Slotje aub LLD besteld

In afwachting van een Longines zou ik al is een uurwerk met 2 kronen willen aanschaffen ik het goedkoop segment.

Automatic Citizen 8215
linkje

TMI/Seiko NH35A automatic, 24 jewels
linkje

Gerlach! :+1:

Zit met zelfde dilemma. Vindt Gerlach toch iets authentieker dan Landeron met z’n 'tig vintage supercompressor look-alike varianten. Overigens kun je ook de Tiber Tuxedo overwegen: http://www.riverwatchco.com/shop/tiber-tuxedo-2

Die is zeker meer dan geslaagd maar kost ongeveer 40% meer. Hmmm, dat zou zelfs een blijverke kunnen zijn. Tx

Let op, die $500 is in Canadese dollars. Zoveel scheelt de kale prijs dus niet, alleen je loopt wel het risico dat een wakkere douane er BTW en invoerrechten overheen gooit.

Had ik gezien. Zou 140 euro bijkomen in het slechtste geval. De 2 andere voorgestelde klokjes draaien tussrn de 350 en 380 euro. Maar wel de moeite denk ik. Ook die sportuitvoering heeft wel iets fris voor van de zomer :laughing:

Bij de ebayseller van Landeron kun je een zgn. “Best offfer” doen en kun je een behoorlijk stuk lager gaan zitten dan de vraagprijs…:smile:

Dank voor de tip, had dit ook al terug gevonden via de zoekfunctie :slight_smile: maar dit model zag ik er niet bij staan (of ik kijk er over). Het is de enige die ik mooi vind. Of zie jij hem er mss wel bij staan?

Deze een tijdje geleden aangeschaft via ebay…of die er nu nog opstaat geen flauw idee.

Zoek maar op Landeron compressor automatique…bovenstaande staat nog steeds op Ebay (watches-mania) …

1 like

Ik zeg de Landeron. Veel mooier.

Ik associeer Landeron ook met uurwerken. Dat was toch een prestigieus merk ooit?

hier wat meer uitleg hieromtrent :

Landeron compressor
Terug naar de Landeron compressor:

Onder het merk Landeron zijn nooit horloges geproduceerd. Dus het plaatsen van het ‘merk’ Landeron op het horloge heeft niks met historie te maken.
Mogelijk bevat dit horloge een Landeron uurwerk? Nee, het is verkrijgbaar met een quartz, Miyota of ETA automatisch uurwerk.
Is het een (super) compressor? De term (super) compressor slaat bij de Landeron niet op de sluiting van de horlogekast maar op de inwendige bezel die met 1 van de twee knoppen is te bedienen. Het horloge heeft een schroefsluiting met een opgegeven waterdichtheid van 10 ATM, maar de term super compressor staat vreem genoeg wel op de kast. Wel heeft het horloge het strepenpatroon op de knoppen.
Grappig genoeg is de Landeron ook als een bouwpakket verkrijgbaar. Een bouwpakket? Jawel, zo toont een een filipijn trots zijn zelf in elkaar gezette Landeron Compressor. Je moet nog wel apart het uurwerk en horlogeband aanschaffen.
Dus de Landeron Compressor (en andere Landeron horloges) hebben geen historische relatie met het merk, zijn 100% nieuw en hebben de looks van de super compressors.

Helder dank je.

Een forumproject van Watchuseek, de Dual Crown, maar 155 van gemaakt dus aardig exclusief, ook een optie?

1 like

Blijft tof deze!

1 like

Misschien wel… is zeker een mooi klokje.

Ik heb de Gerlach gehad, echt een leuk horloge, zeker voor dat geld. Voordeel is dat je niet te maken krijgt met extra kosten bij invoer.

1 like

Het is een leuk ding om te zien, alleen gewoon echt aanzienlijk te groot en hoog.
Ik heb hem toen van je overgenomen en om die reden binnen een dag weer te koop gezet.

G. Gerlach. Eigen gezicht, en ik vertrouw dat Landeron niet helemaal (meeliften op de naamsbekendheid van een ouder horlugegerelateerd merk, te veel verschillende configuraties van het horloge…). Daarbij houd ik van Polen! Ze hadden alleen de datum beter weg kunnen laten.

[EDIT] cool, er is ook een No date zie ik nu. Die dus! :thumbsup:

1 like