Slimme horlogevinder

Ik zag dit artikel over een programma http://tweakers.net/nieuws/100772/computer-kan-op-basis-van-likes-karakter-beter-voorspellen-dan-familie.html die na een aantal Facebook likes een persoon in sommige gevallen beter kunnen inschatten dan mensen.
Na 70 likes zou dit al beter kunnen dan vrienden, na 150 worden familieleden gepasseerd, en 300 zelfs de partner. Nu kan zo iets voor van alles en nog wat gebruikt worden, zoals gerichte advertenties tonen door Google, maar ook datingsites en en bij het zoeken naar een baan kan dit handig zijn.

Nu kan ik me voorstellen dat dit ook handig kan zijn bij het zoeken naar een horloge. Je geeft aan wat je wilt en mooi vind et voila… uw droomhorloges op een rij :#

Zouden jullie zo iets wat vinden?

Of misschien vind je het fijner om met bijv. het EHBO lijstje http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,312582,1222772#msg-1222772 advies op een forum van mensen te vragen, kijk je liever wat bloggers of draag je bij voorkeur iets wat je omgeving ook draagt. Kan natuurlijk ook wat anders, mag allemaal. Vroeg me alleen af of jullie zo een slimme horlogevinden zouden gebruiken. Je privacy kan daarbij namelijk ook in het geding zijn. Vragen als wat is je inkomen, je budget, wil je ervoor lenen, zou je het huren als het kan, draagt je omgeving ook Rolex (of elk ander merk waar je voorkeur naar uit ging), etc. zouden ze er ook in kunnen proppen.

Aan de andere kant kan zo een programma heel veel keuzes verwerken en een heel breed pallet aanbieden. Op dit forum zul je bijv. snel een Steinhart Nav-B, Seiko SKX007 & Monster, Omega Speedy, Rolex Sub, G-shock, e.a. (je weet zelf wel welke ;)) geadviseerd worden, terwijl er misschien wat anders meer je voorkeur kan hebben. En die ArchieLuxury op Youtube kun je een waus vinden.

Marnix schreef: Nu kan ik me voorstellen dat dit ook handig kan zijn bij het zoeken naar een horloge. Je geeft aan wat je wilt en mooi vind et voila… uw droomhorloges op een rij smartass

Zouden jullie zo iets wat vinden?

Dat zou iets voor mij zijn:)
Denk alleen niet dat het werkt als ik kijk naar wat ik nu al heb en mooi vind!

Hendrik

hendrik Schreef:

Denk alleen niet dat het werkt als ik kijk naar
wat ik nu al heb en mooi vind!

Misschien niet voor je hele collectie. Maar als je nu specifiek bijv n dresswatch zoekt, kun je aangeven t/m 38mm, kleine secondewijzer, geen datum, 18mm lugbreedte, dauphine wijzers, budget 8k, geelgoud, etc etc.

Het werkt natuurlijk moeilijk om t te breed te maken. Mag van racer tot duiker zijn, v 100 tot 10k kosten, v einzeiger tot perpetual calendar met minute repeater en chrono. Dat krijg je n hele waslijst ja… :stuck_out_tongue: