Slotje

hallo, nieuw hier!

even een paar vraagjes:

• zou deze een echte Tissot zijn?
  • is dit een mannenhorloge?
  • is een prijs van 90euro ok voor dit type? Er moet nog een nieuwe batterij in…

2a

2 likes

Wat vindt je zelf?

Als er nog een nieuwe batterij in moet zou ik maximaal 60 euro betalen. Over de echtheid kan ik niet veel zeggen. Veel foto’s bekijken en vergelijken :slight_smile:

1 like

Ik zie niks vreemds als ik 'm vergelijk met Tissot PR 50 horloges | Tissot PR 50 horloge kopen en vergelijken bij Chrono24

Lijkt me een redelijke prijs in die staat als ie tenminste nog werkt zodra de nieuwe batterij erin gaat, ook geen koopje.

35mm is heren/unisex, hangt van je polsmaat af.

2 likes

Persoonlijk vind ik de prijs zelf ok (als het horloge werkt natuurlijk). Op de rest kan ik niet antwoorden, vandaar de vraag. Ben totaal geen kenner.

1 like

Ook niet geheel onbelangrijk. Hoe lang is de band? Past hij om je pols? Of kun je er alleen maar naar kijken?

2 likes

Goede vraag inderdaad. Tenzij er voldoende extra schakels bij zitten.

1 like

Een batterij laat je voor 5 euro toch plaatsen voor verkoop? Of vertrouwt de verkoper het niet?

Ik vind het een beetje vreemd om voor 90 euro een horloge met lege batterij te verkopen. @Delima Waar staat het horloge te koop?

1 like

Horloge lijkt me origineel
90 euro lijkt me iets te duur
Dit model is er ook voor dames, maar zo van de foto’s te zien lijkt dit een heren model

1 like

Moet lopen en bandje moet in ieder geval lang genoeg zijn anders is het mi geen goede aankoop. Zou zelfs voor dat bedrag het risico niet aangaan.

2 likes

tweedehands.be

Wel, inderdaad. Mocht ik het al kopen, moet het in ieder geval lopen. Anders lijkt me dit een no go.

1 like

Het horloge is inmiddels al gereserveerd. Belgische Marktplaats zou ik mijden, net als de Nederlandse variant. CataWiki ook trouwens, nu we toch bezig zijn.

Beter zoek je hier in het blauwe deel of op Chrono24.

Ziet er origineel uit, vind zoals boven al vermeld ook €90 aan de hoge kant. Altijd zien dat deze tikt, een batterijwissel kost geen moeite voor een verkoop.

Op de achterzijde staat: SICPA 10 Ans dus het lijkt een jubileum horloge.

Persoonlijk zou ik hier niet meer dan 50 euro voor betalen als ie niet loopt. Batterij wissel is vaak vanuit luiheid van de verkoper niet gedaan

1 like

Wat is er met de oude batterij gebeurd? Of zit die er nog (lekkend) in? :thinking:

1 like

Het is een echte Tissot en ik denk dat je eerst de batterij moet verwisselen en dan verkopen.

Quartz enkel werkend kopen… lijkt me