Slechts afleesbare horloge?

Ik zat net de nieuwe WATCH te lezen en zag daarin de Cartier Rotonde Day and Night. Ik moest echt heel goed kijken… en zag toen dat het 8 over 5 's ochtends was (toch?). De bovenste helft laat een schijf zien waarop een zon en maan draaien en aangeven hoe laat het is qua uren. De onderste helft is een retrograde minutenaanduiding.

Nou, dit zal nooit wennen hoor! Volgens mij is dit het slechts afleesbare horloge wat ik ooit gezien heb. Of weten jullie nog slechtere? :smiley:

Nou wat dacht je van deze :

Die staat niet aan! Toch? :smiley:

Die werkt voor volgens de binaire methode, een bepaald aantal lichtjes gaan branden en dan kan je de tijd aflezen.
Alleen voor Doctor Andussen.
Ik snapte het toen niet en nu nog niet.

Wat dacht je hiervan?

Yaffle
ps: het is 1 uur. :smiley:

binair is toch niet zo’n probleem ?

Binair is leuk als iemand je de tijd vraagt :slight_smile:

Zeker het model van OI is heel makkelijk af te lezen
Tel de getallen bij elkaar op van de bovenste rij waar de ledjes bij branden en je heb de uren.
Doe dit bij de onderste rij en je heb de minuten.

Op deze is het dus 7:49 uur

Hoop lol voor 139 euro

ja en een hoop rekenwerk voor 139 euro,maar zal wel een kwestie van wennen zijn toch?

lampie hoe geeft hij dan de tijd aan 5 over 12 s`nachts ?? er staan toch geen nullen in het bovenste rijtje

Net als bij een gewoon horloge. De urenrij geeft 12 aan door een ledje bij de 8 en de 4 en de minutenrij 5 door een ledje bij de 4 en de 1.

Op een gewoone wijzerplaat staat toch ook geen 0 :wink:

Hebben ze bij deze alleen de cijfers op de wijzerplaat verplaatst of ook het uurwerk aangepast.
Dat namelijk zou pas echt leuk zijn. (zou niet weten hoe ze dat zouden kunnen doen maar toch)

Functioneel is het niet maar in dat geval is toch wel een bijzonder technisch hoogstandje.