,

Het betreft een Tissot Couturier met een C01.211 uurwerk.

Gr.
Theo

Couturier automatic chronograph met een C01.211 uurwerk.

theohospers Schreef:

Couturier automatic chronograph met een C01.211
uurwerk.

Ok ! met het “nieuwe” mechanische chrono ETA C01.211 uurwerk …
Mijn advies … fijn laten herstellen bij Tissot :wink:

Succes met de afhandeling !
Ohja … welkom hierzo :slight_smile:

Dat is de nieuwe economie jongens en meisjes. Al dat gepraat over “de klant is koning” is alleen maar…
gepraat.
Je mag al blij zijn dat je hun product màg kopen. Ik kan het weten, ik werk bij een bedrijf waar meen 2 jaar geleden beslist heeft deze mentaliteit aan te kleven.
Ondertussen is de relatie met de klanten verziekt en de verkoop holt achteruit, maar dat is natuurlijk de schuld van de verkopers. :sunglasses:

Ik zit net de handleiding van dit horloge te lezen.

http://support.tissot.ch/usersmanual/122-nl.pdf

Staat er bij ‘Verzorging en onderhoud’:

“Wij adviseren u uw horloge regelmatig te reinigen (behalve de leren band) met een schone zachte doek en lauw zeepsop. Na zwemmen in zout water, spoelt u het af met zoet water en laat u het geheel drogen.”

:S:S

Maar zo te zien heeft dit horloge helemaal geen schroefkroon of geschroefde pushers en zo te zien een klemdeksel. En dan toch 10 bar waterdicht?

Ik snap er niets van…

Hoop dat het goed komt. Succes!

Goedemiddag,

Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties.
Nu maar afwachten, toch ook nog maar even een mail gestuurd naar de importeur in nederland voor een reactie…

Gr.
Theo

Vochtschade wordt nooit vergoed

Topicstarter geeft ook geen antwoord op de vraag hoe er water ingekomen is

Ja + 1 ,ook al een keer geprobeerd.

Het is alleen maar “ter lering” voor ons allen. :sunglasses:

Wat is er nou in de 24/48 uur voor de constatering gebeurt?

Elf.

schmeink Schreef:

Vochtschade wordt nooit vergoed

Topicstarter geeft ook geen antwoord op de vraag
hoe er water ingekomen is

Ik gok op horloge schoongemaakt onder de kraan , met flink wat vuil tussen de pushers 8-);)>X
Maar ben toch wel benieuwd naar de rechtsbijstandsverzekering en hen op voorhand gewonnen zaak , dit zou mooi zijn voor ts ( en heel veel anderen met waterschade )

Horloge heeft volgens Tissot een waterdichtheid van 10 bar / 100m, meer dan spatwaterdicht dus. Ook geen schroefkroon dus dat zal normaliter niet de (verwijtbare) oorzaak kunnen zijn. Is de chrono onder water bediend? Zal vast wel ergens in de manual staan dat dit niet mag. :slight_smile:

theohospers Schreef:

Op de site van Tissot staan gewoon de prijzen voor
het vervangen van een compleet nieuw uur werk,
even omgerekend met de huidige valuta koers kost
dit maar 210 euro ! Snap dus sowieso niet dat m’n
horloge 700 EUR kost !

Ja, het vervangen van de motor van mijn auto kost ook maar 9000 euro plus loon terwijl mijn auto nieuw toch echt 50.000 euro was.

Een horloge is meer dan alleen het uurwerk. Je hebt een kast, bandje, iemand die het horloge in elkaar zet en natuurlijk betaal je voor het merk.

Goedemiddag,

Om even terug te komen op de vraag wat er is gebeurd waardoor er condens in het horloge is gekomen…zou het niet weten, heb er niet mee gezwommen ! Blijft dus een raadsel.

Gr.
Theo

Hallo, ik heb zelf een T-touch gehad van de 1e generatie. Deze was tot 30 meter waterdicht. Ik heb er gewoon jaren mee gezwommen zonder problemen. Ik had zoiets 30 meter is 30 meter. Ik wist toen niet dat 30 meter eigenlijk spatwaterdicht is…
Dus 100 meter moet je zeker mee kunnen zwemmen zonder vochtproblemen.

Toevallig kwam ik dit tegen in een andere post over waterdichtheid.

Onderhoud van waterdichtheid
Horloges zijn onderhevig aan diverse invloeden die de afdichting van de horlogekast en daarmee de waterdichtheid van het horloge kunnen schaden. Om deze reden kan de waterdichtheid van horloges nooit gegarandeerd worden.
Pakkingen slijten alleen al door het gebruik van de knoppen en drukkers die ze afdichten, en ook door het openen en sluiten van de horlogekast bij bijvoorbeeld het vervangen van de batterij. Ook kunnen pakkingen op termijn uitdrogen of verteren, dit laatste onder meer door zuren die in de transpiratie voorkomen en door blootstelling aan chloor- of zeewater. Ook zeep en shampoos welke bij het douchen gebruikt worden, zijn ontvetters en zorgen voor een snellere veroudering van de pakkingen.
Het komt nogal eens voor dat een kroon of drukker van een horloge wordt gestoten of door een andere oorzaak een klap krijgt, vaak zonder dat de drager van het horloge zich hiervan bewust is. Als de betreffende kroon of drukker hierdoor ontzet is geraakt (hetgeen lang niet altijd zichtbaar is) en niet meer precies op de kast aansluit kan dit tot lekkage leiden. Om deze risico’s zo veel mogelijk te verkleinen, worden kronen, drukkers en andere knoppen vaak in de horlogekast verzonken aangebracht.

theohospers Schreef:

Goedemiddag,

Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties.
Nu maar afwachten, toch ook nog maar even een mail
gestuurd naar de importeur in nederland voor een
reactie…

Gr.
Theo

Is het probleem met je Tissot inmiddels netjes opgelost?

Voor zover ik weet is garantie slechts een afgesproken uitbreiding van de aansprakelijkheid van de verkopende partij. Dat de garantie is afgelopen wil dus niet zeggen dat je schade niet meer voor vergoeding in aanmerking komt. Dat is afhankelijk van de levensduur die je van het product in de gegeven situatie mag verwachten. In casu zal dat bij een Tissot van 700,- meer dan 2 jaar bedragen. Dat de garantie is vervallen doet niet af aan het feit dat die schade wellicht dient te worden vergoed…