Slim of misser: Longines opwinder jaren 60 niet gekocht

In een kringloopwinkel ben ik een longines handopwinder tegengekomen die ik niet heb meegenomen.

Het horloge had een datuminsciptie aan de achterzijde, jaren 60, behoorlijke waterschade aan de wijzerplaat en lichte vorm van roest aan de indices dus ik vermoed dat de waterdichtheid wel mis is gegaan. Leuke is dat het originele doosje erbij zit. Het horloge loopt ongeveer 10 seconden en valt dan stil. Openmaken was geen optie ter plaatse.

De vraagprijs was 95 euro.

Mocht iemand het idee hebben dat ik er niet slim aan heb gedaan wil ik met liefde en plezier melden waar hij in de vitrine ligt. :blush:

1 like

Als hij inderdaad is zoals jij hem beschrijft zou ik hem ook laten liggen :+1:

Ik zou het gewoon laten liggen en verder vergeten. De vraagprijs is überhaupt absurd :smile:

95€ en met waterschade lijkt me niet echt een kringloopprijs.

Moest er niet een komma tussen de 9 en de 5 :smile:
Nee voor die prijs zeker laten liggen, zit er dik in dat heel het uurwerk ook verroest is.

Zijn die lui wel goed met hun prijzen? Absurd.

Ik maak het wel vaker mee bij voornamelijk kringloopwinkels;

Ze krijgen van alles binnen en dat wordt dan gesorteerd. Bij het sorteren wordt dan uiteraard google geraadpleegd en op basis daarvan wordt een prijskaartje op een item geplakt. Overigens geldt dit ook al voor rommelmarkten.

Er wordt dan niet verder gekeken dan de neus lang is en uiteraard niet naar de staat van een item. Ik maak het dus naar beide gevallen mee, items die over de top zijn geprijsd en andersom. Die laatste koop ik dan op hoop van zegen en soms zitten er echt wel toppers bij en dan heb ik het niet over horloges.