Slls straps only

Achterkant

7 likes

Oja, voor de liefhebbers:
lug 20mm naar gesp 18mm.
120mm en 80mm

Wat is daar niet makkelijk aan om mee te werken?

Vanavond eerste contact met @slls gehad over een nieuwe band. Zoek een olijfgroene…binnen zeer korte tijd reactie van Hans dat hij een geschikte partij leer gevonden heeft. Keurige uitleg vervolgens over de details die hij nodig heeft. Band besteld! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Alle vertrouwen dat het een stukje vakwerk wordt!

3 likes

Ietswat stugge oppervlak met bolletjes waar je lastig goed uitgelijnd gaatjes in kunt slaan.

1 like

Al enkele tijd contact met deze bandenbaas met een ideetje. Vermoed dat er iets erg gaafs uit gaatkomen!!

2 likes

Deze heb ik voor mijzelf gemaakt. Bandjes maak je van 2 lagen… toch? English Bridle blijkt een uitzondering, dat is bijzonder stevig leer. Maar ik zag hier en daar ook Horween voorbij komen, mits het dik genoeg is. Voor dit bandje heb ik Horween Buckaroo Red (eigenlijk bruin-rood) gebruikt met een dikte van 2.6mm. Een bandje uit slechts één laag. Soepel, maar niet slap (lees goedkoop). Voor mij geslaagd en daarom ik voeg deze optie toe in mijn assortiment.
De zijkant is eerst geseald met Gum Tragacanth, een natuurlijk goedje wat ze uit de een of andere exotisch boom tappen. Tot slot heb ik er een laag bijenwas overgedaan in “ingebrand”. Leuk detail, althans dat vind ik dan, de bijenwas heb ik bij tijdens mijn vakantie in Griekenland bij een imker gekocht. Hij moest eens weten…
Het horloge is een vietnam era Benrus uit 1966. Bandje is 17mm naar 16mm.

11 likes

Mooie ruige band.
Top

1 like

Ik bedoelde hier “niet goedkoop aandoend”

Just arrived. Prachtige vintage Horween band voor de 1603. Kijkt en verbaast u. 1e foto even klikkerdeklik. @slls bedankt :ok_hand::+1::pray:

18 likes

Fraaie band en een mooie combi met 1603

1 like

Voorbeeld:

3 likes

Vanochtend een pakketje ontvangen van Hans met super mooie bandjes

Hartelijk bedankt weer

12 likes

Die middelste :heart_eyes:

2 likes

Vakwerk. Die middelste is the bomb

1 like

En daar is ie dan…De eerste ( en enige ?) racing strap van @slls. Prachtig diep donkerbruin horween paardenleer. Ik ben verrast door de souplesse van de band, zit gelijk als gegoten. Ik begrijp van Hans dat het handmatig uitlijnen van alle gaatjes a hell of a job was, zonder template bijna niet te doen. Ik ben er blij mee, prachtige combi dat burgundy met de zwarte plaat van de Speedmaster.
Nogmaals dank Hans !


14 likes

Als eerste klant van Hans maar even terug naar het begin.

Ik sprak Hans vandaag op de rikketik, en kreeg een gepassioneerd verhaal over leersoorten manier van stikken en natuurlijk gelooid leer. Ik heb onthouden dat natuurlijk gelooid leer meer dan een maand in bewerking is. De industrie / chemische variant is in 2 dagen klaar! Het afwerken van de randen is een verhaal apart. Het natuurlijk gelooide leer is harder en veel mooier af te werken. O.a. door wrijven en gladmaken met bepaald soort hout. Als ik iets verkeerd zeg hoor ik het wel Hans. :wink:

Hij liet een paar heel mooie nieuwe producten zien.

8 likes

Omdat dit topic langzaamaan een ‘Slls straps only’ draadje wordt, heb ik de titel maar aangepast (naar analogie van het topic over die andere bandenbaas).
Dat leek me voor de herkenbaarheid en vindbaarheid wel handig.

8 likes

Perfect. Zo is het veel duidelijker en overzichtelijker

1 like

Goed idee Gerard! Veel beter! :+1:

2 likes