Slijtage SBBN035 Seiko Tuna

Ik ben sinds een klein jaar in het bezit van de Seiko Ninja Tuna.
Horloges gaan bij mij niet in de kast ik draag ze ook echt.
Voor mn werk heb ik een Casio Pro Trek maar voor de rest van de dag heb ik de Citizen Ecozilla ingeruild voor de Ninja Tuna.

Een prachtig apparaat maar wat slijt dat ding snel!
De verf op de gesp en gesphouder kwam er al na weken af.
Ik heb de gesphouder overigens een tik moeten geven want af fabriek komt het bandje steeds los.
Daarna volgde verfchips van de bezelbeschermer.
Ook trekt de bezel bijzonder veel vuil aan.

Ik heb wel eens gelezen dat de Darth Tuna bullet proof is.
Nou de Ninja Tuna is dat zeker niet.

Voor een horloge in deze prijsklasse die wordt aangeprezen als robuuste diver had ik andere verwachtingen.

Ik ben geen geweldige fotograaf maar kijk en oordeel zelf.

Tja. PVD coating slijt helaas gewoon. Dat doet niks af aan de robuustheid van het horloge maar zijn de limiteringen van de materialen. Als ik zie hoe hij na een jaar is ben je ook wel een erg ruige drager. :wink: Daar kan @Fate_Amenable_To_Change nog een puntje aan zuigen.

3 likes

Opmerking incoming in 3,2, … 1

“Maak je niet zo druk om wat krasjes enzo. Het is een gebruiksvoorwerp.”

:wink:

Het is vooral de ‘keeper’ als ik het zo zie. Kun je die niet ergens los krijgen? Ik vind de coating na een jaar wel al aardig verdwenen. Heb dat wel eens beter gezien.

1 like

Tja, ik kan er ook geen andere koek van bakken. Of het nu gaat om zwarte spoelbakken, zwarte horlogekasten of hardware op straps, ik raak het met geen stok meer aan, ongeacht de prijskaart. PVD coatings zijn gewoon slijtgevoelig.

Het enige zwart wat voor de kast acceptabel is, is wanneer het metaal door en door zwart is. Dat bestaat zeker in de spoelbakkenwereld. :slight_smile: Bezels slijten. C’est ca.