Er gaan nu vast mensen roepen dat een horloge een gebruiksvoorwerp is en dat er vroeg of laat krassen op komen.
Dat klopt maar ik vraag me af of er mensen zijn met ideeën die schade aan met name de sluiting van een horloge voorkomen omdat deze daar het meest gevoelig voor is bij deskdivers.
Ik denk hierbij aan een hoesje, steenslag folie zoals ook op de neus van auto’s wordt gebruikt, plastic dip of een ander idee.
kortom, laat je creativiteit de vrije loop en bedenk een gat in de markt!?
:)-D
Ze zouden natuurlijk ook in de gesp / klapsluiting vanuit de fabriek gaatjes o.i.d. kunnen aanbrengen waarin je bij bureau-werk een rubber(stoot)blokje kunt drukken
anders moet je als horlogedrager zelf gaan lopen klungelen met het omwikkelen of afplakken en dat wordt nooit mooi of comfortabel.
Je linkerarm in een mitella, met je
pols er net buiten… Over het algemeen
sociaal geaccepteerd en opvallen dat
ie doet.
Nu zou ik de/een sluiting nog
het minst erg vinden…
Ondanks dat ik mij elke keer weer
voorneem… Van nu af aan ga ik er gewoon
eens van genieten, blijf ik overdreven voorzichtig…
Spreek even voor mijzelf maar zoals de
meeste hier , c.q een ‘WIS’ omgaat/ pleegt om te gaan met horloge’s
is het over het algemeen toch meer ’ last dan lust ’
De oplossing van Marc-B1 lijkt
mij hier inderdaad de simpelste.
Al was het maar ‘psycho-LOGISCH’ ;)
Ik heb mezelf een paar keer voorgenomen dat ik niet zo zuinig moet zijn maar zo ben ik nu eenmaal.
Ik kijk iedere dag wel een paar keer naar mijn horloge om te kijken of er geen kras op zit. Is die normaal? Boeit me eigenlijk niet. Wat ik weet is dat ik lang heb moeten werken voor mijn Omega en Tag Heuer en dan wil ik deze zo lang mogelijk in staat van nieuw houden.
Voor mensen met een peperdure Breguet, AP, Hublot, Ulysse Nardin, Patek Philippe etc. die zal mijn Omega SMP300 gebruiken om de tuin mee te doen
Ik denk dat ik eens een soort steenslag folie ga uitproberen op de sluiting.
Als je een hele auto kan wrappen dan kan de sluiting van een horloge denk ik ook wel.
kortom, laat je creativiteit de vrije loop en
bedenk een gat in de markt!?
:)-D
Een gat in de markt voor een oplossing hiervoor is er niet. Er zijn 1000-en verschillende sluitingen, dus moet je 1000-en verschillende producten op de markt brengen. Daarnaast maakt het de meeste mensen niet uit of er een krasje op de sluiting zit, dus veel vraag naar een product hiervoor zal er niet zijn. Ten slotte kun je zelf gratis een beschermfolie fabriceren met een stukje 3M plakband en een schaar (of de fabrieksfolie op de sluiting laten zitten totdat ie eraf bladdert).
Ik heb mezelf een paar keer voorgenomen dat ik
niet zo zuinig moet zijn maar zo ben ik nu
eenmaal.
Ik kijk iedere dag wel een paar keer naar mijn
horloge om te kijken of er geen kras op zit. Is
die normaal? Boeit me eigenlijk niet. Wat ik weet
is dat ik lang heb moeten werken voor mijn Omega
en Tag Heuer en dan wil ik deze zo lang mogelijk
in staat van nieuw houden.
Voor mensen met een peperdure Breguet, AP, Hublot,
Ulysse Nardin, Patek Philippe etc. die zal mijn
Omega SMP300 gebruiken om de tuin mee te doen
Ik denk dat ik eens een soort steenslag folie ga
uitproberen op de sluiting.
Als je een hele auto kan wrappen dan kan de
sluiting van een horloge denk ik ook wel.
Dit is redelijk normaal ja.
Zeker als je er lang voor hebt moeten sparen…
Aan de andere kant , en dat is ons (meeste WIS) nu eenmaal eigen , zit je hem al die tijd
tot in het overdrevenen aan toe netjes te houden , en dan besluit je hem toch te verkopen…
( en ik weet wel dat je jouw Omega NOOIT verkoopt )
Buiten dat het je misschien een wat betere prijs oplevert , heb je het min of meer voor de aankomende/toekomstige eigenaar gedaan… Die is nog mooi zeg!!
Heeft er (gedeeltelijk) mee te maken , maar ik zie geregeld peperdure Porsche’s met hun 20 inch-velgen met de bramen erop tegen stoepranden staan…
Boeit ze schijnbaar geen reet… en nee, zo ben ik ( bijna helaas ) niet…
Daarbij geldt ook de ongeschreven regel dat hoe ‘debieler’ je het probeert te voorkomen dat het dan juist…
Op mijn eerste splinternieuwe MeisterSinger , waarvoor nog net niet werd gecollecteerd bij het WWF , had ik op een gegeven moment na 3 weken? ook een best wel smerig putje zitten… Doet bijna fysiek pijn…
Er is niets mis mee om zuinig op je spullen te zijn, iedereen vult dat een beetje op zijn eigen manier in.
De MacBook Pro bijvoorbeeld is een echte horlogekrasser terwijl die laptop zelf krasvrij blijft, misschien moeten ze sluitingen van dat materiaal maken? Ik leg zelf vaak mijn horloge even op mijn bureau als ik veel moet typen.
Ik ken iemand die zijn Seamaster sluiting ook altijd afplakt met een dikker soort doorzichtig plakband. Het probleem hiermee is dat het altijd aan de randen een beetje loslaat na verloop van tijd en dat daar dan stof aan gaat plakken, je krijgt dan zo’n vies zwart randje. Maar goed, zijn sluiting blijft wel mooi krasvrij.
@Carpe tempus…de rubber dopjes?plaatje af
fabriek zou een leuke optie zijn.
precies … een rubber plaatje met bijvoorbeeld 2 plugjes die je op de sluiting kunt drukken
je zo nog kunnen denken dat je datzelfde plaatje indien niet nodig voor deskdiving ook afwisselend kunt gebruiken om van een normale polsband een soort Nato te maken waarmee je horlogekast beschermd is tegen vallen zodra er een springbar losbreekt. 2 functies in een dus :#
Leuk topic! ooit ook eens naar gezocht omdat ik gek werd van al die weggepolijste kronen bij gebruikte Rolexen.
Zou doorzichtige nagellak niet helpen? Meen dat ik hier ooit iets over gelezen heb. Makkelijk te verwijderen en minder zichtbaar en onhandig dan plakband.
Gewoon een plasctic Swatch kopen met plastic gesp. Als die dan breekt kun je die makkelijk vervangen
Ik maak me daar dus nooit zorgen om, met het gevolg dat als ik nu iets wil verkopen van de betere horloges ik eerst een nieuwe band zou moeten kopen. En de horloges polijsten. Dus dan maar door sparen en genieten van de horloges.
Krasje hier, krasje daar. Hoort er allemaal bij, het blijft een gebruiksvoorwerp natuurlijk.
Leuk topic! ooit ook eens naar gezocht omdat ik
gek werd van al die weggepolijste kronen bij
gebruikte Rolexen.
Zou doorzichtige nagellak niet helpen? Meen dat ik
hier ooit iets over gelezen heb. Makkelijk te
verwijderen en minder zichtbaar en onhandig dan
plakband.
Ja, en dan zit er in die nagellak weer een goedje waardoor je hele gespje grijs/groen uitslaat, invreet… ;)
grappig topic, heel herkenbaar sinds ik ook overdreven voorzichtig ben.
Ik vind rubberbanden of leer sowieso prettiger en dan speelt deskdivingschade niet of nauwelijks maar wat me opvalt aan de reacties is dat niemand op het idee komt om eens “normaal” volgens arbonormen achter een bureau/toetsenbord/laptop te gaan zitten. Als je namelijk je bureaustoel en bureau goed afstelt en goed aanschuift en je onderarmen op je armleuning laat steunen en je typt met je polsen/handpalmen los van je toetsenbord voorkomt niet alleen deskdivingsporen maar ook rsi:-) en als er dan al iets op laptop of bureau zou steunen dan je handpalm, niet je pols…ik moet toegeven het vergt oefening maar geen deskdiving sporen op mijn high end banden:-)