Sluiting echt of niet echt?

Gaat in dit geval niet om de waarde, wel of dit echt is.

Tijd geleden een Omega gekocht, waar een sluiting bij zit. Nu heeft dit horloge een beurt gehad bij Wesselink en Vreeker die aangaf dat de sluiting echt is (overigens ook een andere horlogemaker waar ik bevriend mee ben die door Omega gecertificeerd is in Amsterdam), Maar ik kreeg van de week een Privé berichtje van iemand die mij zegt dat die sluiting niet echt is. Persoon gaf te kennen dat ik dit op het forum moet delen. Dus, hebben deze twee horloge makers zich vergist of?

Volgens mij nep. Er hoort geloof ik een aanduiding op van hoe dik de plaque is. En als hij massief zou zijn dan is hij zeker weten nep.

2 likes

Kortom Wesselink en Vreeker heeft zich vergist? Jammer. Was namelijk in de veronderstelling omdat zij aangaven dat dit een originele vergulde sluiting was dat hij ook echt is.

Dat denk ik wel. Maar wacht even andere reacties af en lees dit ondertussen.

1 like

Eigenlijk toch wel jammer dat zij dan niet het verschil zien.

Ik zie ook een sluiting op die website wat lijkt op deze.

Er zijn vele verschillende sluitingen van Omega, dus die laatste is appels met peren vergelijken.

Jouw sluiting is volgens mij ook geen echte.

2 likes

Mijn vraag is alleen. Hoe weet je zeker dat jullie juist zijn en dat W&V en Sietze Wagenmakers zich vergissen? Waaraan is dat te zien?

1 like

Bijvoorbeeld aan acierinox. Dat is niet één woord, maar twee.

5 likes

Aha, super. Dat wilde ik horen! Jammer dat de sluiting niet echt is. Wanneer dit horloge het nest niet verlaat dan ga ik op zoek naar een echte. Althans iets wat hierop lijkt, want die stijl vind ik wel tof.

Als ik kijk naar de gids uit @mafkees link zie ik deze achterkant van een gesp staan waar ACIERINOX ook als 1 woord staat:

image

Waar ik niet direct mee wil aangeven dat de gesp wél zou kloppen. maar dat niet bij elk merk kennelijk acier inox los wordt geprint.

Bijvoorbeeld Universal in de 50’s/60’s…
image

3 likes

Ja, dat zag ik ook. Maar ik verbaas mij eigenlijk best wel dat die sluiting niet klopt terwijl ik van niet de minste iets anders hoor. Dat geeft wel te denken. Ik heb het dan over die zaken.

Hij is niet heel erg uit de kluiten gewassen, maar dat is toch een spatie voor de I hoor. Bij die van Kasper ontbreekt die volledig.

1 like

Na nepvoorgevels nu ook nepsluitingen?

image

8 likes

Er zijn zeker nepsluitingen… vooral voor Rolex en Omega.

1 like

:laughing::laughing::laughing::laughing::laughing:

1 like
3 likes

https://omegaforums.net/threads/about-omega-buckles.37347/

Staat onderandere deze op:

Wat me het minst bevalt is dat hij verguld is. Ik denk dat als de gesp al origineel is, hij dan in elk geval niet verguld is geleverd.

1 like

Ik zou mijn geld wel op echt zetten. Ik heb nog nooit deze stijl gespen gezien met een inscriptie aan de binnenkant die zo diep zit. Vaak is die super oppervlakkig maar wel scherp. Dit lijkt meer op een stans dan een laserinscriptie.

1 like

Dat is niet relevant lijkt me, voor jaren 50/60 horloges :). Volgens mij was toen alles gegraveerd of gestanst.

1 like