Sluiting echt of niet echt?

Precies, dat bedoel ik. Daarom denk ik echt

1 like

Ik ben denk ik niet stellig genoeg geweest in mijn eerdere bericht. Dit model gesp zou er exact uit moeten zien als de originele gesp van @D.F40, maar dan met aanduidingen voor de vergulding. Ik heb die gesp zelf gehad dus ik kan zien dat ze niet overeenkomen, daarom zeg ik dat het een nepper is.

Heb je daar wat plaatjes van liggen, David? Ik kan mijn oude foto’s niet terugvinden.

1 like

Wij willen thuis de voorgevel laten doen. Hoe voorkomen we dat we straks een nepgevel hebben?

4 likes

Net als op de Turkse markt bij de tasjes. Aansteker er langs halen.

2 likes

:fire:

2 likes

Deze sluitingen waren 1 tijd lang te koop bij Ali. Toen zag je zo ook heel veel op MP en op alle vintage modellen die daar werden aangeboden. Maar je vindt ze niet met Omega in de zoekopdracht. Longines en Breitling zijn wel nog gewoon te bestellen met de zelfde tekst. Ik zou er niet wakker van liggen of het nep of echt is. Maar zeker geen extra geld voor betalen.

1 like

Wel hypocriet eigenlijk he. Als het een nep horloge betrof stonden we allemaal op onze achterste benen. Maar een gesp dat is oke?

5 likes

Gespen van vintage horloges zijn minder zwart-wit voor mij.

Ik heb zelf behoorlijk wat moeite gedaan voor Universal gespen. In die zoektocht heb ik geleerd dat het onduidelijk is welke maatvoering er bij modellen horen, dat er allerlei varianties voorkomen, dat er in allerlei landen door de importeurs zelf gespen werden gemaakt… en bij Universal het wellicht ook nog zo was dat de winkels zelf een setje bij elkaar knutselden voor hun klanten… het horloge, een voorraad-strap en voorraad-buckle erop die er toevallig nog lag. Anything goes bij UG…

Natuurlijk zijn moderne reproducties niet tof… en al helemaal niet als ze als echt aan je verkocht zijn. Aan Casper’s gesp klopt in elk geval de kleur niet. Dat kan best een teken zijn dat ie fake is. De ‘tekenen’ waaruit zou blijken dat hij 100% nep is zijn voor mij nog niet gegeven. Ik ben wel benieuwd naar @mafkees ex-Omega gesp.

1 like

Als je klaar bent met de site van @Mafkees ga dan ook nog even hier kijken
Er zijn er daar een beetje te veel voor mij om het uit te pluizen (weekedn dus druk, druk, druk)
meteen aan het begin zie je GW of MG is dat misschien de stempel op de jouwe (je foto is niet helemaal duidelijk)
En dan maar door pluizen.
Er zijn maar 24 bladzijden, veel plezier :wink:
https://omegaforums.net/threads/about-omega-buckles.37347/

En je kunt daar natuurlijk ook een paar foto’s achterlaten en lief vragen of ze je kunnen helpen, er lopen daar veel vriendelijke mensen rond met veel know how.

Dit is scherper

1 like

Ik vraag mij nu af hoe het zit met die andere “Omega” sluiting. Die ik van een forumlid heb gekregen.

Zonder het hele verhaal op Omegaforums weer gelezen te hebben ben ik positiever dan veel anderen hier.
Ik raad je aan da verhaal op je gemak door te lezen en daarna bij twijfel daar een paar foto’s te platsen.

1 like

Denk in elk geval dat de vergulding niet origineel is. Dan hoort er plaques op te staan.

1 like

@Mafkees yes sir :slight_smile:

4 likes

Zopas foto’s genomen bij kunstlicht en 2 x
Links boven Acier Inox depose
rechts boven plaque G depose AW Swiss
De 2 onderste zijn leesbaar op de foto
Deze komen onlangs van uit een oude winkel en zijn deze misschien echt ? Mag ik denken van wel ??

Plaatsing van de tekst acier inox en swiss is best wel erg hoog op de clasp van ts. Ook de vergulding klopt niet met de tekst. Logo loopt ook niet in een punt uit. Best bijzonder dat in de advertentie dan met zekerheid gesteld wordt dat e.e.a. allemaal origineel is.

Daar is niks geks aan wanneer ik van twee geautoriseerde Omega horlogemakers krijg te horen dat het echt is.
Overigens zijn mensen op dit forum ook niet uit of het echt is of niet.

2 likes