Slippende wijzers en waar vind je vervangers?

@wbcoupe de wijzers waren binnen, en een nieuwe datumschijf gemaakt (met nu de dagen in de juiste volgorde…) dus het horloge vanmiddag weer uit elkaar gehaald en de nodige aanpassingen gedaan. Ik heb het de afgelopen tijd steeds gedragen en doet het eigenlijk prima.

Maar toen ik als laatste klusje de nieuwe secondenwijzer wilde opzetten (met jouw prima tip een hulpstukje gedraaid voor in de triebniet om de as te steunen) blijkt dat de bussen op de cousins secondewijzer allemaal te kort zijn#@%! Inmiddels heb ik toch een flink assortiment gebruikte wijzers maar ik kan geen enkele vinden met bus 0.27 en een fatsoenlijke buslengte (zeg 2mm) daarbij moet de wijzer voor dit grote horloge ook best lang zijn. De meesten in het assortie bakje zijn te kort.

Wie weet er een ander adres voor centrale secondewijzers voor 50’ chronochraafen? Of heeft iemand zelf misschien iets liggen? :smile:

Alvast bedankt!

1 like

Oef, balen zeg. Ik heb ook wel eens een secondewijzer zitten zoeken voor een 40’s Tissot met centrale seconde. Is me ook niet gelukt, uiteindelijk een compleet donoruurwerk met wijzers gekocht. :sunglasses: