Hf leden,
Ik heb via mp een vouwsluiting weten te bemachtigen. Nu blijkt in de vouwsluiting zelf bandjes van 20-18 te zitten. Ik wist dat ik de rubberen banden niet kon gebruiken, maar wist niet dat de aanzet 18 in de clasp zou zitten…
Voor zover ik weet kent de vouwsluiting minimaal 20 mm als ingang (uiteraard past de 18 dan ook) en kent de Breilting geen max 18 mm vouwsluiting.
Toch lijkt de 20 mm die ik nog heb liggen wat krap te zitten:
Het is mij een raadsel. Over de authenticiteit van de vouwsluiting twijfel ik niet. Hoort dit Zo, of is er toch een max 18 mm vouwsluiting?
De 20 mm past overigens wel, met pinnetje en al.
Ik hoor het graag.
Gr
2 likes
Geen idee, wel een suggestie…even verplaatsten naar algemeen?
2 likes
Ach, verkeerde aangeklikt. Tnx
1 like
lencoth
16 februari 2018 om 18:26
5
Ik begrijp de vraag niet… Je twijfelt niet aan de authenticiteit, maar vraagt je toch of het zo hoort ?
De vraag is concreet of er ook een 18 mm vouwsluiting bestaat, of dat dit model iets verbogen is o.i.d.
Lijkt me dat een replica niet kleiner wordt gemaakt dan het origineel. Lijkt me niet logisch.
Edit: ik rij wel even langs de juwelier.
Robert, meer foto’s kunnen misschien helpen.
is dit wel een originele vouwsluiting? Breitling levert origineel alleen 22 en 24 mm op rubber.
Een vouwsluiting voor leer is aan de horloge zijde bijvoorbeeld 20mm en in het vouwdeel 18mm
of 24/20 en/of 22/20
Bij deze het antwoord en het antwoord op mijn eigen vraag…
Oftewel: origineel en geschikt voor horloges zoals een Colt… alleen te klein voor mijn klatser.
voor dat geld kan jij in mijn optiek beter morgen even naar Nijmegen rijden
en op bezoek gaan bij de officiële dealer
1 like
Haha Ja, ware het niet dat ik dit model nu al heb gekocht.
Ach, kan er vast iemand blij mee maken. Passend op de Colt zie je niet vaak in NL.